Kinnekulle 19 och 20 Augusti med SMC Väst

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
Andra tillfället med SMC Väst på Kinnekulle går av stapeln 19-20 Augusti. Passa på att köra två dagar i följd för att få maximal utdelning av kurserna.

De som kört med SMC Väst tidigare vet att Västs kursdagar har ovanligt många och erfarna instruktörer! Passa på att maximera din utbildning!

Alla motorcyklister oavsett ålder, erfarenhet eller körstil kan utveckla sina körkunskaper. En utbildning på storbana erbjuder en unik möjlighet att fokusera på sin egen körning utan att vistas i den allmänna trafikmiljön. Våra duktiga instruktörer kan bemöta alla utbildningsbehov. Många har tävlingsbakgrund.

Vi kommer i år att använda namnet Avancerad Kurs (AK). Tidigare har namnen Broms & Kurv-kurser (BKK) samt Sporthojkurs. Det är dock i grund och botten samma kurs men med lite olika målgrupper detta löser vi genom gruppindelning.

Kursavgiften för Kinnekulle på fredagar 1450 och på lördagar 1500 kr för SMC-medlemmar. Är du inte SMC-medlem tillkommer 375kr vid första tillfället, men då ingår också medlemskap i SMC.

Bokning Fredag 19/8 länk.
Bokning Lördag 20/8 länk.
Mer information länk.
Fullständigt kursutbud länk.

Vi ses i sommar!
SMC Väst

PS. Ni har väl inte missat att SMC Väst intar Gotland Ring 7-10 Juli!
 
Last edited:

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
Gott om plats kvar på Fredagen, men Lördagen börjar fyllas på nu...

Speciellt ni som vill köra båda dagarna bör hålla er framme!
 

Hera

Just idag är jag stark
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6 -08
Instruktörstätt

Planeringen pågår för fullt och vi kan redan nu meddela att det kommer bli sjukt instruktörstätt!!

SMC Väst har en stor stab med instruktörer och alla är väldigt taggade att köra mer efter vår långhelg på Gotland, så du kommer kunna få hur mycket hjälp som helst.

Du kommer ångra dig om du inte bokar :tummenupp

/Helena
Träningsledare
SMC Väst
 

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
West
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
SMC:s körningar på Kullen är alltid kanon!
Ser fram emot 2 spännande och lärorika dagar :tummenupp
 

hnric

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Göteborg
Hoj
S1000RR -11
Låter intressant, om man har hoj tills dess.

/väntar på verkstad+försäkringsbolag
 

Hera

Just idag är jag stark
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6 -08
Snart är lördagen fullbokad...

Efter att ha skickat ut information till deltagarna av SMC Väst's maj-kurs så är det 3 timmar senare endast 5 platser kvar på lördagen...

Vänta inte för länge med att boka dig till sensommarens bästa händelse!!
 
Last edited:

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
Då kan jag meddela att Lördagen nu blivit fullbokad. Reservlistan är aktiverad och det brukar vara lite omsättning på platserna mot slutet så det finns all chans att få komma med den vägen.

Vi kör en precis lika bra kurs på fredagen som har platser kvar än så länge. Några kronor billigare är den också.
 

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
Då har vi tagit in de första från reservlistan på lördagen. Fler fylls på allt eftersom vi får luckor i bokningarna.
Fredagen fylls på allt eftersom också!

Det verkar bli en väldigt jämn fördelning mellan steg 1, 2, 3 och 4. Allt pekar på ett par riktiga kanondagar uppe på Kinnekulle med jämn fördelning och massor med instruktörer!
 

Ping

Skydiver
Gick med
7 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 954 -03 SÅLD, Yamaha YZ-R1 -03 SÅLD
Kan man muta dig med gifflar, illebror? För att få en plats i steg 3, den 20e aug. Kan köra i lugn grupp om det finns, anmält mig till medel:D
Hur många är det före mig illebror? har "SC-F5GT3B".


Verkar va nått knas med priset om man är på reservlistan, tillkommer en ospecificerad avgift på 80kr, när avbeställningsskyddet är avbockad.
 

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
Kan man muta dig med gifflar, illebror?

Hejsan Ping!

Man kan absolut muta mig med gifflar, det gillar jag! Men just nu är det inga fler som avbokat sig.

Vad gäller din plats i kön så får jag hänvisa dig till kansliet i Borlänge som sköter om reservlistorna. De kan säkert svara på vad de 80kr kommer ifrån också.

Kansliet når du på Telefonnummer är 0243-669 70. Telefontid dagligen: 09.00-16.00, lunch 12.00-13.00. Eller mail till smc(ät)svmc.se

Annars har vi ju fortfarande några platser kvar på fredagen där vi kör en precis lika bra och instruktörstät kurs! Inget o tveka på!
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top