Sjödin garagetråd.

Team Sjödin

Toppkarvare
Gick med
7 Apr 2005
Ort
Holmsund
Hoj
Gsxr 1200 Turbo
Hej på er!

Jag har fått möjligheten att ta över ett avstannat bygge som varit här tidigare http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=144316
Någon PSB klass är inte tänkbar, men SCB är tanken med båda dessa byggen. Jo tanken är att bygga två hojar även denna vinter, får se hur mycket annat jobb som ramlar in.

Jag och Jocke Henningsson här på forumet hemmingway har ett bra samarbete, jag har gjort ett chassi åt honom tidigare. Får jag inte sålt min gat turbomoppe, så kommer jag att lyfta i den motorn i detta chassi och bygga vidare på den, fortsättning följer.

Kom gärna med synpunkter, positiva som negativa välkommnas. Och ja, garage golvet borde målas jag vet....

Här kommer några bilder på offren.
 

Bifogat

  • DSC00847.jpg
    DSC00847.jpg
    235.5 KB · Visningar: 490
  • DSC00837.jpg
    DSC00837.jpg
    262 KB · Visningar: 349
  • DSC00838.jpg
    DSC00838.jpg
    249.2 KB · Visningar: 402
  • DSC00841.jpg
    DSC00841.jpg
    245.4 KB · Visningar: 396
  • DSC00842.jpg
    DSC00842.jpg
    241.7 KB · Visningar: 387
  • DSC00843.jpg
    DSC00843.jpg
    233.1 KB · Visningar: 384
  • DSC00844.jpg
    DSC00844.jpg
    207.2 KB · Visningar: 318
  • DSC00845.jpg
    DSC00845.jpg
    226.8 KB · Visningar: 350

Team Sjödin

Toppkarvare
Gick med
7 Apr 2005
Ort
Holmsund
Hoj
Gsxr 1200 Turbo
Här kommer några kassa mobilbilder på Jockes chassi.

Det satt 40:eek:r på hojen jag tog över, tänker prova med dom. Det är tanken att bli 34:eek:r på den andra, sitter 36:eek:r i dagsläget. En mkt vis man har sagt att det är lättare att få till 34:eek:rna för etanol.

Finns det någon vänlig själ där ute i syberrymden som kan/vill dela med sig av bestycknigs tips för e85 34:eek:r och 40:eek:r?

På bilden provar jag hur det skulle se ut med en lång hayarumpa, tror faktiskt att det får bli en sådan även på denna. Det finns en 750R -96-99 att tillgå, även en R1000 men då lär det bli mkt plastning (inget för mig) '

Nä nu hägrar jobbet, hare gott igelkott // Peter
 

Bifogat

  • DSC00834.jpg
    DSC00834.jpg
    225.5 KB · Visningar: 275
  • DSC00832.jpg
    DSC00832.jpg
    227.5 KB · Visningar: 305
  • DSC00858.jpg
    DSC00858.jpg
    223.7 KB · Visningar: 256
  • DSC00857.jpg
    DSC00857.jpg
    231.4 KB · Visningar: 297
  • DSC00856.jpg
    DSC00856.jpg
    223.5 KB · Visningar: 289
  • DSC00855.jpg
    DSC00855.jpg
    215.2 KB · Visningar: 259
  • DSC00849.jpg
    DSC00849.jpg
    221.7 KB · Visningar: 358

eljonko

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2011
Ort
övik
Hoj
zx10r-såld,cr250, vill ha en turbo hoj!!
Skit kul, ännu en turbo tråd jag måste följa slaviskt..:tummenupp
Ser fram mot fortsättningen,, kör hårt. :Bugar
// eljonko
 

Henningway

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2008
Ort
Rödånäs
Hoj
Suzuki GSX-R 1292 Turbo Dragbike, GSX-R 7/11 turbo -91, GSX-R 1340 Turbobygge, GSX 1168 Katana, RMX 250, Kosman projekt
För mycket hojar?

Att du hinner slänga ihop ett par hojar under vintern, det har jag inga tvivel om. Men hur har du tänkt hinna köra de där 2 hojarna och den här samtidigt? Lär ju bli höga hastigheter på returrakorna! ;)
Eller måste jag köra själv till sommaren? :)

scb77.jpg
 

Henningway

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2008
Ort
Rödånäs
Hoj
Suzuki GSX-R 1292 Turbo Dragbike, GSX-R 7/11 turbo -91, GSX-R 1340 Turbobygge, GSX 1168 Katana, RMX 250, Kosman projekt
Här kommer några kassa mobilbilder på Jockes chassi.

