STULEN Yamaha R1 -98 (blå)

dannen82

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
BMW g450x -09. Yamaha R1 -98
Yamaha R1 -98 stulen idag den 18/5 mellan kl: 18 och 19 på Frimurarvägen 30 i Bredäng. Hojen stog parkerad på GC-vägen bakom huset.

Regnr: ALF 035

Om någon ser/sett något vänligen kontakta mig.

// Danne

Bifogat

• R1.jpg
    R1.jpg
    70.5 KB · Visningar: 411

Mikaelzii

Mikaelzii
Gick med
7 Sep 2007
Hoj
98 R1 04 R1 06 r1 NADA får väll köpa mig en Harley??:S
Fan vilka idioter de finns blir lika trött varje gång skall de vara så jävla svårt att KÖPA den man vill ha själv.
Cykeln ser ut att vara i riktigt bra skick hoppas dom skyldiga lämnar tillbaka den oröd.

maxb

Medlem
Gick med
8 Sep 2010
Hoj
ZX6R 636 -04
Det känns som att det ploppar upp 2 trådar om dagen med stulna hojar om man ser till den senaste veckan, börjar bli lite nojjig nu ju..

Som föregående talare redan sagt- hojen ser ut att ha varit i jättefint skick! Hoppas att du får tillbaka den oskadd. Jag håller ögonen öppna runt omrking Hägerstens området.

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Är det en liga som huserar i Stockholm eller. Tycker det försvinner hojer till förbannelse i de trakterna för tillfället!

dannen82

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
Nya uppgifter!!

Efter jag polisanmält stälde stacka jag ut med en polare och kollade buskage och trapphus i närområdet. Efter en timme hittar vi hojen uppepå ett P-däck på Järnbärarvägen i Bredäng. Ligger nedanför Bredäng C mot Sätra. Nedanför uppfarten till P-däcket står en kille och "vaktar". Jag ringer till polisen som ska skicka en patrull. Samtidigt kommer en Guld/gul kombi (hinner inte ta regnr men skulle gissa på att det var en Renault laguna eller liknande. Trasigt avgassystem då den bröla som fan) och 4 nysvenskar i 18-20års åldern hoppar ur. Bilen sticker iväg och dom 4 fi..erna springer upp på P-däcket, river av pressen dom täckt hojen med och rullar iväg med den. Vi tar rygg på dom (på avstånd då jag hellre ser att dom äkliga j..la svi..n åker dit än att dom släpper hojen och försvinner). Polispatrullen ringer upp mig och jag förklarar läget för dom. Samtidigt rundar tjuvarna gaveln på kåken (mot Bredäng C). Nu till det sjuka.. När vi (jag och polaren) rundar kåken har dom försvunnit. Vi delar på oss och jag sticker ner mot Parken bakom Bredäng C och polaren Springer upp mot Centrum. När jag kommit ner till parken ringer polisen igen och säger att dom är på plats. Dom plockar upp mig och vi åker ner på GC-vägarna bakom Centrum. Yttligare 2 st patruller möter upp och under ca 40min söker vi av varenda parkväg runt Bredäng C men utan framgång. Tillslut ger polisen upp och tar ett vittnesmål med signalement för att sedan åka iväg.
En händelserik kväll som tyvärr slutade med att man fortfarande är utan hoj.
Antagligen så rullade dom in den i ett cyckelförråd eller en trappuppgång i närheten av Järnbärarvägen 30. Så skulle vara extremt tacksam om det är någon som sett någonting. Antingen hojen eller den guld/gula kombin med trasigt avgassystem i näheten av Bredäng/Sätra/Skärholmen.

// Danne

• Gilla
Reaktioner: MrC

Robban

Nu med daytona...
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Daytona 2006 bankittad!
trist

Jag skulle tagit reg nummret samt skrikit åt dom asen att släppa min hoj. Hellre får jag tillbaka cykeln och låter dom löpa.

Glenn K

Mr wheelie
Gick med
4 May 2007
Hoj
BMW K 1300 GS -24, KTM950, Husa450
Hittade du hojen men lyckades tappa bort den igen...VTF !?!?!

Stod killen som vakta så han såg hojen eller var hojen låst eftersom du inte hoppade på och drog iväg?????

dannen82

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
För mig är inte hojen viktigast. Den är försäkrad och går att ersätta. Kännslan av att ha blivit bestulen känns bra mycket hårdare och att sätta dit ett gäng smågangsters som härjar känns bra mycket viktigare än att behöva betala en skälvrisk till ett försäkringsbolag.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Starta en tråd på Flashback med beskrivning på bilen, de personer du såg och i vilket område det var. Handlar det om lokala smågangsters så är det säkert någon som vet vilka det är och kanske t om lagt märke till att de förvarar hojar nånstans.

Intelligensen brukar ju lysa med sin frånvaro hos den typen av personer, så de har säkert skrutit om hela grejen inför "bruushorna"

(Om det där händer igen, se till att filma hela grejen så att det finns något mer att gå på.)

edit: och ta med KjETTinG3n nästa gång!

