2011 Honda CBR 600 F

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Trodde Honda hade lagt ner CBR 600 F i och med RR-modellen. Men icke. Fin! :tummenupp

Bifogat

• screenshot_03.jpg
    screenshot_03.jpg
    188.1 KB · Visningar: 720
  • screenshot_04.jpg
    screenshot_04.jpg
    153.2 KB · Visningar: 534

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Hoppas prislappen blir trevligt låg när den väl kommer ut. Ruskigt fin ivf :tummenupp

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=234232

jag är också lite nyfiken på denna. Är det bara en kåpad Hornet ? kan man skrämma upp den till 110 hästar ? Vad väger den ? Osv.. Jag vet inte om det blir en storsäljare, det finns redan en sån hoj , gsx650fa, och den är inte nån storsäljare. Visst, den e lite klenare med runt 80 hk, och säkert tyngre , men men ..

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
vad var skillnaden förr och vad kommer den bli nu? Det vart väl samma effekt förr?! Varför kan jag undra...?

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Från länken ovan:

CBR600F har en DOHC radfyra motor som ursprungligen utvecklades vid sidan av 2007 års Supersportmaskin, CBR600RR som också finns i CB600F Hornet. Den levererar en blixtsnabb men förutsägbart respons vid gaspådrag. Oavsett växel och motorvarvtal, levererar motorn en ultramjuk motorkarraktär. Stark och med vridmomentet tillgängligt från mycket låga varvtal, vilket garanterar total kontroll oavsett hastighet. CBR600F motorn levererar 75kW vid 12.000 rpm (102 hkr) i en extremt smidig effektkurva. Resultatet, en motor som uppfyller varje förares förväntningar oavsett man är en erfaren förare eller nypåstigen motorcyklist.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Det är väl exakt samma som i Hornet?

CBR600F motorn levererar 75kW vid 12.000 rpm (102 hkr) i en extremt smidig effektkurva. Resultatet, en motor som uppfyller varje förares förväntningar oavsett man är en erfaren förare eller nypåstigen motorcyklist.

Med andra ord en Hornet fast med kåpor då antar jag... eller en snik-CBR med billig försäkring.

Tror också att den kan bli en riktig storsäljare. :tummenupp

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Ja, vad vart skillnaden på ex min modell? Och är det "bara" motorn på den nya som är skillnaden?

Allt.. Mer som en Hornet med helkåpa. Billig i försäkring och mycket hoj för pengarna gissar jag!

demolitiondave

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2009
Hoj
trx 850-98, gs450-81
nice

jag vill ha en snik cbr med billig försäkring. rätzerhoj är ju inte att tänka på för oss som valt att bo i storstad och inte har garage och hög ålder

Jaakoobssoon

Member!
Gick med
27 Mar 2008
Hoj
.
Tycker denna hoj verkar mycket intressant, och förhoppningsvis blir den inte så dyr att försäkra. Blir kul att se priset...

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Är väl exakt motsvarighet till yamahas xj6 alt fz6 ??? Inget att bli upphetasad över...

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Tycker denna hoj verkar mycket intressant, och förhoppningsvis blir den inte så dyr att försäkra. Blir kul att se priset...

Street 2 kommer att kosta ca 6500-7000 med Bilsport-MC i storstadsregion, helförsäkring/helår (30+). Den hamnar i samma försäkringsklass som Hornet, så det e bara att kolla vad den kostar med ditt personnummer

Är väl exakt motsvarighet till yamahas xj6 alt fz6 ??? Inget att bli upphetasad över...

Kanske motsvarande FZ6 S2 (98 hk, 210 kg med ABS), Hornet, Sukki GSR600. Definitivt inte motsvarande XJ6 som är klenare (~70 hk) och tyngre, precis som Suzuki gsx650f (80 hk, 240 kg)

Hornet går skitbra, och det gör FZ6 också. Det kommer att bli en kanonhoj

Nog tror jag det är mer motorcykel än xj6:an. Betydligt mer.

Det kan du räkna med

Last edited:

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Tycker att det där verkar vara en klockren cykel..

De andra hojarna i samma segment ser sällan lika "sportiga" ut, har någon halvkåpa osv och ofta även högre styre..

Denna verkar kunna fylla gapet som finns idag mellan touringhojar och de mer "extrema" RR-hojarna.

Tror nog att den kan sälja riktigt bra, borde finnas många som vill ha en lite sportigare upplevelse och lite aktivare körning men kanske ändå inte behöver den mängden hästkrafter och finesser som finns i CBR600RR

(hade en hornet 600 förut som jag var sjukt nöjd med både kvalitet och motor, sjukt rolig hoj som var billig att äga, men den saknade ju kåpa och även fast jag hade ett riktigt lågt styre så blir det aldrig samma känsla som med clipon.. så jag tror verkligen på denna..)

Last edited:
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...