STULEN: Gilera Runner 180cc 2-takt. Stals i Farsta - HITTELÖN 5000kr

carnageman

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2007
Hoj
1993 Suzuki GSX-R1100W
STULEN: Gilera Runner 180cc 2-takt. Stals i Farsta - UPPHITTAD 22/9 kl 23:50

STULEN: Gilera Runner 180cc 2-takt. Stals i Farsta - HITTELÖN 5000kr
g2.jpg

Namn: g3[1].jpg Visningar: 72 Storlek: 50.4 KB
Stals natten mellan Tisdag 13:e & Onsdag 14:e September på Östmarksgatan i Farsta.

Du som lämnar uppgifter som leder till att hojjen återfinns kommer att belönas med hittelön. I bästa fall 5000kr om hojjen är i samma skick som när den stals
JAG HÅLLER TIPSARE HELT FÖR MIG SJÄLV, NI ÄR HELT ANONYMA.
Som synes på bilden är det en Gilera Runner 180 cc som vid försvinnandet hade antracitgrå kåpor med undantag i fronten och en liten bit bakom sadeln som är gul/saffransguld.
SJÄLVKLART ÄR DET HÖGST TROLIGT ATT DEN BYTT FÄRG OCH VI BER ER DÄRFÖR ÄVEN TIPSA OM NI SER EN HEMMALACKAD RUNNER 180cc.
Tipsa oss genom TELEFON, SMS, MAIL !DYGNET RUNT!

Telefon #1: 0704-39 21 98
Telefon #2: 0736-30 62 65
Mail: Johan@luckbyte.se

TILLÄGG:
Det finns en sak med stölden som är intressant och det är att tjuven klippt av en del av bromsskivan för att få bort skivbromslåset som var kopplat till en granitkedja runt ett cyckelställ. Kedjan och låset var oskadade.
Om någon här råkat ut för samma typ av tjuv som klipper av bromsskivan i stockholms trakten SNÄLLA hör av er till mej! Detta är ett mycket ovanligt ingrepp och sannolikheten att det är samma förövare är stor.
Troligtvis är scootern redan ommålad, OBS scootern hade en 3 ekrad framfälg(ej på bilden) från en derbi boulevard 150cc(13 tum, samma som piaggio NRG) vid stöldtillfället men pga den klippta bromsskivan så kan dom ha satt på ett annat hjul troligtvis från en runner 50cc...:mad:
Tack

Ram nr 4 sista: 0389
Motor nr 4 sista: 4504

g1.jpg

g3.jpg

UPPHITTAD AV OSS I HUDDINGE MELLAN PORT 14 & 16 PÅ DRAKVÄGEN/GYMNASIEVÄGEN. TJUVARNA VAR BEVÄPNADE MED TELESKOPBATONG SAMT ALUMINIUM BASEBOLLTRÄ. VI MOTADE BORT PUNDARNA SOM VAR HÖGA OCH AGGRESSIVA, DOM FLYDDE FRÅN CIRKA 10ST POLISPATRULLER SOM KOM TILL PLATSEN PÅ CIRKA 5MIN OCH DOM LYCKADES ÄVEN FLY FRÅN POLISHUNDARNA, VI HAR DOCK TVÅ NAMN SOM KOMMER PUBLICERAS EFTER ATT VI FÅTT BEKRÄFTAT VIA VÅR EGEN UTREDNING. RÄTTEGÅNG KOMMER SNART!
REKOMMENDERAS VARMT ATT BESÖKA DENNA ADRESSEN OM DU BLIVIT AV MED MOPED/HOJ I SÖDERORT. ENA PUNDAREN VAR STOR, CIRKA 185-190CM OCH ANNABOLA, DEN ANDRA LITEN CIRKA 160CM, SVARTHÅRIG, SMAL, RUNDA SVARTA SMINKNINGAR RUNT ÖGONEN OCH LÄT SOM EN TJEJ MEN SÅG UT SOM EN KILLE. BILDFÖRKLARING, RÖDA PRICKARNA=PUNDARNA, GRÖNA PRICKARNA=VI, BLÅ MARKERING=MOTORCYKELN, OBS! NAMNEN VI HAR HÖR INTE TILL ADRESSEN!
karta.jpg

NÄR VI KOM FRAM TILL MOTORCYKELN KOM PUNDARNA SNABBT MOT OSS, DET SÅG UT SOM DOM SKULLE DRA, TROLIGTVIS HANDLAT DROGER I PORT 18 ELLER 16. HÄR KOMMER BILDERNA FRÅN UPPHITTANDET:
G(1).jpg

HOJEN TILL HÖGER MED REGSKYLT VAR BRUTEN MEN INTE ANMÄLD STULEN, POLISEN VAR INTE FÖRVÅNAD NÄR DOM HADE KOLLAT ÄGAREN
G(2).jpg

G(3).jpg

G(4).jpg

G(5).jpg

G(6).jpg

G(7).jpg

G(8).jpg

TACK FÖR HJÄLPEN OCH OMTANKEN!

