Californiamodell?? HJÄLP!! cbr 600 rr -05

Berra_83

Per
Gick med
12 May 2005
Hoj
ett par r6:0r
Jag har blivit varnad för USA-importer. Och då för att vissa hojjar görs i specifika modeller för just californien. Vet inte om detta är sant. Men det vet sökert du! Så med detta som utgångspunkt vill jag ta reda på om mitt ev. nya objekt är en standardhoj (som är lätt att hitta delar till) eller en californiamodell (som är svårare att hitta delar till) för det ska enligt uppgidt skilja en del grejer.

Så min fråga är om en hoj med detta chassinummret;
JH2PC37085M206221
är en vanlig eller californisk modell och hur man ser det. En god vän sa till mej att jag kan de det utifrån bokstäverna i just detta nummer, så jag litar på det.

Så är min ev. blivande hoj ett bra köp eller eller av californisk modell??:gnissla

Det är inte så att en kalifonienmodell är helt obrukbar, är mest att den brukar vara något kilo tyngre, några fler slangar att mecka på när man t.ex. ska ställa ventiler och kanske något annorlunda tomgång.

Effektkurvan brukar inte påverkas.

Det är inte så att en kalifonienmodell är helt obrukbar, är mest att den brukar vara något kilo tyngre, några fler slangar att mecka på när man t.ex. ska ställa ventiler och kanske något annorlunda tomgång.

Effektkurvan brukar inte påverkas.

Ja nu vet jag ju inte vad som gäller all bågar men på min gamla S-rad stod det i clymer eller hayens vad skillnaden var i det fallet...
Det var ett par extra prylar som skulle se till att det blev mindre skadliga avgaser och lite extraslangar som gick från dem till luftburk och förgasare typ... Om styrenheten var olik minns jag ej men om man prompt vill ändra tillbaka så kan det vara värt att kolla upp då det kan kosta några kronor...

I övrigt var det inget.

Kan tillägga att jag hade en zzr600a av kalifonienmodell där jag sköt växellådan och istället köpte en beg icke kalifonienmotor som jag tryckte i istället. Var inga som helst problem, bara att plocka bort dom slangar och den behållare som inte längre användes. På vissa modeller skulle man ev behöva plugga ett hål i luftboxen.

(diffen på motorn utöver slangarna var att det på c-modell satt reedventiler på ventilkåpan, dessa var förbundna med slangarna och allt annat jox)

Som tidigare talar så är calimodeller ofta tämligen identiska med resten av modellprogrammet. Vanligen är där dock någon form av extraprylar för avgasreningen. köp dock inte en PCIII cali då den inte går att justera lika bra som de riktiga.

Googlade lite:
PC370= Normala utgåvan
PC371= Cali

Last edited:
Som tidigare talar så är calimodeller ofta tämligen identiska med resten av modellprogrammet. Vanligen är där dock någon form av extraprylar för avgasreningen. köp dock inte en PCIII cali då den inte går att justera lika bra som de riktiga.

Googlade lite:
PC370= Normala utgåvan
PC371= Cali

...vilket borde betyda att den aktuella hojen inte är av Californiamodell.

Back