Hur mycket pengar lånade du till din nuvarande hoj?

Hur mycket pengar lånade du till din nuvarande hoj?

• Antal röstningar
    0

oskrapt

Ny medlem
Gick med
11 May 2009
Hoj
R1
Hur stort var lånet du tog till din nuvarande hoj?
(Alltså inte hur mkt du har kvar i lån nu, utan hur mycket lånade du från början.)

Räkna me hela lånet även om en del var från familj/bekanta...

(OBS! pollen är inte synlig såklart)

Hittar inte pollen men skäms inte för mig! :D

100k på min Multistrada för 195k. Med betald bil och hyresgäst utan CSN-skulder (lågutbildad idiot mao) anser jag att jag kan belåna min älskade hobby.

Vill du motivera dig själv? PM:a mig, jag är motivationens mästare! :tungan

Till alla som undrar. ja vill väl egentligen bara se om ja tillhör den stora skaran... O se hur mkt folk e beredda o lägga på hojen typ... =)

70 papp. Som löstes efter 3 veckor då gammelhojen såldes.

Vadå? Jag var körkåt och det var sommar.

I övrigt, cash is king :D

Inte 1 spänn ens:tummenupp
Bytte bort två andra vrak mot min banmoppe:tummenupp

Till alla som undrar. ja vill väl egentligen bara se om ja tillhör den stora skaran... O se hur mkt folk e beredda o lägga på hojen typ... =)

Jag lånar aldrig till något utom hojköp. Skrev lite skevt innan att jag hade haft billån, det stämmer inte. Cashade skiten.
Hade jag däremot byggt hus för 2-3 miljoner inklusive allt hade jag inte lånat till en hobbysak utöver.
Anpassar mitt liv efter hojåkat som det sett ut de senaste åren, sitter jag där med 4 ungar och skulder till öronen hade jag knappast lånat till MC.
Prioriteringar kallas det visst med ett fint ord... :)

Jag köper hoj efter mina tillgångar, därför lånar jag inte :tummenupp

Jag sommarjobbade ihop varenda jäkla krona till min 125:a när jag var 15 år. Tyvärr är både pris och förväntningar högre på det du vill ha sen. Så jag ställde mig frågan:

Vill jag ha nyaste bilen varje år eller vill jag satsa på motorcykeln istället? Svaret var ganska självklart för mig.
Många tycker det är CP när man spenderar massor på hembio, Stereo eller MC. Men att ha en ny bil för 400k som man kör 3mil i veckan höjer ingen ögonbrynen för! Jag personligen beundrar folk som lägger pengar på det de brinner för.

Lånade 40.000kr för förra som kostade 38.000kr,
sen byte rakt över mellan dom,
sen några 100.000kr i renoveringar :D

Meh TS, här på Sporthoj lånas inte till något för "cash is king", har du inte lärt dig någonting?

Jupp, men inga hemska belopp.

Ungefär hälften.
Försöker alltid betala av lån så fort som möjligt, men ser inga problem att låna så länge jag känner att jag blir skuldfri inom en överskådlig framtid.

(I övrigt kan nämnas att jag nyligen ansökte om ett lån på 20k för att köpa ett vinterprojekt. Fick avslag trots helt fläckfri kredithistoria och inkomst på drygt 300k/år. Jävligt märkligt.:va)

Lånade ungefär 100 % av min förra hoj som numera är såld. Med dagens låga räntor är det bättre att investera stålarna. Mitt lån hade en ränta på 3,5 % och jag hade under samma period en avkastning på min kapitalförsäkring på ca 15 %. På det lånade beloppet tjänade jag därmed ca 10 000 kr under låneperioden.. Räntan är ju dessutom avdragsgill vilket gör kalkylen ännu bättre.

Det gäller dock att tänka efter innan man springer till banken och lånar en massa pengar. Så länge man har starka kassaflöden ser jag inga problem med att låna.

Lånade inget. Men då kostade den ju bara 15 000kr. :D

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...