Hur får man bort röklukt?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag ska flytta, tyvärr är det nya huset väl inrökt av dom som har bott där tidigare i 17år..

Så småningom ska det väl renoveras, men jag ska bo där ett tag innan och måste få bort lukten innan jag tar dit mina grejor.

Kan man hyra ozon luftrenare, vad kostar det och hur länge måste man köra en sån?

Expertis av alla slag brukar finnas på SH!

Grundmåla väggar och tak med lösningsmedelburen grundfärg. Det binder upp upp rök, brandlukt mm.

26-350_l.jpg

:rolleyes:

Det finns en speciell färg att måla med som tar bort lukten,,,, ett tips från mig tvätta med riktig målartvätt eller amoniak först.
Ättika är bra att start med direkt.

Jag kan/ska inte renovera nu, så tipsen om att måla allt var synnerligen värdelösa.

Ättika har jag hört talas om, men hjälper det verkligen i en riktigt inpyrd miljö?

Finns det ingen som har erfarenhet av professionell luktborttagning?

Ättika ska givetvis användas först,

Jag kan/ska inte renovera nu, så tipsen om att måla allt var synnerligen värdelösa.

Ättika har jag hört talas om, men hjälper det verkligen i en riktigt inpyrd miljö?

Finns det ingen som har erfarenhet av professionell luktborttagning?

Ättika ska givetvis användas först,

Det finns inte så många genvägar, du måste fort det som luktar alltså i ditt fall så är rester från röken som sitter på/i vägar m,m

Tyvärr mera gjorda för att filtrera bort skadliga ämnen än lukt.

Ozon kan funka. Det används ju bland annat för att bli av med lukten från brandrök. Men jag vet inte vad det kostar, det får du kolla med en saneringsfirma. Dessutom ska man tänka på att ozon är giftigt i för stora doser, används det felaktigt kan ozonlukten bli kvar och det kan även skada vissa material.

Ända vettiga brukar vara vädra mycket och tid, förbaskat mycket tid. Röklukt är riktigt segt.

Dock är det ju mer bilar än hus jag haft det problemet med, men misstänker det kan funka på samma sätt.

Ozon funkar kanon.
Har en släkting som röker som satan inomhus och har gjort så i 25 år. Kläderna brukade lukta som hans cigariller i flera dagar efter besök. Nu kör han med renaren en stund varje kväll och det finns finns inte en uns av röklukt kvar. Trots att han fortfarande röker som innan.

Måla eller sanera är det enda som gäller när det är så inpyrt, allt annat tar bara bort lukten tillfälligt. Men det kanske är tämligen värdelösa tips

Eeeeeeeee, Helooo

Börja röka själv är ditt svar

Tufft, dyrt och du får massa brudar.

James bond rökte massa förr. Och han fick fan ligga mest av alla

Sådetså

Nyheter
MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

Back