Last edited:

on/offroad

Bannad
Gick med
20 Jul 2008
Hoj
GIXER 1000
Hej
Jag hoppas att Du återfår din Vespa. Måste tyvärr ta ifrån Dig illusionen om att kapad/bruten/sågad bromsskiva, skulle vara någon unik/originell stöld metod. På motorcyklar är det troligen den vanligaste metoden, samtidigt som bromsskivelås är det vanligaste låset.
Troligaste scenariot är att tjyven (snorungen) kör av sig, till bensinen är slut & sedan ställer den i ditt närområde
Du har min fulla sympati, Jag har själv varit i Din sits. Konstigt att det sker så många stölder på hösten, kallt & regnigt som det är.
PS. Försök att hitta ett garage el. källar utrymme att förvara Vespan i så sover du lugnare i famtiden. DS.
MVH Martin

Kricke

Inga vuxenpoäng
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Böhmerland 600
Polaren fick sin hoj stulen för en vecka sedan och den hittades i parken jämtemot Färneboskolan i Farsta. Den stod relativt synligt parkerad mot ett träd i en skogsdunge. Så ett tips kan vara att hålla lite koll däromkring!

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Finns ett gäng kids i Hagsätra/Rågsved/Högdalen/Bandhagen-området som snor både bilar och hojar. Senast förra hösten jagade jag tre kids på en KTM 690 E och en knattecross runt om i Hökis, Farsta och tillbaka mot Bandhagen/Högdalen. De körde från Shell vid Örbyleden till Farsta, så att någon av ligisterna bor där i trakterna är ju inte helt osannolikt. Hojarna stals ihop med ett gäng andra i ett stort garage i Hagsätra. Så kolla runt dessa trakter tycker jag.

Brother Wolf

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Hoj
Honda VFR800 07
Pat, jag tror jag har sett det där gänget (jag bor i området).
Flera som puttrar runt med mincrossar, dom brukar stanna vid lilla badet mellan Bandhagen och Högdalen!

BW

carnageman

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2007
Hoj
1993 Suzuki GSX-R1100W
Tack för sympatin och alla hjälp!
Jag försökte hitta färneboskolan på eniro men jag hittade den inte, vart ligger den? Låter som ett jävligt intressant ställe att hålla kolll på.
Dom där kidsen var här och röck i gileran förra sommaren, dom hadde en fyr takts scooter och fyr takts knattecross fiddy. Ska kolla badet, tack.
Tack för länken!
MVH

Kricke

Inga vuxenpoäng
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Böhmerland 600
Sorry, jag blandade ihop saker. Gatan bredvid skogsdungen/ängen heter Färnebogatan. Skolan heter Kvickentorpsskolan.

Gå in på: http://kartor.eniro.se/
Skriv in följande i sökrutan: 6571929, 676601
Det var där vi hämtade upp polarns hoj.

Intense

Ny medlem
Gick med
3 May 2008
Hoj
Blå fågel med fläkthjul
Var precis och letade i den dungen i Farsta men hittade inget, fick dock tips av en tant där att det skulle ligga något uppbrunnet på parkeringen vid Ågesta friluftsområde hon brukade vara med hunden där. Hon visste dck inte om det var scooter/motorcykel men kan ju vara värt att kolla iaf.. Hittelönen är lockande så jag snurrar runt lite med cykeln om kvällarna i de områdena och letar :tummenupp

carnageman

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2007
Hoj
1993 Suzuki GSX-R1100W
Vart ligger det badet?

MVH / Johan
Pat, jag tror jag har sett det där gänget (jag bor i området).
Flera som puttrar runt med mincrossar, dom brukar stanna vid lilla badet mellan Bandhagen och Högdalen!

BW

Tack Örgel!
Ser att du har en Dragster 200cc, är det med tvåtakt möjligtvis?
PS Det finns en Orange Gilera Runner 180cc i Farsta, den har regskylt och det är INTE den vi letar efter.

Last edited:

Intense

Ny medlem
Gick med
3 May 2008
Hoj
Blå fågel med fläkthjul
Hehe jo jag är med på det, har pysslat väldigt mycket med dessa motorer och ser direkt om det är en 180 eller inte. Även om den saknar regskylt och din har ju som sagt bara orange framkåpa och den bakom handtagen i bak. Vad gäller Italjeten så är det är samma motor som i din från grunden men en smula trimmad :tungan. Tyvärr inte till salu ser att du letar efter en men det ligger en på blocket nu kanske lite dyr dock.
Har även en Piaggio typhoon 125 med större cylinderkit som är samma motor också fast med trumbroms och luftkylning istället.

Incognito

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2010
Hoj
Speed Triple -06
Håller utkik i Hagsätra/Rågsved. denna sommaren har jag gått förbi minst 10 uppbrända vespor lite här och var i orten. man ser 12-15åriga grabbar åka runt på dom dagligen utan hjälm på gångbanorna.

carnageman

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2007
Hoj
1993 Suzuki GSX-R1100W
skälvklart blir det ingen jättestor hittelön om hojen är uppeldad eller total krockad men jag kommer ändå betala ut en summa som tack. Jävligt mycket tack ska ni ha! så jävla bra med comunity service vi behöver inte polisen dom är helt jävla värdelösa på stölder

UPPHITTAD LÄS HÖGRE UPP :D Tack för insattsen alla kära hojjare :) Nu har jag ett guldnamn på en av dom absolut värsta hoj tjuvarna i länet, jag måste bara ta reda på det helt säkert 110% sen kommer jag medela via PM... dom har fler hojjar, kanske ett helt garage

Last edited:
Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...