Last edited:

Smurf Rider

Noll till himlen på bara några sekunder
Gick med
4 Oct 2010
Hoj
Honda Cbr600 -92 Honda cbr 600 RR 05
Nya uppgifter!!

Efter jag polisanmält stälde stacka jag ut med en polare och kollade buskage och trapphus i närområdet. Efter en timme hittar vi hojen uppepå ett P-däck på Järnbärarvägen i Bredäng. Ligger nedanför Bredäng C mot Sätra. Nedanför uppfarten till P-däcket står en kille och "vaktar". Jag ringer till polisen som ska skicka en patrull. Samtidigt kommer en Guld/gul kombi (hinner inte ta regnr men skulle gissa på att det var en Renault laguna eller liknande. Trasigt avgassystem då den bröla som fan) och 4 nysvenskar i 18-20års åldern hoppar ur. Bilen sticker iväg och dom 4 fi..erna springer upp på P-däcket, river av pressen dom täckt hojen med och rullar iväg med den. Vi tar rygg på dom (på avstånd då jag hellre ser att dom äkliga j..la svi..n åker dit än att dom släpper hojen och försvinner). Polispatrullen ringer upp mig och jag förklarar läget för dom. Samtidigt rundar tjuvarna gaveln på kåken (mot Bredäng C). Nu till det sjuka.. När vi (jag och polaren) rundar kåken har dom försvunnit. Vi delar på oss och jag sticker ner mot Parken bakom Bredäng C och polaren Springer upp mot Centrum. När jag kommit ner till parken ringer polisen igen och säger att dom är på plats. Dom plockar upp mig och vi åker ner på GC-vägarna bakom Centrum. Yttligare 2 st patruller möter upp och under ca 40min söker vi av varenda parkväg runt Bredäng C men utan framgång. Tillslut ger polisen upp och tar ett vittnesmål med signalement för att sedan åka iväg.
En händelserik kväll som tyvärr slutade med att man fortfarande är utan hoj.
Antagligen så rullade dom in den i ett cyckelförråd eller en trappuppgång i närheten av Järnbärarvägen 30. Så skulle vara extremt tacksam om det är någon som sett någonting. Antingen hojen eller den guld/gula kombin med trasigt avgassystem i näheten av Bredäng/Sätra/Skärholmen.

// Danne

Nu är det så att nästa gång du får detta tillfälle tar du fram ett baseboll stål och springer dit och skriker jihad :machinegu:kulspruta

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
För mig är inte hojen viktigast. Den är försäkrad och går att ersätta. Kännslan av att ha blivit bestulen känns bra mycket hårdare och att sätta dit ett gäng smågangsters som härjar känns bra mycket viktigare än att behöva betala en skälvrisk till ett försäkringsbolag.

hur i h****** kan du/ni förfölja bilen utan att anteckna regnumret:va

flunk

Medlem
Gick med
25 Apr 2010
Hoj
GS750 Café, CBR600 (såld), R6 (såld)
Hmm... Så jävla överjävligt.
Nästa gång om det blir nån mer, skriv ner ALLT. Och filma för helvete med mobilen!

Smurf Rider

Noll till himlen på bara några sekunder
Gick med
4 Oct 2010
Hoj
Honda Cbr600 -92 Honda cbr 600 RR 05
stöldvågen närmar sig mitt område. fy helvette va ja hade lackat om jag såg dem hade sprungit dit och slagits tills ja eller dem dog

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Började läsa texten hoppfylld att de blev tagna på bar gärning och så kom de undan :mad:

Bra jobbat ändå och hoppas på bättre jaktlycka längre fram. Jäkligt synd att de inte blev tagna på bar gärning.

Vi får hoppas att tjuvarna inte läser här på forumet. Då kan man lugnt säga att de blivit förvarnade.

dannen82

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
@ abethebabe: Förstår inte riktigt vad du menar.. När skrev jag att förföljt bilen? Läs vad faktist har skrivit.
Sen förstår jag resonemanget med att spöa på tjuvarna med kätting eller basebollträ.. Skulle nog kännas skönt en stund.
Men vad skulle jag få ut av det. Visst jag skulle i bästa fall få tilbaka hojen. Men skulle inte ha någon nytta av den i häktet där jag med största sanolikhet skulle spendera natten åtalad för både olaga hot och misshandel och i sämsta fall vakna upp på akuten med spruken skalle och några brutna ben.
Men jihadtaktiken verkar bra. Men vad säger att jag inte får smaka på samma medicin dagen efter när jag kommer hem från affären och har tjejen och sonen på 1,5år med mig.
Nä.. Jag tror jag föredrar att ringa polisen och låta dom sköta saken. Då jag har svår att se hur saken skulle lösa sig på ett tillfredsställande sätt med ovanstående alternativ.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...