Borås träning 2011 (gokart och rallycross banor)

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Borås träning 2011 (Supermoto på gokart och rallycross banor)

Hej.

Tider:
Träningar udda söndagar 12-18, måndagar och onsdagar 17.00-21.00, på rallycrossbanan och gokartbanan. Håll utkik på www.fmckboras.se för det kan hända att vissa söndagar byts bort pga av andra aktiviteter på området.

Söndagar: 1/5, 15/5,
12/6, 19/6 (samtidigt USM motocross), 10/7, 24/7, 7/8, 21/8, 4/9...

Banorna:
Gokartbanan varvar vi supermoto, gokart och minimoto. Vanligtvis uppdelat i två 20 min pass.
Crashpuckar, uppsamlingskärl, barkbusters och ett system som inte låter allt för mycket är ett måste (särskilt för +450).

Vi har i stort sett alltid tillgång till rallycross banan. På grusdelen lägger vi vid behov olika slingor.

Avgift:
100 för FMCK medlem.
150 för icke FMCK medlem.
(Motocross ingår i träningsavgiften)

Träningsläger:
Mer info kommer senare.

Vägbeskrivning Borås Motorstadion:http://www.fmckboras.se
Från norr ( Göteborg ,Jönköping) riksväg 40 i Borås ta avfart riksväg 41 Varberg efter ca 11 km se skylt Viskafors , Motorstadion
sväng höger därefter sväng vänster efter 2 km se skylt motorstadion efter 3 km sväng höger se skylt motorstadion grusväg ca 3 km
Välkommen till Borås motorstadion

Från Söder vid Varberg norra tag avfart riksväg 41 Borås, efter ca 70 km och 25 km från Kinna sväng vänster se skylt Motorstadion ca 11 km från Borås, sväng höger därefter sväng vänster efter 2 km se skylt motorstadion, efter 3 km sväng höger se skylt motorstadion grusväg ca 3 km.
Välkommen till Borås motorstadion

Väl mött
Simon 0768-985161
Kerttu 0702-173377

Last edited:

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Samma dealsom förra året.
1200:- för medlemmar
1500:- för gäster

Den enda skillnaden är att vi iår också för köra crossbanan om vi löst årskort för motard.

fränt. vad sägs om en motardkörning på crossbanan nån gång?:yoparty

Pank

Försöker ta mig tillbaka,,
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gixxer 750-94*såld* gixxer 750-99*Crashad* XR600*såld* KTM 690 SMC -08*såld* KLR 650-2014 Kawasaki Cabra 175-1981
fråga:

är det motard på gokart banan också eller bara som det står i första inlägget bara gokart och minimoto?

/P

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Är det inplanerat nån licenskurs för motarden?
hörde en fågel som viska i örat om att ni hanterade sånt =)

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
är det motard på gokart banan också eller bara som det står i första inlägget bara gokart och minimoto?

/P

I första inlägget så står det att vi varvar med minimoto och gokart, dvs supermoto, minimoto och gokart uppdelat beroende på hur många vi är etc (har uppdaterat info då jag håller med om att det inte var supertydligt :gnissla ). Vanligtvis är det få minimoto och gokartar så körtid är inga problem.

Är det inplanerat nån licenskurs för motarden?
hörde en fågel som viska i örat om att ni hanterade sånt =)

Jag håller licenskurser vid behov. Vi kan lösa det vid nästa träning.

Last edited:

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Jag håller licenskurser vid behov. Vi kan lösa det vid nästa träning.

Suveränt! :tummenupp
ska ta mig ner och prata med dig så snart jag har möjlighet!
Vi är iaf 2 här från skövde som tänkte ta licens rätt snart.

btw.. hur uppdaterad är kalendern på eran sida?
den va lite kryptisk att försöka utläsa =)

Last edited:

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Ok, då kör vi på söndag för att se om hojfan håller efter vintervilan.
18/4

1. Kolle

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Så har jag fattat rätt så betalar jag 150:-/gång oavsett måndag eller söndag?
Eller 1500:- för ett säsongskort å då får jag åka hur många ggr som helst?
:va

Droopfy

Gick med
28 Apr 2004
Hoj
YZF450, Lillgixxer (GSX400R)
Så har jag fattat rätt så betalar jag 150:-/gång oavsett måndag eller söndag?
Eller 1500:- för ett säsongskort å då får jag åka hur många ggr som helst?
:va

Det är helt korrekt uppfattat.
Se till att du är med i en klubb någonstans bara.

Är du det inte så går du med i FMCK Borås och får både medlemskapet i klubben och årskortet för totalt 1500:- (300/1200)

Varmt välkomna.

