Pimpstar Sunday Ride & BBQ - 5 juni

jenzino

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2007
Ort
Fel sida landet
Hoj
brap
Obs. Körningen gäller alla hojar, inte bara motarder så join the fun! Ju fler desto roligare! :tummenupp

Sugen på hoj och BBQ? Klart du är!

Leta fram kalendern, ta den fetaste markerpennan du hittar och kryssa av söndagen den 5 juni. Yes, det är dags för nästa Pimpstarevent! Det är på tiden att vi firar in säsongen och vad vore bättre än hojåka och grillat?

Pimpstar Sunday kommer vara indelat i två delar så att alla som vill kan vara med, oavsett hoj eller inte. Varför på en söndag undrar du kanske? Som du säkert vet är det Sveriges nationaldag den 6 juni vilket innebär röd dag och vi kan alla vara bakfulla på måndag. Tryck på "attending" oavsett om du ska vara med på båda eller bara en av delarna. Så, låt oss bryta ner detaljerna...

Del 1.RIDE SESSION!
Vi möts upp på Götaplatsen och startar därifrån. Efter alla är samlade tar vi oss genom en skön rutt med blandad körning. Oroa dig inte för underlag, vi kommer välja vägar som tillåter mer än bara motarder så alla kan vara med oavsett typ av mc. Halvvägs in i körningen kör vi ett litet grillstopp där vi bjuder på korv med bröd. Uppskattningsvis så håller körningen på ca 3 timmar. Givetvis är det kameror med så det blir film och foton under hela sessionen.

Var: GötaPlatsen, Göteborg
När: 5 juni klockan 11:00

Del 2. BARBEQUE!
Dags för första riktiga grillningen, Pimpstar Sunday BBQ! Vi kommer att hålla till i Azaleadalen för lite grillning, lattja runt och allmänt skönt häng. Vi kommer ha med lite grillklot men vi räknar med att det lär bli en del folk så det skadar inte om du tar med en engångsgrill om du vill säkra upp att få käket snabbt. Du tar med eget käk, egen dricka så sköter vi resten. Tänk på att det är allmän plats så alla tar sitt eget ansvar med allt det innebär. Vi kanske till och med har nån lite överraskning som väntar...

Var: Azaleadalen Slottskogen, Göteborg
När: 5 juni klockan 16:00

* Med reservation för spöregn och eventuella justeringar i plats och tid. Informtion uppdateras löpande...

ANMÄL DIG HÄR!!
 

Bifogat

  • BBQ-blog-5juni.jpg
    BBQ-blog-5juni.jpg
    132.6 KB · Visningar: 74
Last edited:

jenzino

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2007
Ort
Fel sida landet
Hoj
brap
Jepp, vi vet att det tyvärr krockar lite med SM-premiären. Tyvärr var det där det krockade "minst" ända fram till midsommar. Ni får slå lite varvrekord och brappa hem i tid till BBQn! :tuttar
 

teddster

nybörjare på slangen
Gick med
7 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Bergatroll
Får man vara med även om man inte har ansiktsboken??
Tänkte mest på kördelen...
 

jenzino

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2007
Ort
Fel sida landet
Hoj
brap
det här verkar lockande faktiskt... är det bara o dyka upp eller måste man anmäla sig på facebook ?

inga problem att bara dyka upp MEN det är väldigt bra med anmälan för det ger oss lite indikation på hur mycket köörv vi ska köpa till den gemensamma körningen så vi inte står kort på käk till folk. :tummenupp Sen har vi ju snöbollseffekten av att ju fler som anmäler, desto fler kommer.

ps. Själva BBQn i Azalea står man själv för käk/dricka, bara så det inte blir några missuppfattningar.
 
Last edited:

magnus123

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2009
Ort
Västra götaland
Hoj
Vtr Firestorm
inga problem att bara dyka upp MEN det är väldigt bra med anmälan för det ger oss lite indikation på hur mycket köörv vi ska köpa till den gemensamma körningen så vi inte står kort på käk till folk. :tummenupp Sen har vi ju snöbollseffekten av att ju fler som anmäler, desto fler kommer.

ps. Själva BBQn i Azalea står man själv för käk/dricka, bara så det inte blir några missuppfattningar.

jag förstår ! satte upp mig på "kanske kommer" tillsvidare. hur brukar tempot vara på dessa körningarna , är det full sula ? =)

mvh
 

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
jag förstår ! satte upp mig på "kanske kommer" tillsvidare. hur brukar tempot vara på dessa körningarna , är det full sula ? =)

mvh

väldigt varierat, det kommer bli naturliga grupperingar gällande tempo och alla kommer vänta på de sista för att samla ihop gänget!

kör i ditt tempo så kommer du hamna med några likasinnade :tummenupp
 

jenzino

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2007
Ort
Fel sida landet
Hoj
brap
väldigt varierat, det kommer bli naturliga grupperingar gällande tempo och alla kommer vänta på de sista för att samla ihop gänget!

kör i ditt tempo så kommer du hamna med några likasinnade :tummenupp

Instämmer med Jippo. :tummenupp INGEN behöver oroa sig för att inte hänga med eller så utan alla väntas in i korsningar osv. Inga konstigheter. Det viktigaste är att INGEN känner sig pressad att köra över sin nivå, sånt brukar straffa sig hårt och sånt ska vi undvika. Dessutom, alla ska ju kunna haka på och hinka öl på kvällen sen :banana
 

Freddan.

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2007
Ort
västkusten
Hoj
jupp
Jag hänger på! Har inte fejsbok men skriver upp mig här.

Tänkte köpa en hoodie med BBQ-kod och shopen godkänner koden, men sen i slutbetalningen lägger den ändå på frakt, hur ska jag göra? :va

edit: Jag kommer bara vara med på kördelen, men lär få sköj ändå! :D
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top