Hör upp Skåningar!

manneman

Guest
Efter att ha dragit igång diverse söndagsturer var folk kommit ifrån Skånes ALLA hörn så verkar det som att hojfolket är öppna för att köra på lite nya vägar?

Vore det inte en idé att dra igång en söndagstur på en central punkt i Skåne var RoH, Riskokarna, Radical Riders, Hässleholmsgänget, Assasins med flera turas om att lägga upp rutterna?

Fast plats? Var?

Tid? (Söndagar givet men klockslag?)

FEEDBACK på detta?
 

r33z

Livsnjutare
Gick med
27 Aug 2008
Ort
Kevlanche
Hoj
KTM 690 Endurov, Honda 600 Hornet
Låter som en riktigt bra plan. Jag har varit på väg upp till er ett par ggr, men har alltid fallit pga att de är för långt.

Höör ligger riktigt centralt.

Behöver ni guide någon gång, så säg till.
 

r33z

Livsnjutare
Gick med
27 Aug 2008
Ort
Kevlanche
Hoj
KTM 690 Endurov, Honda 600 Hornet
Hardys (höör) är ett smidigt ställe att träffas på.
 

Zonander

Vadå? 110?
Gick med
4 Jul 2011
Ort
Hjärup
Hoj
2006, Yamaha, R1
Förslag på rutt då...

*Från Höör, mot orupsbacken (guldkusten)
*förbi jägersbo
*Avfart ludvigsborg (lanthandel)
*Rakt över Höör/Hörbyvägen (vet ej vad den heter)
Sen sätter man kurs på N Rörum och kommer ända upp mot ekerödsrasten om man följer vägen ut.

Finns ju hur många sträckningar som helst där ute. Dock så är det lite mer vilt.
Men bara man inte är ute allt för sent så borde det vara lugnt.

// Philip
 

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Ort
L-A
Hoj
Ducce M1200
Asså, RR är en bunke kärringar, Liskokalna ett gäng RoH wannabe, de andra:va, så vad ska man säga. Kör för det då.
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Asså, RR är en bunke kärringar, Liskokalna ett gäng RoH wannabe, de andra:va, så vad ska man säga. Kör för det då.

Vad jag vet så är det bara fruntimmer och transor som kör med RR och Liskokarna, men vafan man är ju inte fördomsfull så man kanske skulle hänga på.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Väst vad kritiskt det var här då :va
Det blir så när man inte känner varandra på riktigt (du känner inte dem alltså), både SilverWolf och VBK borde hissat ironiflaggorna.
De dissar på skoj och känner en hel del folk i både RR och Riskokarna. (Jag håller dock med dem i grund och botten) :D
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Så fort jag fått tillbaka min jäkla lapp är jag på!

//Swishan, RR, kärring på riktigt
 

tkdrille

Guest
Förslag på rutt då...

*Från Höör, mot orupsbacken (guldkusten)
*förbi jägersbo
*Avfart ludvigsborg (lanthandel)
*Rakt över Höör/Hörbyvägen (vet ej vad den heter)
Sen sätter man kurs på N Rörum och kommer ända upp mot ekerödsrasten om man följer vägen ut.

Finns ju hur många sträckningar som helst där ute. Dock så är det lite mer vilt.
Men bara man inte är ute allt för sent så borde det vara lugnt.

// Philip

Jag vet inte om jag vill du ska köra först. Känns som vi kommer hamna i Norrland då.
Norra rörum ligger jettelångt från ekerödsrasten :) däremot är de många roliga vägar till n rörum.
Men jag hoppas du pratade om södra rörum :)




Ja allt låter bra med att köra ihop under en förutsättning. Kör som människor. Låter kanske gnälligt men tycker de är allmänt för många avåkningar. De får vi styra upp lite så statistiken blir bra.
 

Koffe

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Lödde
Hoj
ARRITTOR
Vi är ett litet gäng från Lödde som säkert hade hängt på, låter skoj!
 

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmestorps Eke
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Det blir så när man inte känner varandra på riktigt (du känner inte dem alltså), både SilverWolf och VBK borde hissat ironiflaggorna.
De dissar på skoj och känner en hel del folk i både RR och Riskokarna. (Jag håller dock med dem i grund och botten) :D

RR tar inte kritik från vemsomhelst ... och i detta fallet är det från vemsomhelst :arsele:yoparty:tuttar
 

manneman

Guest
Hardys i Höör låter som en plan, känt ställe var många hojar brukar stanna. Kör till Höör på väg 13 eller 23 tills du når en apstor rondell...-framme!
http://maps.google.se/maps?q=höör&h...805,13.847885&sspn=0.234932,0.617294&t=h&z=17

Från:
Ängelholm 65 km
Malmö 56 km
Hässleholm 34 km
Ystad 65 km
Kristianstad 57 km

Känns som att det borde funka för alla?

Upplägg som vid ordinarie gruppkörningar men om det blir fler grupper kanske färdvägarna blir olika då inte alla exakt kan varandras vägar och inga rutter kommer att vara förutbestämda av olika skäl med betoning på ett, framförallt i snabbare grupper.
Slutmålet bör ju iaf kunna vara detsamma?

En del gånger kommer någon att ha längre hem, andra gånger närmare, thats life.

Söndag 17/7 klockan 12.00 avfärd? Senare? Tidigare?
Idealiskt om vi kan hitta en fast plats och en fast tid att utgå ifrån så att alla vet detta?

OBS! Jag fastslår ingenting utan bygger allt på de förslag som kommer in.
Det som känns intressant är att dra igång den gemensamma körningen så att den blir verklighet men tyvärr kommer jag inte själv att kunna vara med de nästkommande 2 söndagarna då jag är på hojsemester:fakta nu på söndag och sedan har Hbgs triathlon söndagen efter.

Bör ju inte hindra att någon tar på sig uppgiften av folket som har huvudet på skaft Jonteponte (R33Z), Stone cold, Aidem, VBK, GtrPro mfl?
 

r33z

Livsnjutare
Gick med
27 Aug 2008
Ort
Kevlanche
Hoj
KTM 690 Endurov, Honda 600 Hornet
Har en ca 15 mils tur liggandes, Start Höör, mål Klippan.

Är vädret bra, så är jag i Höör på Söndag.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top