Skulle du dra ifrån polisen?

Skulle du dra från polisen?


  • Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Ort
San Francisco, CA
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Enkel fråga: skulle du dra från polisen?

Min teori är i alla fall att de flesta INTE skulle dra från polisen. Jag själv kör för fort, rätt ofta faktiskt, men jag skulle också stanna och ta konsekvenserna om polisen försökte stanna mig.

Tråden kommer sig självfallet av diskussionen kring om polisen får "hetsa" eller inte.

Killen som dog för en tid sen efter att ha blivit jagad av polisen gjorde en idiotisk handling; men det gör honom inte till en idiot i sig.
 

TL1000R

Fartglad med förståndet i behåll
Gick med
20 Jun 2009
Ort
Nyköping
Hoj
1998 Suzuki TL1000R
Självklart kommer den här frågan svämmas över av alla fräna personer som ABSOLUT sticker från farbror blå :rolleyes:.
Själv stannar jag och tar den där utskällningen som jag förmodligen är värd om det skulle vara så :tungan.
 

V-Kamikaze

My Lifestyle Determines My Deathstyle
Gick med
25 Apr 2007
Ort
Hotell Gripen
Hoj
Snabbaste 1000cc i Uppsala
Beror helt på situationen, hade vägt ihop alla faktorer och sen tagit beslutet. I de flesta fall nej.
 

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
-
En fråga som man inte kan svara på utan att ange förutsättningarna.
och det du försöker få fram kan aldrig bli talande eftersom du inte känner till alla faktorer i det du försöker ta reda på.

du kan lika gärna skriva
skulle du bli skogsmulle.
skulle du bli påkörd
skulle du bli en stol
skulle du bli miljonär
skulle du bli mördare

Svaret på alla dessa är JA om "rätt" förutsättningar fanns och NEJ om "rätt" förutsättningar inte fanns.

vi är alla kapabla till att bli alla de där sakerna.
men bara under vissa förutsättningar.

så tråden är värdelös, frågeställningen katastrofalt dåligt utförd och din avatar är olaglig.

kort sagt inte ett rätt.
 
Last edited:

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Ort
San Francisco, CA
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Kom ur vinkelvolten nu och diskutera nått annat. Det här är väl den 4 eller 5e tråden om att det är korkat o försöka köra ifrån snuten på E4'an...

Det här är enda tråden med en Ja/Nej poll, tror det är bra för alla utomstående som defakto läser på forumet att se att de flesta motorcyklister inte skulle försöka dra.

Börjar vi revoltera och dra ifrån polisen med 10 fler dödsfall och efterföljande klagomål mot polisen att de inte får göra sitt jobb så blir det snart som i Tyskland, där vissa vägar är avstängda för motorcyklister på helgerna för att förhindra olyckor.

En fråga som man inte kan svara på utan att ange förutsättningarna.
och det du försöker få fram kan aldrig bli talande eftersom du inte känner till alla faktorer i det du försöker ta reda på.

du kan lika gärna skriva
skulle du bli skogsmulle.
skulle du bli påkörd
skulle du bli en stol
skulle du bli miljonär
skulle du bli mördare

Svaret på alla dessa är JA om "rätt" förutsättningar fanns och NEJ om "rätt" förutsättningar inte fanns.

vi är alla kapabla till att bli alla de där sakerna.
men bara under vissa förutsättningar.

så tråden är värdelös, frågeställningen katastrofalt dåligt utförd och din avatar är olaglig.

kort sagt inte ett rätt.

Min avatar är olaglig och jag kör olagligt; men jag drar inte från polisen.

Sedan så är det faktiskt så att frågan ÄR svart eller vit; det handlar om hur man ser på saker och ting; jag hade säkert fått tanken i huvudet att jag kan dra, men hade alltid fattat beslutet att stanna i alla fall.

Om det låg 1 miljon kronor på gatan skulle jag fundera ett bra tag på om jag borde ta dem, men jag skulle ändå aldrig göra det.

Alltså: frågan ÄR svart eller vit.
 
Last edited:

Miami

Ny medlem
Gick med
22 May 2010
Ort
Skogen
Hoj
Honda Cbr 900rr
Enkel fråga: skulle du dra från polisen?

Killen som dog för en tid sen efter att ha blivit jagad av polisen gjorde en idiotisk handling; men det gör honom inte till en idiot i sig.

Så man är ingen idiot om man gör en idiotisk handling? :gnissla
 

Henry^

1
Gick med
25 Nov 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Nada
Sitter man på en motard eller något liknande och det finns en fin stig precis bredvid vägen och polisen bakom i sin Volvo V70 vill ta mitt körkort, nej, inte en chans att jag stannar. :banana

Är det däremot en mcpolis på en nyare Bmw och jag sitter på min ER-6 så skulle jag nog stanna. Men svårt att säga såhär innan när man inte har omständigheterna eller kan ungefär gissa på om det finns en chans att man kan komma undan eller om det är lönlöst.
Sen hur väl man än tänkt igenom att man ska "dra" polisen eller stanna när den kommer bakom så kommer man nog agera heeeeeeeeeelt annorlunda och troligen helt fel när polisen väl vill stanna en. Man får helt enkelt hålla en sådan hastighet att de själva inte ens tycker att det är värt det. ;)
 

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Ort
San Francisco, CA
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Last edited:

Schazoo

Too long: diden't read!
Gick med
20 Sep 2010
Ort
Sthlm
Hoj
XJ6N
Inte så länge prövotiden är kvar... Kommer inte heller göra det när den är slut. Står för det jag gör :)
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Värderar mitt liv mer än mitt KK så jag skulle stanna! :tummenupp

+1 på den. :) Allt annat känns idiotiskt.

Därför att det är såååååååååååååå svårt att köra ifrån alla polisens fordon inkl äggvispen i luften :rolleyes:: man behöver nästan :va vara ett geni för att lyckas med detta oavsett man sitter på en trimmad 50cc moped, en hygglig motard eller en vass sportmoppe :rolleyes:: med andra ord så är det jäääääääääääääätte svårt *host* *host* kära SH's medlemmar att köra i från polis på våra vägar och därför skulle jag absolut inte chansa utan stanna per omgående ta mitt straff!! :huvet

Jag tror det finns en död 22-åring som säkerligen skulle hålla med dig om han levde idag... :rolleyes:
 
Last edited:

tomZone

Ivrig
Gick med
8 May 2008
Ort
Falun
Hoj
2008 Honda 1000 RR Fireblade
Hehe! Jepp det skulle jag. Straffet är väl inget hårdare om de väl får tag på en...Eller?
 

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Monstruös ER6
Om man nu väljer att inte stanna så måste man förstås helatiden tänka att det är viktigare att inte krascha än att inte bli stoppad. Det är ju faktiskt ganska mycket trevligare att bli stoppad av en polis än av en vägbomm.. Så, vad man nu än väljer: andas djupt och låt inte adrenalinet bestämma.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top