Hur många 18 åringar har råd med en 1000 hk och hur många klarar av att lägga 30 000kr för att få en R1 eller GSXR1000.
Hade vi haft problem med krockade 1000 hk bilar som var framförda av folk med nytagna körkort så hade dom kollat över det med, nu råkar det vara att det enda dom har råd med är en avdankad V40 turbo.
jag övningskörde med bil på ca 600 kusar (iof halvautomat) använde även denna när jag hade körkortet, körde olovligt som fan när jag var 18 med mc, ingen literhoj men de var ändå en relativt rapp ,... än så länge har jag inte vart med om en enda traffikolycka - har säkert kört över 30 000 mil med bil och mc...
Alltså vafan tar världen vägen? Vet 40 åringar som haft mc kort flera år som körde sämre än mig när jag var 15 och körde moppe vilket bevisades på crossbana mm även nu på hojträffar....
Vart vill jag komma?
jo Individanpassa gränserna istället för åldersindela, en 16 åring kan vara mycket mognare att framföra en supersportbil på 800hk eller en ny sporthoj på 200hk än en 60 åring som haft både A och B kort sedan han var 18....
Andra hyptetiska tester är t.ex. att visas reaktionsförmåga i nyktert tillstånd är 10 gånger sämre än en annans individ när han har alkohol i kroppen, alltså är den nyktra sämre förare än den som är full.... ja världen är allt orättvis men de kan inte vara lika för alla på pappret som i verkligheten.