Bänkade min hoj idag!

RCM_Göransson

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2010
Hoj
2008 yamaha yzf r1
Bänkad min hoj idag!
Min hoj är en yamaha r1 2008 med akrapovic helsystem bmc luftfilter och power commander 5.
Fick ut 172hk på bakslangen och känner mig nöjd som fan! Är det bra dåligt eller medel?
Vad har ni andra fått ut på era 1liters hojar?

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
72 hp skulle jag gissa att min lila litershoj har... Men när jag kompletterar de öppna luftfiltrena med mitt kommande 4-1 homesnickrat Vance&Hince system. Då jävlar. Kanske hamnar på 75hp. Då får ni passa er!

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Min 10 år gamla 955i har 102hk på bakhjulet. Får väl betecknas som rätt ok, i alla fall eftersom den hade 108hk i motorn som ny.

För mig och min förmåga räcker det alldeles utmärkt.

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
H1
172 whp på en Yamaha R1 2008 är inte så pjåkigt. Det räcker troligen med att renovera toppen för att den ska ge normal effekt för en literhoj om den inte drar mycket olja.

RCM_Göransson

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2010
Hoj
2008 yamaha yzf r1
jag är väl inte ute efter max hk men de är alltid roligt om de blir bra siffror! vill bara att den ska gå så bra som möjligt i maskin! Den är ju 3år gammal men bara gått 300mil så jag behöver nog inte renovera toppen än!

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
H1
För så var de 155.6hk och efter 172.3

I samma bänk med precis samma förutsättingar? Det måste snudd på upplevas som du fick i en motor till om det stämmer vilket kanske inte är omöjligt genom att nyare hojar ofta är moppestrypta p.g.a. stränga emissionskrav. Lägg gärna upp effektkurva före/efter om du har dem. Det vore intressant att se hur effekten i mellanregistret har påverkats.

RCM_Göransson

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2010
Hoj
2008 yamaha yzf r1
Jo de är i samma bänk! Var där och lämnade lite mer godis till hojen idag! Och då visade han mig effektkurvan men skulle fila lite mer på den i kväll. Men jag lägger upp effektkurvan när jag hämtar hojen och får den! Sen så är han väldigt noga och seriös med dom arbeten han gör! Bygger för övrigt Roadracing, Dragracing hojar!

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
MT-09 2020
Jag hatar när folk säger bakslangen, vilken jävla slangfan skulle det annars vara?!?!?!

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
H1
Jo de är i samma bänk! Var där och lämnade lite mer godis till hojen idag! Och då visade han mig effektkurvan men skulle fila lite mer på den i kväll. Men jag lägger upp effektkurvan när jag hämtar hojen och får den! Sen så är han väldigt noga och seriös med dom arbeten han gör! Bygger för övrigt Roadracing, Dragracing hojar!

Subscribed :)

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...