Det satt 40:eek:r på hojen jag tog över, tänker prova med dom. Det är tanken att bli 34:eek:r på den andra, sitter 36:eek:r i dagsläget. En mkt vis man har sagt att det är lättare att få till 34:eek:rna för etanol.

Finns det någon vänlig själ där ute i syberrymden som kan/vill dela med sig av bestycknigs tips för e85 34:eek:r och 40:eek:r?

På bilden provar jag hur det skulle se ut med en lång hayarumpa, tror faktiskt att det får bli en sådan även på denna. Det finns en 750R -96-99 att tillgå, även en R1000 men då lär det bli mkt plastning (inget för mig) '

Nä nu hägrar jobbet, hare gott igelkott // Peter

Har inte tyckt om den där bakdelen tidigare men i bilden på mitt chassie så ser det ju riktigt bra ut! Det blir bättre proportioner! :tummenupp

Ryms du i garaget eller är det fullt nu? :glömdet
 

Wibbe

Tidsoptimist!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gefle
Hoj
GSX-R 1100 '91 från början..., S.P.S.B. 1200 turbo '89-'95, FYM 107, GSX-R 1100 '91 orginal, visstja en Sachs Compact oxo!
Att du hinner slänga ihop ett par hojar under vintern, det har jag inga tvivel om. Men hur har du tänkt hinna köra de där 2 hojarna och den här samtidigt? Lär ju bli höga hastigheter på returrakorna! ;)
Eller måste jag köra själv till sommaren? :)

View attachment 344622

Ser ut som en av Brink's gamla? Såg den var till salu för ett tag sedan...
 

Team Sjödin

Toppkarvare
Gick med
7 Apr 2005
Ort
Holmsund
Hoj
Gsxr 1200 Turbo
Ja du Jocke det lär bli kämpigt, men det är ju bara 30 på returen eller:va
Det är ganska fullt i garaget, jag tror pappa sune får flytta sin hoj någon annanstans:tungan. Tänk om man hade Palmgrens garage, stort som en hangar, tänk vad många motorcyklar man skulle ha då.

Vi får väll se vem som kör vad, vintern är lång och många funderingar lär hinnas med.

Jo du Wibbe det är brinken ex, den har varit i stockholm ett tag innan farbror joachim köpte den.

By the way Jocke hur gick det på "gubb" kontollen? UA eller?

Här några bilder på 40:eek:rna, bra eller anus, det lär visa sig. Någon som gjort så här?

Jag har fölängt röret som går ner i gummit lite, nu skall dom betyckas innan dom hammras fast, soppa slangar skall bytas, lämpliga slangar för E85.

Nä nu hägrar garage tid en stund innan jobbet // Peter
 

Bifogat

  • DSC00850.jpg
    DSC00850.jpg
    207.2 KB · Visningar: 260
  • DSC00855.jpg
    DSC00855.jpg
    215.2 KB · Visningar: 211

Team Sjödin

Toppkarvare
Gick med
7 Apr 2005
Ort
Holmsund
Hoj
Gsxr 1200 Turbo
Har nu svarvat ringar till 34:eek:rna så att dom passar mot plenumet.
i den tidigare byggtråden diskuterades sittställningen, det är nu löst genom att flyya fotpinnarna lite bakåt.
Sedan en bild på den porriga gaffelkronan.
En bild på tanken och lite provdragning av slangar.

// Peter
 

Bifogat

  • DSC00859.jpg
    DSC00859.jpg
    208.1 KB · Visningar: 217
  • DSC00861.jpg
    DSC00861.jpg
    214.7 KB · Visningar: 238
  • DSC00868.jpg
    DSC00868.jpg
    221.9 KB · Visningar: 221
  • DSC00869.jpg
    DSC00869.jpg
    215 KB · Visningar: 209
  • DSC00871.jpg
    DSC00871.jpg
    225.8 KB · Visningar: 245

Team Sjödin

Toppkarvare
Gick med
7 Apr 2005
Ort
Holmsund
Hoj
Gsxr 1200 Turbo
Slänger in ett par bilder på gatmoppen med:

Mvh Peter
 

Bifogat

  • DSC00862.jpg
    DSC00862.jpg
    225.8 KB · Visningar: 295
  • DSC00863.jpg
    DSC00863.jpg
    226.1 KB · Visningar: 325
  • DSC00864.jpg
    DSC00864.jpg
    230.4 KB · Visningar: 253
  • DSC00866.jpg
    DSC00866.jpg
    229.6 KB · Visningar: 243
  • DSC00867.jpg
    DSC00867.jpg
    225.4 KB · Visningar: 237

Team Sjödin

Toppkarvare
Gick med
7 Apr 2005
Ort
Holmsund
Hoj
Gsxr 1200 Turbo
Ännu en garagedag, idag har jag kopplat lite el och kollat att det verkar funka, duttat på starten. Det funkar, nu skall jag dra kablar till soppapumpen, kommer att använda en av knapparna som sitter på styrkronan, den användes tidigare till lyse, men det är ej aktuellt.

