Freddde
Ny medlem
Har precis haft ett längre samtal med TryggHansa om försäkring av min hoj, gixxer750-00. Förrutom korkade saker som att om jag låser in min hoj i enskilt garage på villatomt eller parkerar på gatan utanför ett hyreshus inte påverkar min premie överhuvudtaget i en halvförsäkring där största delen är för stöld :kocko så ville jag veta deras syn på banåkning. Han svarade att där gäller inte försäkringen överhuvudtaget och hänvisar till trafikförsäkringslagen. Då jag svarar att det där står vid tävling, träning inför, uppvisning eller liknande svarar han att det är den sista biten dom går på "liknande förhållanden.." Men vid enskilda evenemang som SMCs avrostningar där man kommit överens om blablabla gäller hela försäkringen. På frågan "Du säger alltså att TryggHansas ställningstagande är att INGEN del av försäkringen gäller vid banåkning av någon form förrutom vid enskilda evenemang som tex SMCs avrostning osv.?" "Ja det stämmer." fick jag till svar.
Ok, hur kan jag då skydda/försäkra mig? Om jag nu skulle köra på nån vad händer då? Ja det blir väl som i övriga samhället nån form av civilmål..
Det här luktar skunk lång väg, att prata med dom är som att
Nån mer som har färsk info i området, har läst en del trådar och det verkar onekligen som om flera bolag helt vill frånskriva sig vid banåkning.. vad gör vi då?
Ok, hur kan jag då skydda/försäkra mig? Om jag nu skulle köra på nån vad händer då? Ja det blir väl som i övriga samhället nån form av civilmål..
Det här luktar skunk lång väg, att prata med dom är som att
Nån mer som har färsk info i området, har läst en del trådar och det verkar onekligen som om flera bolag helt vill frånskriva sig vid banåkning.. vad gör vi då?