Eftersom det ofta vandrar över från topic till något annat i trådar kan vi nu flytta över oss hit:
Senaste nytt:
Drevning ändrar ej effekt. Det ändrar däremot vridmomentet på bakhjulet.
Vikt påverkar ej hastigheten direkt heller, då kraften som skapas av massan verkar i 90 grader förskjutet mot rörelsen vi pratar om.
Edit: Dock möjligt att vikten påverkar rullmotståndet i viss utsträckning
Sedan:
2taktaren tänder dubbelt så ofta så ja det är ju skillnad, däremot är 1kW lika med 1kW oavsett om det är en 2taktare, 4taktare eller mina ben när jag sitter på cykeln som utvecklar det.
Den angivna effekten är ett mått!
Precis som att en kilometer är lika lång oavsett fordon/hastighet, dock kan den upplevas olika.
Feel free to spåra ur!
Ja jag har tråkigt
Senaste nytt:
Ändrar drev kw/hk?
Det beror ju helt på vikten som finns på hojen också. Luftmotstånd och blablabla.
Drevning ändrar ej effekt. Det ändrar däremot vridmomentet på bakhjulet.
Vikt påverkar ej hastigheten direkt heller, då kraften som skapas av massan verkar i 90 grader förskjutet mot rörelsen vi pratar om.
Edit: Dock möjligt att vikten påverkar rullmotståndet i viss utsträckning
Sedan:
sen är det ju skillnad på 2t och 4t även om de har samma hk.
2taktaren tänder dubbelt så ofta så ja det är ju skillnad, däremot är 1kW lika med 1kW oavsett om det är en 2taktare, 4taktare eller mina ben när jag sitter på cykeln som utvecklar det.
Den angivna effekten är ett mått!
Precis som att en kilometer är lika lång oavsett fordon/hastighet, dock kan den upplevas olika.
Feel free to spåra ur!
Ja jag har tråkigt