Fick mitt nya skinnställ idag :)

schnyggve

elitlökare
Gick med
6 May 2009
Hoj
Skramlaha MT-01 väglus , Sugakuki gixxer 600 banhojj
Har gått u suktat efter ett skinställ sedan jag fick körkort. Men gav upp då mina föräldrar plockade kroppen från en parismodell och armarna från en orangutang när det skruvade ihop mig, TACK!: Bugar.
Förra lösnignen hette touring pryttlar, men för någon månad sedan så började jag på allvar leta efter ett skysst perforerat ställ som satt bra. Provade "alla" märken och försäljarna var kaxiga när jag berättade mitt dilemma för dem men det slutade med kommentaren "tyvärr jag kan inte sälja något ställ till dig det blir inte bra".

Så jag beställde ett måttsytt ställ från PSÍ,
PSÍ scandinavia
PSÍ

3 1/2 vecka senare ... JÖSSES :yoparty. det här är nog det överlägset skönaste plagg jag äger. Alla andra skinställ jag provat har varit stela, skavt klämt åt både här och där.. Det här däremot sitter som en handske lagom tight över allt, smidigt och vilket högkvalitativt och mjukt läder :tummenupp.

Provade att slå en frivolt, det var inga problem....

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Om ett skinställ är det skönaste plagget du äger så undrar jag vad du går i annars.
Finns inget som slår en bra sittande kostym.

Men kul att du gillar stället!

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Om ett skinställ är det skönaste plagget du äger så undrar jag vad du går i annars.

Nu är jag ju iofs kontorsråtta men jag har alltid sköna jeans, å på fritiden har jag en förkärlek till snickarbyxor i garaget, dvs hyggligt bekväma grejer, men nog fan är mitt raceställ riktigt skönt att ha på sig :tummenupp Bekvämast vette fan, men nog är det topp 3 iaf :)

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Nu är jag ju iofs kontorsråtta men jag har alltid sköna jeans, å på fritiden har jag en förkärlek till snickarbyxor i garaget, dvs hyggligt bekväma grejer, men nog fan är mitt raceställ riktigt skönt att ha på sig :tummenupp Bekvämast vette fan, men nog är det topp 3 iaf :)

Seriöst, tycker du de grejerna är skönare än en kostym? :mad: :D

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06

Bra sittande kostym?! Har du aldrig provat y-front och nätbrynja? DET är grejor det! :rolleyes:

Grattis till TS iaf, är själv lite sugen på ett PSI...

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Seriöst, tycker du de grejerna är skönare än en kostym? :mad: :D
Oja, nog för att jag gillar att klä upp mig vid tillfälle, men annars föredrar jag nog lite robustare kläder som tål att användas. Har jag kostym är jag bara livrädd att jag ska sluta tänka mig för å gå fågelvägen dit jag ska, eller börja skruva med något :rolleyes: Nu kanske inte mitt vita Berik-ställ är det bästa att skruva i heller, men nog fan är det slitstarkt iaf :D

MadKat

Luktar gummi?
Gick med
9 Aug 2010
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -93
Grattis:tummenupp De må kosta en slant, men är klart värt de.. Ska själv beställa ett när våren närmar sig..

Känner ett par som kör med ett PSI ställ, även om ett från fina mc butiken runt hörnet sitter bra. Så klämmer det alltid någonstans:gnissla Så ett måttsytt sitter oftast bäst:yoparty

schnyggve

elitlökare
Gick med
6 May 2009
Hoj
Skramlaha MT-01 väglus , Sugakuki gixxer 600 banhojj
Känslan mot en välsydd kostym är inte långt borta nu när ni säger det.

12' spänn kostade det. dyrt eller billigt?? Jag anser att ge 10'-11' för nåt som inte passar är dyrt. Men som sagt kvalitén och tjockleken på lädret i det här stället går inte att jämföra med dainese, spidi, behrik, alpinestars osv.

Bifogat

• DSC_0506.jpg
    DSC_0506.jpg
    99.5 KB · Visningar: 478

BoBGunnar

Turn and burn
Gick med
18 Sep 2008
Hoj
Just nu:Gixxer 1000 k7
Grattis till ett snyggt ställ. Jag har lite samma problem som du hade med långa armar osv så har själv funderat på måttbeställt. Skickade du ordern direkt till psi scandinavia eller har dom andra återförsäljare ute i landet?

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Grattis till ett snyggt ställ. Jag har lite samma problem som du hade med långa armar osv så har själv funderat på måttbeställt. Skickade du ordern direkt till psi scandinavia eller har dom andra återförsäljare ute i landet?

Jag mailade med dem häromdan och kollade om de hade återförsäljare i sthlm, för närmsta jag vet är Uppsala. Fick svar direkt att de inte hade det men att eftersom de ofta är i Sthlm så kunde vi boka tid och mötas upp för måttagning! Snacka om service! Så maila och fråga när de kommer till götet nästa gång.

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Jösses, det är 7 mil och ni befinner er på ett forum för motorintresserade...

Du behöver inte nia mig. :tummenupp

För övrigt kan det finnas andra begränsningar än avståndet som gör att jag hellre handlar i Stockholm? Till exempel butikens öppettider kontra mina arbetstider. :)

Cowbell

Glad Sommar!
Gick med
24 May 2009
Hoj
2010 BMW F800r
Jösses, det är 7 mil och ni befinner er på ett forum för motorintresserade...

:D

Dags för den här tråden att börja smiska nollåttor! :banana
-
-
:krama

Du behöver inte nia mig. :tummenupp

För övrigt kan det finnas andra begränsningar än avståndet som gör att jag hellre handlar i Stockholm? Till exempel butikens öppettider kontra mina arbetstider. :)

Äh, du får väl bara gasa lite! :yoparty

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM