-=[P-son]=-
Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Köpte på sensommaren på mig en redan fajtad FZR 1000 1991 med endast 8k mil på mätaren
Den visade sig dra olja som fan (vi snackar mer än 1dl / 10 mil)
Detta löstes genom att hälla i rätt olja
Dessa hedenhöshojar vet inte vad Helsyntetolja är och skickar därför bara ut den genom avgasröret som ett vinterkröksjukevirus
Min första tanke var ju att bara ha den som en billig gathoj som man kanske kan ha lite kul med och INTE modifiera mer...
Den var ju liksom redan fajtad....
Men ja....
Under första servicen som innebar byte av kopplingsvätskan upptäcktes det att luftburken inte satt fast, en klassiker:
luftburkstrattarna (av gummi) som var original från 91 hade pensionerat sig och passade inte längre på förknasarna.
Sesången var ju inte slut och ett par veckors leveranstid på nya trattar och icke körande hade vi inte tid med !
Jag slet bort burken och ersatte luftfilterna med lite gamla strumpor spändes och fästes med buntband/strajps på förgasarna.
Detta hade jag sett göras förr på rejshojar som man kikat på på nätet.
Hade även provats själv på moppen när det bagav sig
2v senare på väg hem efter ett onsdagsgazz väljer förgasare nr 4 att svälja i sig sin strumpa.
Gashäng som följd direkt efter en nersättning av framhjulet och "dödaknappen" var det sissta jag tänkte på just då, så jag bromsade omkull mig istället efter typ 100m
Då kan man ju likagärna bygga om lite med
Lite snabbt lappades det ihop med ett nytt styre och bromshandtag och kördes ett par veckor till.
nu är det slutkört för denna sesången och kapandet har börjat
Den "gamla" R1-Rumpan ryker bort tillförmån av en R6-Rumpa som jag har liggandes, ny bakram byggs till detta.
Framlampan bara måste bytas ut, för den är bedrövlig.
Blir nog något med ett par projektorlampor som jag har liggande med.
Hoppas att någon orkar med att läsa en liten saga om en gammal tusing
Kommer mer i veckan när jag har snickrat lite till
Den visade sig dra olja som fan (vi snackar mer än 1dl / 10 mil)
Detta löstes genom att hälla i rätt olja
Dessa hedenhöshojar vet inte vad Helsyntetolja är och skickar därför bara ut den genom avgasröret som ett vinterkröksjukevirus
Min första tanke var ju att bara ha den som en billig gathoj som man kanske kan ha lite kul med och INTE modifiera mer...
Den var ju liksom redan fajtad....
Men ja....
Under första servicen som innebar byte av kopplingsvätskan upptäcktes det att luftburken inte satt fast, en klassiker:
luftburkstrattarna (av gummi) som var original från 91 hade pensionerat sig och passade inte längre på förknasarna.
Sesången var ju inte slut och ett par veckors leveranstid på nya trattar och icke körande hade vi inte tid med !
Jag slet bort burken och ersatte luftfilterna med lite gamla strumpor spändes och fästes med buntband/strajps på förgasarna.
Detta hade jag sett göras förr på rejshojar som man kikat på på nätet.
Hade även provats själv på moppen när det bagav sig
2v senare på väg hem efter ett onsdagsgazz väljer förgasare nr 4 att svälja i sig sin strumpa.
Gashäng som följd direkt efter en nersättning av framhjulet och "dödaknappen" var det sissta jag tänkte på just då, så jag bromsade omkull mig istället efter typ 100m
Då kan man ju likagärna bygga om lite med
Lite snabbt lappades det ihop med ett nytt styre och bromshandtag och kördes ett par veckor till.
nu är det slutkört för denna sesången och kapandet har börjat
Den "gamla" R1-Rumpan ryker bort tillförmån av en R6-Rumpa som jag har liggandes, ny bakram byggs till detta.
Framlampan bara måste bytas ut, för den är bedrövlig.
Blir nog något med ett par projektorlampor som jag har liggande med.
Hoppas att någon orkar med att läsa en liten saga om en gammal tusing
Kommer mer i veckan när jag har snickrat lite till
Bifogat
-
DSC00126.jpg198.6 KB · Visningar: 388
-
DSC00128.jpg190.7 KB · Visningar: 344
-
20100821141.jpg228.2 KB · Visningar: 336
-
20100903169.jpg226.9 KB · Visningar: 385
-
20100903173.jpg214.9 KB · Visningar: 377
-
20101029235.jpg230.7 KB · Visningar: 355
-
20101029237.jpg235 KB · Visningar: 320
-
20101029242.jpg229.1 KB · Visningar: 272