Dom långa fotpinns platterna har jag satt dit, nu sitter jag bra och det är frigång för laddröret. Väntar på munstycken till gasarna, sedan kan jag sätta dit dom och tryckboxen. Varvräknaren skall kopplas in, men det är inte allt kvar nu innan uppstart käns det som. Har mätat ut slangen för olja till turbon, sedan dit med oljekylaren, om jag nu skall ha den.

En fråga är NC Racing retur olje pumpen sugande?? Skall då fylla den med olja innan start så man inte torrkör den i allafall.

Mvh Peterpan
 

Team Sjödin

Toppkarvare
Gick med
7 Apr 2005
Ort
Holmsund
Hoj
Gsxr 1200 Turbo
Hej på er!

Det har inte hänt ett piss, ligger hemma och är fyrkyld, så jag tänker jag lägger in några bilder. Det blir lättare att fundera då. Nu har jag fått en tänkar soffa i garaget med. Ett par van stolar, som skall in i bussen vad det lider. Tanken har fått rätt nipplar och reulatorn har fått pneumatik koppling. Ja hur man får tex under bilderna har jag inte lärt mig.

Bild:1 Ute i det fria utan frontkåpan.
Bild:2 Jag stört mig på flärparna på kåpan som går upp mot tanken, dessa är nu historia.
Bild:3. Nästa pilsner var körställningen, styret var smalt som på en barncykel
Bild :4 Det hålborrade drevet.
Bild:5 Här inne bor batteriet.
Bild:6 Den längre fotpinnsplattan.
Bild:7 Här har jag bytt clippon:s och kronan som satt på, ena knappen tändning på nästa soppapump och start knapp.
Bild:8 Den porriga kronan kanske blir det den. Varv räknare och shiftlight skall hamna på undersidan staget.

Ja det var lite det. // Peter
 

Bifogat

  • DSC00881.jpg
    DSC00881.jpg
    223.1 KB · Visningar: 220
  • DSC00876.jpg
    DSC00876.jpg
    218.8 KB · Visningar: 234
  • DSC00880.jpg
    DSC00880.jpg
    221.2 KB · Visningar: 219
  • DSC00889.jpg
    DSC00889.jpg
    214.3 KB · Visningar: 210
  • DSC00783.jpg
    DSC00783.jpg
    210.4 KB · Visningar: 209
  • DSC00835.jpg
    DSC00835.jpg
    260.8 KB · Visningar: 227
  • DSC00845.jpg
    DSC00845.jpg
    226.8 KB · Visningar: 205
  • DSC00839.jpg
    DSC00839.jpg
    264.7 KB · Visningar: 266

Team Sjödin

Toppkarvare
Gick med
7 Apr 2005
Ort
Holmsund
Hoj
Gsxr 1200 Turbo
Några till också!

Bild:1 Kåpan utan flärpar, fästs numera i toppen.
Bild:2 V-fram.
Bild:3 H-fram.
Bild:4 H-bak, här syns tänkar soffan, där lär det tillbringas en del tid.
Bild:5 Hög tank, det är en tanktummie i plats och den kommer att bli både lägre och längre fram. Ett talesätt "tjock mage liten tank" :va
Bild:6 Rooompaaa.
Bild:7 Litet ISR ok på ett smutt fäste.
Bild:8 Vevhus ventilations burken.

// Peter
 

Bifogat

  • DSC00886.jpg
    DSC00886.jpg
    224.9 KB · Visningar: 196
  • DSC00884.jpg
    DSC00884.jpg
    218 KB · Visningar: 206
  • DSC00890.jpg
    DSC00890.jpg
    225 KB · Visningar: 199
  • DSC00888.jpg
    DSC00888.jpg
    214 KB · Visningar: 202
  • DSC00883.jpg
    DSC00883.jpg
    220.1 KB · Visningar: 239
  • DSC00882.jpg
    DSC00882.jpg
    219.2 KB · Visningar: 219
  • DSC00879.jpg
    DSC00879.jpg
    224.7 KB · Visningar: 203
  • DSC00878.jpg
    DSC00878.jpg
    228.1 KB · Visningar: 204

Team Sjödin

Toppkarvare
Gick med
7 Apr 2005
Ort
Holmsund
Hoj
Gsxr 1200 Turbo
Snart slut på bilder!

