speed skrev:
HEJ!
någon som vet om slick 50 funkar, eller om kopplingen börjar slira eller så???????.
speed skrev:
HEJ!
någon som vet om slick 50 funkar, eller om kopplingen börjar slira eller så???????.
andersbrink skrev:Slick-50 i en moppe kan förklaras med att PFTE'n hamnar på kolvarns "skirts" där smörjningen av naturliga skäl är i det närmaste icke-existerande. Samma effekt fås om man köper en burk teflonspray och sprutar på kolven. Ska man göra det riktigt lämnar man in kolvarna för en PFTE (dvs teflon) beläggning som håller betydligt längre än teflonspray och Slask-50.
Ungefär som att smörja drivkedjan med WD-40, det luktar gott men håller inte längre än typ 20 km.
Slick-50 har ingen verkan i en frisk 4-taktare. Däremot en motor som sjunger på sista versen har därmed har mycket metall/metall-kontakt kan tänkas hålla ett litet tag till.
metallgutten skrev:Jag är inte av samma åsikt som några talare före mig..
Jag har Slick50 i min R1:a och det finns inga som helst slirtendenser. Nu var det iof det i den när jag köpte den men jag tror på att Slick50 är bra att stoppa i motorn.
Muggen skrev:Efter allt snack nu så blir jag :kocko
Är det ångot jag skall slänga i tillsammans med mitt Castrol GPS nu när jag skall byta olja?
Mår motorn/kan motorn må bättre med slick 50 i? Eller mår hon sämre?
Fördelar/Nackdelar?
Muggen skrev:Efter allt snack nu så blir jag :kocko
Är det ångot jag skall slänga i tillsammans med mitt Castrol GPS nu när jag skall byta olja?
Mår motorn/kan motorn må bättre med slick 50 i? Eller mår hon sämre?
Fördelar/Nackdelar?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |