Köpte min tl1000r idag

demo1

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha WR250 supermoto
Ahhhh så skön hoj, längtar redan till sommaren!
Lite mycket hoj för en 21åring som åkt en halv sessong men what the heck! Hoppas det inte är för mycket effekt.
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Ta det bara lungt från början så du inte blir negativt överraskad :p
 

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Ort
I en idyllisk barrskog
Hoj
Hade en TLR..
demo1 skrev:
Ahhhh så skön hoj, längtar redan till sommaren!
Lite mycket hoj för en 21åring som åkt en halv sessong men what the heck! Hoppas det inte är för mycket effekt.

Gratulerar till ett ypperligt val, tog mitt kort förra hösten och köpte hojjen i samband med det tyckte nog det var lite väl häftigt tryck till att börja med men det går över snabbt - jag lovar! 1500 mil senare känns det som man börjar få hyffsad kontroll också. :D

Välkommen in på TL-tråden här på forumet och all TL ägares måste:
http://www.tlplanet.com

Varning: Forumet är beroendeframkallande - och vill du inte ligga i garaget hela vintern bör du passa dig för att läsa allt godis som finns där :bow
 

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
DaGaz skrev:
Gratulerar till ett ypperligt val, tog mitt kort förra hösten och köpte hojjen i samband med det tyckte nog det var lite väl häftigt tryck till att börja med men det går över snabbt - jag lovar! 1500 mil senare känns det som man börjar få hyffsad kontroll också. :D

Välkommen in på TL-tråden här på forumet och all TL ägares måste:
http://www.tlplanet.com

Varning: Forumet är beroendeframkallande - och vill du inte ligga i garaget hela vintern bör du passa dig för att läsa allt godis som finns där :bow


jag tycker att man INTE ska kolla där

ärligt dom kastar bort pengar
förstår inte vad dom håller på med
okej jag har drukit öl.....flera :D

håll koll i TL tråden vad dom gör här i Svedala.....å Norge...

och vad (vi) andra har för frågor
ska jobba snart......suck
 

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm/Vasastan
Hoj
Inga märkvärdiga saker
demo1 skrev:
Ahhhh så skön hoj, längtar redan till sommaren!
Lite mycket hoj för en 21åring som åkt en halv sessong men what the heck! Hoppas det inte är för mycket effekt.

Vad fick du ge för den? Vad var utsatt pris?
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Grattis till ett bra hojval.
Kör så det rycker när våren kommer ta det bara lite lungt i början.
 

demo1

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha WR250 supermoto
UltraMarine skrev:
Vad fick du ge för den? Vad var utsatt pris?

Jag bytte min subaru impreza gt mot en -00, 1500mil kolfiberdämpare, annan mörkkåpa. + 102.000:- kontant. Vet ej exakt vad hojens värde blir??!!?? =)
Tippade bara på tillräckligt eftersom den verkligen var helt som ny. Jag är jätte nöjd. Saknar redan imprezan som jag lagt ner så mcyket tid och pengar på men,men. Tog en provtur med hojen idag. Fy F"#¤"#¤#"¤#"N vad den går. Min förra ninja 750 framstår juh som en moppe, specielt i vrid! Kommer nog hålla mig till V-twin nu. Lättare att köra och mer ös direkt.

Här är en sajt om min impreza jag bytte.
http://medlem.spray.se/dhd801/Hq/motor/
 

demo1

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha WR250 supermoto
Nyteknik skrev:
Blev det några pengar över till helförsäkring? :va

102.000:- över till försäkringen =P

Né men jag tog halvförsäkring hoss folksam: 15750:-/helår ca:1400:-/mån för de månader på året jag kör den.

Billigaste hel/hel var 43K/år och hojen SKA! stå på mig så det fick bli så.

:kocko Lite dumm kanske som inte kan hålla mig tills jag verkligen är gammal nog att försäkra en sånnhär hoj men,men. PARTY ON! :fyllisar :hihi
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
demo1 skrev:
Jag bytte min subaru impreza gt mot en -00, 1500mil kolfiberdämpare, annan mörkkåpa. + 102.000:- kontant. Vet ej exakt vad hojens värde blir??!!?? =)
Tippade bara på tillräckligt eftersom den verkligen var helt som ny. Jag är jätte nöjd. Saknar redan imprezan som jag lagt ner så mcyket tid och pengar på men,men. Tog en provtur med hojen idag. Fy F"#¤"#¤#"¤#"N vad den går. Min förra ninja 750 framstår juh som en moppe, specielt i vrid! Kommer nog hålla mig till V-twin nu. Lättare att köra och mer ös direkt.

Här är en sajt om min impreza jag bytte.
http://medlem.spray.se/dhd801/Hq/motor/
Bortskämda skitunge :mad:

Ok, jag är bara avundsjuk :)

Grattis!!
 

Majk

Guest
Grattar till det bästa valet å hoppas att den är den snabbaste varianten....dvs
BLÅ/VIT.....Kör så det ryker , tummen upp
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Grattis till en Grymm hoj. Och ovanlig är den oxå. :)

Ta det LUNGT bara.
Den är ju som bekant lite tung och stabil(m.a.o. trögstyrd).
Du "bör" byta ut oljan i orginal styrdämparen till 2.5w (från 5) det gör ganska stor skillnad. Nästan gratis och ne bra mod. :)
Man kan köra utan om man vill. Men jag inbilar mig att det känns säkrare med. Farmför allt när man återinträder i tvåhjulingarnas värld... :lol

Men, hoppa in på TL-Tråden och läs igenom... :)

Och TLplanet.com
Som sagt, vanebildade men där finns MASSOR av kunskap. Fast, nu har du en NY TLR så då lär du ju inte ha någa problem ännu på några tusen mil... :)
 
Last edited:

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
DaGaz skrev:
Gratulerar till ett ypperligt val, tog mitt kort förra hösten och köpte hojjen i samband med det tyckte nog det var lite väl häftigt tryck till att börja med men det går över snabbt - jag lovar! 1500 mil senare känns det som man börjar få hyffsad kontroll också. :D

Välkommen in på TL-tråden här på forumet och all TL ägares måste:
http://www.tlplanet.com

Varning: Forumet är beroendeframkallande - och vill du inte ligga i garaget hela vintern bör du passa dig för att läsa allt godis som finns där :bow

Håller med ovanstående talare! :cheers
Gratulerar till en kanonhoj, du måste absolut surfa runt på TLPlanet, ja vanebildande och livsfarligt för plånkan. Men där finns allt och lite till för en TL-ägare.
Det behöver inte kosta något heller, det finns massor med riktigt bra mods som inte kostar många ören.
Du köpte väl den snabbare blåvita? :D
 

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
demo1 skrev:
Ahhhh så skön hoj, längtar redan till sommaren!
Lite mycket hoj för en 21åring som åkt en halv sessong men what the heck! Hoppas det inte är för mycket effekt.


du har köpt en mycket kul hoj.... men passa dig när du börjar komma upp på 7000 rpm, då händer det grejer :hihi :crash
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top