Bild:1 Fotpinns plattorna.
Bild:2 Här har tryckregulatorn fått sig en pneumatik koppling.
Bild:3 När vatten intercolern är uppflyttad och hojen sänkt så att det är 30mm uppstick har jag detta mellanrum tight som i tvåan:va
Skall göra den styvare, urs vad snuskigt det blev. Nåja ni förstår nog vad jag menar.

Nä nu är det dags att snyta sig ännu en gång. // Peter
 

Bifogat

  • DSC00873.jpg
    DSC00873.jpg
    242.5 KB · Visningar: 190
  • DSC00874.jpg
    DSC00874.jpg
    223.4 KB · Visningar: 208
  • DSC00875.jpg
    DSC00875.jpg
    214.9 KB · Visningar: 219

Team Sjödin

Toppkarvare
Gick med
7 Apr 2005
Ort
Holmsund
Hoj
Gsxr 1200 Turbo

LillaFarbrorn

LitenFarbror nu lite kaxigare
Gick med
4 Apr 2011
Ort
Sthlm
Hoj
Busa 03 I många delar!
Dennis Lundqvist

:tummenupp:tummenupp

Ser riktigtigt kul ut!
Dennis var en cool kul snubbe(liiiite svår), helt klart en idool. Dessa klipp kommer att kollas på många gånger med mycket garv, tack Sjödin krya på dig.

:D:D:D:D:D

Pelle
 

blå1

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2010
Ort
E-tuna
Hoj
R1 turbo
Alla här e vi nog bra nog samma adrenalin sug och laddtrycks beroende :/
 

wachen

Överladdad och numera snusfri
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Hemma
Hoj
ducati
Taakaar taakaar! Det där tar jag som en komplimang, varförför skall man vara som alla andra.

Här är en kille som inte är som alla andra, vet ej om ni sett dom. En riktig norrlänning i allafall. Tror inte han skojar om sin nervositet. Hoppas länkarna funkar.


http://www.youtube.com/watch?v=YZBTcZLMuG4

http://svtplay.se/v/2489823/vasterbottensnytt/nervos_skoterhjalte_talar_ut

http://www.youtube.com/watch?v=gRDrLmgWc_U&feature=player_embedded

Ha en bra kväll // Peter
Hahaha..riktigt skön Norrlänning!:tummenupp
 

Team Sjödin

Toppkarvare
Gick med
7 Apr 2005
Ort
Holmsund
Hoj
Gsxr 1200 Turbo
Jo Dennis det är allt en idol.

Ligger fortfarande hemma och hostar och snörvlar, tror jag har sett varenda dragracing film jag har. Det kliar i skruvar fingrarna.

Jag har spånat lite hit och dit och tror att jag har bestämt mig för att bygga en 1371cc sugmotor till det chassit jag gjorde åt jocke, det med R1000 kåpan. Jag har topp, underdel, coperör, och tändning, saknar dock förgasare. Bygger jag en sugmotor kan även fruga köra, hon vill ej åka turbo. Jag har fått tag på en cylider av en "gammal" dragracingräv som numera vuxit upp. Den kräver dock en del svetsning och foderbyte, då den är minst sagt luftig, efter att ha fått smaka på ett vevstaks haveri.

Jag kommer ändå att åka med shnitz tändningen för att få ett exakt startvarv, jocke var hit och lämnade boxen tändplattan och spolar. Det blir spännande att se om det räcker för att åka 8.80 SCB, jag har ju gjort det tidigare, men det var för ca 10 kg sedan:mad:.

Jocke var för övrigt och testade sin SCB i helgen i Åmsele, skall tilläggas att det var 4gr på morgonen.
http://www.youtube.com/watch?v=tU4zZtTyIz0
om inte länken funkar sök på tuben, åmsele test and tune så hittar ni den.

Han har nu gjort om trycksättningen av förgasarna, även hittat ett fel till, en plastbricka till nålarna samt shims som satt på fel sida nålen på en cylinder. Han har även bytt till ny pump och regulator. Men det var problem att skjuta i växlarna när det spann, någon som haft liknade problem med tryckluftsväxling???

Mvh Peter
 

eljonko

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2011
Ort
övik
Hoj
zx10r-såld,cr250, vill ha en turbo hoj!!
skynda dig och friskna till och ut i garaget, blir lite trist på jobbet
om din tråd står still:D du gör ett kanon fint jobb:tummenupp
 
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Top