laidback
En fin avföring är bästa huvudkudden!
- Gick med
- 19 Dec 2010
- Ort
- Nyköping
- Hoj
- En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Hej!
Jag letar efter namnet, och gärna info/länkar, om en cigarrformad farkost med mc-hjul jag läste om för länge sen (80-talet?).
Kommer ihåg att den då gick under namnet Oekomobil och var en Schweizisk konstruktion, har jag för mig.
Nu såg jag härom året om en liknande modell men kan inte komma ihåg varken var jag läste om den eller vad namnet var.
Har googlat men får inga vettiga svar.
Fordonet var ca. fyra meter långt, hade heltäckande cigarrlikn. kaross med måsvingedörr och mc-hjul, tror att den hade vanlig gaffel.
Föraren höll i ett vanligt styre, satt i ett säte med ryggstöd med passageraren bakom sig i ett likadant säte.
I 80-talsmodellen satt en BMW K100 drivlina monterad komplett med motor, kardan och bakhjul och fartresurserna var enligt skribenten helt överlägsna!
Och det är klart att med ett utseende som ett litet sportflygplan utan vingar kan man nästan räkna bort luftmotståndet helt.
Eftersom karossen är heltäckande kan man inte sätta ned foten i marken vid rödljus t.ex. och nu kommer jag till poängen; Den har stödhjul som fälls ut när det går sakta nog, liknande de stödhjul Kritto (som liksom mig är förlamad efter hojkrasch) har på sin hoj!
Nu har jag fått för mig att jag kanske kunde klämma ner mig i en sån och även om jag inte kan köra är det nog rätt shysst att bli skjutsad.
Någon som har en aning vad jag babblar om?
Jag letar efter namnet, och gärna info/länkar, om en cigarrformad farkost med mc-hjul jag läste om för länge sen (80-talet?).
Kommer ihåg att den då gick under namnet Oekomobil och var en Schweizisk konstruktion, har jag för mig.
Nu såg jag härom året om en liknande modell men kan inte komma ihåg varken var jag läste om den eller vad namnet var.
Har googlat men får inga vettiga svar.
Fordonet var ca. fyra meter långt, hade heltäckande cigarrlikn. kaross med måsvingedörr och mc-hjul, tror att den hade vanlig gaffel.
Föraren höll i ett vanligt styre, satt i ett säte med ryggstöd med passageraren bakom sig i ett likadant säte.
I 80-talsmodellen satt en BMW K100 drivlina monterad komplett med motor, kardan och bakhjul och fartresurserna var enligt skribenten helt överlägsna!
Och det är klart att med ett utseende som ett litet sportflygplan utan vingar kan man nästan räkna bort luftmotståndet helt.
Eftersom karossen är heltäckande kan man inte sätta ned foten i marken vid rödljus t.ex. och nu kommer jag till poängen; Den har stödhjul som fälls ut när det går sakta nog, liknande de stödhjul Kritto (som liksom mig är förlamad efter hojkrasch) har på sin hoj!
Nu har jag fått för mig att jag kanske kunde klämma ner mig i en sån och även om jag inte kan köra är det nog rätt shysst att bli skjutsad.
Någon som har en aning vad jag babblar om?