2004 års 1000cc

gasglad

Bannad
Gick med
13 May 2003
Hoj
R1:a-06 Öhlins
Jag har haft nöjet att köra Honda, Kawa, Yamaha och Suzukis -04:eek:r på Jerezbanan. Vi mätte även upp effekten på alla hojarna. R1:an hade ca 8-10 hk mer än Kawa och Suzuki. Hondan var ca 15 hk bakom. Jag la en hel del varv med varje hoj på banan. Yamahan var en klass för sig. Suzukin och Kawan var väldigt fina men inte som R1:an. Hondan däremot var en mycket STOR besvikelse. Dom har tyvärr misslyckats rejält med motor, fjädring och chassi. Dessutom är den ganska ful.

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Låter ungefär som jag trodde det skulle bli...att yamaha tar täten var en låg oddsare,att honda är sist är också en låg oddsare....

gasglad skrev:
Jag har haft nöjet att köra Honda, Kawa, Yamaha och Suzukis -04:eek:r på Jerezbanan. Vi mätte även upp effekten på alla hojarna. R1:an hade ca 8-10 hk mer än Kawa och Suzuki. Hondan var ca 15 hk bakom. Jag la en hel del varv med varje hoj på banan. Yamahan var en klass för sig. Suzukin och Kawan var väldigt fina men inte som R1:an. Hondan däremot var en mycket STOR besvikelse. Dom har tyvärr misslyckats rejält med motor, fjädring och chassi. Dessutom är den ganska ful.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
gasglad kanske ska komma med lite mer info om när o vem han är för trovärdighetens skull??

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
hehe! Upp till bevis nu "gasglad".... trovärdigheten är inge vidare när du skriver nått sånt här utan att berätta vem du är. För nä du är ny och okänd på forumet så är det svårt att ta dig på dina ord i med du aldrig skrivit nått innan och helt plötsligt säger nått sånt här!

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Precis, berätta nu vem du är och varför du får åka till Spanien och leka? Importerar du tillbehör eller testar för någon tidning t.ex.? Vill gärna vara säker så att du inte bara är ett muppefucko på en DT50 djupt förälskad i Yamaha.

Angående utseende så är det en smaksak, men de andra uppgifterna är mer häpnadsväckande. Berätta mer!

Effektregister? Bottendrag? R1:an varvar väl betydligt mer än de andra, påverkar det?

Hur fungerar elektronisk styrdämpare i praktiken?

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
Bevisa me bilder!! :D

Edit: va fan.. varför visar den inte bilden?!?!?

Bifogat

• xscuseless.gif
    xscuseless.gif
    41.6 KB · Visningar: 252

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Tycker det låter konstigt att R1 är i en klass för sig på bana för det har jag inte väntat mig,tror däremot effekt siffrorna kan stämma rätt bra.

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Nej förmodligen dom bästa allround cyklarna dock är dom ofta efter effekt mässigt,men 954 verkar rätt vass faktiskt.

Mattias skrev:
Jo, Honda har ju för vana att bygga RIKTIGT kassa hojar. :rolleyes:

Wip

Minst 2 mil.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC
Mattias skrev:
Jo, Honda har ju för vana att bygga RIKTIGT kassa hojar. :rolleyes:

Riktigt kassa är nog inte rätt ord, dock kanske de behöver lite mer tid för att utveckla chassit. Det är trots allt första gången de bygger en ny 1000, radfyra. Det jag kan referera till är SP1-SP2 som definitivt inte höll samma klass som motsvarande tvinnar av annat märke, chassi mässigt.
Möjligtvis lider de av samma problem nu. Kan i och för sig tyckas märkligt, med tanke på framgångar på banan.

Vad vet lilla jag, spånar bara. Har inte heller sett cyklarna mer än på bild. :(

// Wip

Edit: Vet att det inte är första gången de bygger 1000 radfyra, men i modärn tid.
:D

Last edited:

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Wip skrev:
... Det jag kan referera till är SP1-SP2 som definitivt inte höll samma klass som motsvarande tvinnar av annat märke, chassi mässigt.
....

Gjorde dom inte? Hur många säsonger kördes VTR'en i SBK innan de van titel?

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Gasglad!
Något svar från denne man lär inte komma!
Han har inte svarat på någon av de andra trådar han startat!

Moppefucko var ordet! :arsele

Kan man inte tvingas göra ett prov innan man blir tilllåten att skriva om olika saker här?
Kanske gradering av medlemmarna?

Moppefucko nivå

Jag har en polare som har en 125a nivå

Jag har 125a inget körkort och vet allt nivå

jag har ....OSV

OBS detta var ett sarkastiskt skämt! :D

Last edited:

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Mitt tips är att vilken som helst kan vara snabbast på bana efter vägen tror jag mest på yamaha alltså mest effekt rakt fram menar jag då dock tror jag den blir hysterisk så tror inte det är nåt för nybörjare och troattdomkan förare att köpa för då komer det att smälla både här o där fast så är det ju med alla stora cyklar det visar ju sig varje sommar,tycker dom som inte har motorkänsla eller vett kan hålla sig till vridlösa 600cc gärna lite äldre då dom nya är vassa. <--- men vad fan har det här med inlägget att göra :)

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024