Grussmiskande

mike andersson

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Västerås
Hoj
YZ 450 -08 Motard
Hur blir det med grussmiskande? Hörde att de som ägde gropen inte var så nöjda att vi var där. Det är ju iofs förståligt eftersom det är privat område. Men vad tror ni att de säger om vi erbjuder honom en 50lapp / skalle När vi är där och åker?? Eller är det någon annan som har något bra ställe att åka på?? :7peta
 

axlL

Medlem
Gick med
27 Oct 2003
Ort
Västerås
Hoj
Fireblade 96:a
mike andersson skrev:
Hur blir det med grussmiskande? Hörde att de som ägde gropen inte var så nöjda att vi var där. Det är ju iofs förståligt eftersom det är privat område. Men vad tror ni att de säger om vi erbjuder honom en 50lapp / skalle När vi är där och åker?? Eller är det någon annan som har något bra ställe att åka på?? :7peta
Låter intressant :) men det är så :D kallt ju!!!
 

Whheliemange

Tävling!
Gick med
1 Sep 2003
Ort
V-ås
Hoj
636stunt
mike andersson skrev:
Hur blir det med grussmiskande? Hörde att de som ägde gropen inte var så nöjda att vi var där. Det är ju iofs förståligt eftersom det är privat område. Men vad tror ni att de säger om vi erbjuder honom en 50lapp / skalle När vi är där och åker?? Eller är det någon annan som har något bra ställe att åka på?? :7peta


Tänkte åka till Bastmora i helgen! Ligger typ mellan Skinnskatteberg och Fagersta. Rolig, jobbig och sandig bana :yoparty
 

Albertsson

Ride, Eat, Sleep, Repeat
Gick med
6 Mar 2003
Ort
västmanland
Hoj
KTM 660 DRZ 400
Whheliemange skrev:
Tänkte åka till Bastmora i helgen! Ligger typ mellan Skinnskatteberg och Fagersta. Rolig, jobbig och sandig bana :yoparty


Jupp den e askul det ligger typ mellan Gunillbokorset och Otikrog
 

TOKER

Dödsryttare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Indian Scout 600cc -23
Bastmora

Hoppas bara den är torrare än när vi var där "suck vad tung körd den va då"
 

TOKER

Dödsryttare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Indian Scout 600cc -23
Åka

Japp har monterat cross hjul








































Nej det var bara en kommentar om den gången jag var där med er då det var kvicksand.
 

humlan

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2003
Ort
v-ås
Hoj
CBR 600RR-07
helgen?

så vart bär det av i helgen?......villka är på?..... :confused:


var superskoj helgen som var......fick träna på både skogskörning :D (lördag) och cross :yoparty (söndag).....
 

humlan

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2003
Ort
v-ås
Hoj
CBR 600RR-07
söndag japp upp tidigt för att få i sig stärkande frukost inför dagens körning ...så efter att lastat på hojarna bär resan av mot bastmora.....men en bit på väg fås ett samtal att dennna bana är avstängd :gnissla fast efter lite velande..vill liksom inte åka hem och lasta av hojarna igen...så fortsätter resan mot nya mål. dvs norberg ..

väl framme börjar avlastningen...och den stora chocken :jisses vad mycket folk hur ska jag klara det här.....kommer vara en stoppkloss för allesammans .....jaja men har man åkt så här långt är det bara att bita i det sura äpplet ......

Självklart hade man paraplypojken med sig :Bugar så att starta hojen lämnade jag över .....japp ut på banan....kan tilläggas att det var första gången på en riktig bana för min del. bara grusgropen tidigare. puttra lite sakta iväg för dagens äventyr . klarar första backen upp galant... sen en nerförsbacke med kurva där ner...ooops gick visst lite rakt fram här...kollar över axeln att ingen såg och trixar ut mig i banan igen.....fortsätter utan några större bekymmer....

*hjälp*....är det inte slut snart....helt slut i armarna. (halva bana kvar skulle det visa sig) fast inga vurpor ännu

men nu var det dags.....första vurpan ....oj gick bra denna gången fick till och med igång den på första kicken :fakta fortsätter med glatt humör oj så låg man där igen....upp med älsklingen (måste nog väga flera ton) ställer mig och försöker få igång den.... nä nu ville den inte men som tur är finns det massor med snälla crossåkare som kan stanna och hjälpa mig att få igång den........sista svängen klaras galant och sen mål.....oj jag klarade ett varv.....*stolt som en tupp* fast bra trött var man.....

men efter lite vila så var man på g igen.....gick bättre och bättre hela tiden....men kurvorna har jag problem med......men tack vara tips från grabbsen :bow som var med så klarades dom osså bättre vart efter...

ja inga stäörre missöden inträffade i varje fall......visst låg man ner och sprattlade ett par gånger.....tappade luften en gång (ingen hit när man bubblar av skratt)....och sen lite slut i kroppen.

men jag måste bara säga att det var bland det roligaste jag har gjort :kär

så lastades hojarna på igen och bar iväg hemmåt....väl hemma for vi in och skulle tvätta av hojarna.......visst hojen blev lite renare men jag blev både blöt och mer skitig

tack alla som var med för en underbart rolig dag

ökade osså på mitt paryplystall :blah nu mera består det av två grabbar..... :D
 

skitskrajmc

Djupgående terapi
Gick med
15 May 2003
Ort
Hemma
Hoj
En sån där snabb sak
Albertsson skrev:
Humlan gör grymma framsteg på banan! :tummenupp

:7peta till dom :kocko som klankar ner på hennes körning :fakta

Håller med Albertsson :Bugar Det är kul att se en tjej köra och vara ihärdig som Humlan :Bugar :tummenupp
 

FredR1k

www.hojdack.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
R6+yz426+wr450
Hehe låter som en kalas söndag :tummenupp Själv jobbade man ju... På tal om framsteg du skröt väl om din framfart i skogen hoppas jag Humlan! Knappt så man hänger med längre, tur att man var ut å tjuvträna lite idag... :hihi
 

Majk

Guest
Regler om crosskörning

Smiska guset som ni gör är både olagligt, förbjudet, oetiskt, rasistiskt, mobbingaktigt ,å en hel rad andra regelbrottsbaserade hymfer.

Så Sluta upp med det genast.
Ni får dock återuppta åkningen om ni salar till en cross åt mig å låter mig va med :fatta!

Som ni förstår är jag väldigt avis....hoppas ni har det kul....jag ska köpa cross när jag blir vuxen å vinner på tips för det gör man , det har min mamma sagt.

Gasa som aldrig förr grabbar å tjejer....en som skulle offra tre tår för att få va med... :fyllisar eller fyra
 

FredR1k

www.hojdack.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
R6+yz426+wr450
Det är bara att hänga på ut! Fixar du fika så kan du köra medans jag fikar å vise versa.

Your move...

Majk skrev:
Smiska guset som ni gör är både olagligt, förbjudet, oetiskt, rasistiskt, mobbingaktigt ,å en hel rad andra regelbrottsbaserade hymfer.

Så Sluta upp med det genast.
Ni får dock återuppta åkningen om ni salar till en cross åt mig å låter mig va med :fatta!

Som ni förstår är jag väldigt avis....hoppas ni har det kul....jag ska köpa cross när jag blir vuxen å vinner på tips för det gör man , det har min mamma sagt.

Gasa som aldrig förr grabbar å tjejer....en som skulle offra tre tår för att få va med... :fyllisar eller fyra
 

Majk

Guest
FredR1k skrev:
Det är bara att hänga på ut! Fixar du fika så kan du köra medans jag fikar å vise versa.

Your move...


Fy fan...-DU är KUNG Fredde :yoparty ....hänger gärna med å fixar fika mm(å åker hoj såklart)....är lite bizzy de närmsta helgerna med mitt byggande..(suckar) å festande jag menar LMC-festen (hoppar av glädje) :banana .
Men säsongen är ju dock lång...så det lär ju hinnas med :tummenupp.

My move is made and you are the KING. :Bugar :Bugar :Bugar
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top