Arbetsdag på TORSDAG 14:e!

Kom gärna upp och hjälp till för det finns en hel del att pyssla med på området!

Ni som tänkt köpa årskort tar med pengar och gör det i kiosken FÖRE all form av träning på banorna.
Ingen kör på krita denna säsongen. Har man inte så man kan betala ett årskort så får man betala för enkelträning.

Tänk också på att få med er medlemskort från FMCK Borås eller annan klubb om ni är gäståkare så inget trassel uppstår.

Jag var uppe på banan och staplade däck i söndags. banan ser mycket bra ut och det kommer bli en toppensäsong.

//Simon

FMCK Borås finns även på Facebook!
Gå med i gruppen och ta del av bilder och info!

http://www.facebook.com/group.php?gid=145420952141856

//Simon

Last edited:

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke

Är du det inte så går du med i FMCK Borås och får både medlemskapet i klubben och årskortet för totalt 1500:- (300/1200)

//Simon

Men då stämmer det inte.... jag behöver alltså vara medlem i en klubb först innan jag kan köra på banan som gästförare?!

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
Men då stämmer det inte.... jag behöver alltså vara medlem i en klubb först innan jag kan köra på banan som gästförare?!

Ja, du behöver vara medlem i en SVEMO ansluten klubb (i stort sett alla klubbar är det) för att vara försäkrad om det händer något.

Jag får många frågor om man behöver ha licens, och nej det behöver man inte. Det är bara om man vill tävla.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Ja, du behöver vara medlem i en SVEMO ansluten klubb (i stort sett alla klubbar är det) för att vara försäkrad om det händer något.

Jag får många frågor om man behöver ha licens, och nej det behöver man inte. Det är bara om man vill tävla.

Kan man lösa medlemsskapet på plats?

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR

Varmt välkomna.

Arbetsdag på TORSDAG 14:e!

Kom gärna upp och hjälp till för det finns en hel del att pyssla med på området!

Ni som tänkt köpa årskort tar med pengar och gör det i kiosken FÖRE all form av träning på banorna.
Ingen kör på krita denna säsongen. Har man inte så man kan betala ett årskort så får man betala för enkelträning.

Tänk också på att få med er medlemskort från FMCK Borås eller annan klubb om ni är gäståkare så inget trassel uppstår.

Jag var uppe på banan och staplade däck i söndags. banan ser mycket bra ut och det kommer bli en toppensäsong.

//Simon

FMCK Borås finns även på Facebook!
Gå med i gruppen och ta del av bilder och info!

http://www.facebook.com/group.php?gid=145420952141856

//Simon

Finns det några planer på ombyggnationer på "våra" banor eller blir det hundra procent fokus på crossen?

har du fört vidare önskemålen jag postade på facebook uppåt till styrelse eller liknande?

Droopfy

Gick med
28 Apr 2004
Hoj
YZF450, Lillgixxer (GSX400R)
Kan man lösa medlemsskapet på plats?

Medlemskap löses endast via hemsidan skulle formuläret strula så maila direkt till kansliet.

Förslagsvis så löser du medlemskap imorgon hos fmck borås. Betalar till deras bankgiro. Du bör få en bekräftelse pånmail inom kort, annars hör du av dig till kansliet. Spara mailbekräftelsen och visa upp på banan så skall det inte vara någranproblem att lösa årskort för 1200.

All info om hur man anmäler signtill klubben finns på fmckboras.se

//simon

Finns det några planer på ombyggnationer på "våra" banor eller blir det hundra procent fokus på crossen?

har du fört vidare önskemålen jag postade på facebook uppåt till styrelse eller liknande?

Styrelsemöte imorgon. Jag skall framföra detta så får vi se.
Mycket fokus ligger på crossbanan i nuläget och på att få gocartbanan godkänd förntävlng eftersom gocart har en tävling plannerad.

Last edited:

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Medlemskap löses endast via hemsidan skulle formuläret strula så maila direkt till kansliet.

Förslagsvis så löser du medlemskap imorgon hos fmck borås. Betalar till deras bankgiro. Du bör få en bekräftelse pånmail inom kort, annars hör du av dig till kansliet. Spara mailbekräftelsen och visa upp på banan så skall det inte vara någranproblem att lösa årskort för 1200.

All info om hur man anmäler signtill klubben finns på fmckboras.se

//simon

Styrelsemöte imorgon. Jag skall framföra detta så får vi se.
Mycket fokus ligger på crossbanan i nuläget och på att få gocartbanan godkänd förntävlng eftersom gocart har en tävling plannerad.

kolla möjligheterna att samordna klassning av banan. det är en stark anledning till att inte vi kör någon tävling....

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO