Mongoliet t/r sommaren 2012....

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Ok. Sambon och jag ska ju förhoppningsvis ta oss t/r till Mongoliet på våra hojar nästa sommar. Jag hörde mig för lite om vägar och annat här för en tid sedan:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=236895

Nu börjar planerandet och förberedelserna så sakteliga inför resan. Och för min del börjar det med följande:

Steg 1.

Efter snart 11 år sittandes på min röv i studion (jag jobbar som studiotekniker och musikant) kan jag ju lite pinsamt konstaterat att jag gått upp 30 kilo under dessa år. Vad hände egentligen? :shock: Har gjort några småförsök att minimera mig utan att faktiskt lägga manken till eller ha någon ordentlig motivation. Men nu räcker det. Jag kommer ALDRIG att överleva Mongoliet om jag är i det skick jag är nu. Jag mår prima egentligen och har inga krämpor men jag MÅSTE skärpa till mig. Framförallt om man ser långsiktigt på det. Man blir ju inte yngre precis.