Kvinnor och rösträtt.

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Varför står idioten och filmar bara? Det där såg man hur det skulle gå långt innan ju :huvet

Jag hade hjälpt kvinnan med en handbromssladdparkering.

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
390, 570, 660, 1300
Johansson: Tyvärr så försvann vanligt folkvett samtidigt som mobilkameran och youtube gjorde sitt intåg i vardagen.
Numera hjälper man inte någon som har bekymmer utan istället filmar man och lägger ut på nätet i hopp om att få 15 minuter i rampljuset, vansinne.

I dylika lägen brukar min första tanke vara att hjälpa till, men så finns jag knappt på nätet heller utan lever i verkliga världen.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Johansson: Tyvärr så försvann vanligt folkvett samtidigt som mobilkameran och youtube gjorde sitt intåg i vardagen.
Numera hjälper man inte någon som har bekymmer utan istället filmar man och lägger ut på nätet i hopp om att få 15 minuter i rampljuset, vansinne.

I dylika lägen brukar min första tanke vara att hjälpa till, men så finns jag knappt på nätet heller utan lever i verkliga världen.

Folkvett vore väl att förstå att man inte kan parkera en bil som är 1dm större än parkeringsplatsen?

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Men vafan! Stör mig också på idioten på denna sidan linsen. Hade det varit min hoj så hade det blivit en Jackie Chan över ansiktet på honom för att han inte försökte att stoppa vansinnet.

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Alla borde köra som henne.
Skulle spara många liv och mycket pengar.
:tummenupp

Hade det varit jag i bilen hade parkeringen blivit
toksnyggt och exakt utförd på 5 sekunder.

Tyvärr hade jag i stället lite senare på dagen i 70km/h
rear-endat en kärring som helt omotiverat stannat för nyrött.
:rolleyes:

/e

dMaN24

En sån där utlänning..
Gick med
8 Feb 2010
Hoj
Vi får se.
Rösträtt? Pfft.. Snart får dom väl lämna köket också? :va

Anfäkta o regera.. Bättre var det när farfar var ung. Nymodigheter som nylonstrumpa o dylikt.

Redigering: Efter att ha effektivt tittat på klippet, så känner jag ett behov att sparka smalben av både bilist och kamera-person. :mad:

Last edited:

empo021

Bannad
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
kawaskaki kx250
kvinnor borde inte få ha rösträtt, kolla bara på hur socialdemokraterna kom upp i riksdagen..
kvinnor och körkort? nej nej nej, bara nej.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Kameramannen dokumenterade ju bara, hela felet görs av bilisten.

JAG skulle vara tacksam för en kopia på filmen när jag skulle anmäla till fb

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Väcker återigen minnet av en incident i h-sand.
En kärring börjar backa ut från en ruta när en bil står en bit bakom. Han hänger sig över tutan och framkallar en ihållande signal som ekar över nejden så hela staden stannar upp och vänder sig mot just den där parkeringen.
Utom kärringen.
Efter kanske 5sekunder (kändes som 10minuter). Så parkerar hon bakdelen stadigt i framskärmen på den tutande mannens bil.
Han har ett ansiktsuttryck som tyder på att han tappat tron för hela mänskligheten.

Mirre7

Dunderklumpan
Gick med
29 Oct 2008
Hoj
Kawa Z750 -10 (Saffransbulle)
Killar som hackar på tjejer i trafiken är så 90-tal. :tuttar

Vägtrafikskador 2008 Rapport 2009:23
http://www.trafa.se/document/ss2009_23.pdf

Citat
"En tänkbar förklaring till att betydligt fler män än kvinnor har omkommit i vägtrafiken, skulle kunna vara att män vistas mer i vägtrafikmiljö och således exponeras mer för risk att trafikdödas. Figur 3.3 visar emellertid att män fortfarande har nästan dubbelt så stor risk att dödas i trafiken, även när man tar hänsyn till skillnader i färdlängd.17 Antalet dödade i trafiken skulle med andra ord kunna minskas avsevärt om män – ur alla aspekter som har betydelse för trafiksäkerheten – reste som kvinnor.18 Om män hade haft samma risk att dödas som kvinnor, hade 134 män kunnat räddas under 2008. Då hade det totala antalet dödade stannat på 263 i stället för 397 personer.19"

Ytterligare ett citat:
Citat:
Andelen män av de svårt skadade har alltså ökat under perioden och har de senaste åren legat kring 65 procent. Ifråga om dödade i vägtrafiken var andelen män 72 procent år 2008 Samtidigt står män för omkring 58 procent av den totala färdsträckan i vägtrafikmiljön (enligt resvaneundersökningen 2005-2006). Män står alltså för större andel av dödade och svårt skadade än deras andel av trafikarbetet i trafikmiljö. Männen är således överrepresenterade vad gäller både dödade och svårt skadade i trafiken, även när hänsyn tas till skillnader i exponering."

;)

Att lyssna till män som gnäller på kvinnor....men man vänjer sig, jämna plågor :tungan

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy