Stiggy kör för Aprilia Germany 2004?

Marcus

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 2020
På både MotoGP's och Stiggys sidor står Johan som förare för Aprilia Germany till nästa år, allt är dock inte klart...

Saxat från Stiggys sida:
"Jag har valt att hålla saker så hemliga som möjligt den senaste tiden. Bara för att jag vill få allt defenitivt klart innan jag går ut med något.
Men som det ser ut idag kommer jag som sagt att köra för Dieter Stapperts Aprilia Germany team nästa sässong. Det är ett team som jag känner sedan länge, och jag har faktiskt försökt att få till ett kontrakt med dom tidigare. Då har det hängt på många olika faktorer att vi inte har fått till något, men nu verkar det mesta vara i hamn...
(fortfarande har jag en del sponsorer som inte har lämnat besked)"

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ett antal med och utan motor
Detta är väl tredje gången detta team är aktuellt för honom?
Hoppas det går i lås.

hajen5

Litet skrapar nog Helmut
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojen finns bara i fantasin men den är fin - tycker hajen5
Det tror vi när vi ser det. Som sagt, Aprilia Germany har ju varit på tapeten förrut. Vad har hänt med nuvarande team tro? För bara ett tag sedan så lät det ju som att 2004 var spikat med dem.

Tittar man på Aprilia Germanys hemsida så ser det ju inte spikat ut precis: http://www.250apriliagermany.com/

Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
hajen5 skrev:
Det tror vi när vi ser det. Som sagt, Aprilia Germany har ju varit på tapeten förrut. Vad har hänt med nuvarande team tro? För bara ett tag sedan så lät det ju som att 2004 var spikat med dem.

Tittar man på Aprilia Germanys hemsida så ser det ju inte spikat ut precis: http://www.250apriliagermany.com/

Frågan är vilken sida som är uppdaterad senast. Tror det är motogp och stiggys sida som är nyast. Men som stiggy skriver, han måste upp med spons-stålar, vilket jag hoppas han lyckas med.

hajen5

Litet skrapar nog Helmut
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
oFFkeFF skrev:
Frågan är vilken sida som är uppdaterad senast. Tror det är motogp och stiggys sida som är nyast. Men som stiggy skriver, han måste upp med spons-stålar, vilket jag hoppas han lyckas med.

Sant - men det var likadant förra gången. Stiggy gick ut och slog på stora trumman medan teamet i fråga teg som muren för att sent om sider dementera.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
hajen5 skrev:
Sant - men det var likadant förra gången. Stiggy gick ut och slog på stora trumman medan teamet i fråga teg som muren för att sent om sider dementera.

Politik och pengar är hela gp-världen. Som stiggy skriver, inget är klart förräns pengarna är på bordet. Och det kan vända fort. Är rätt förvånad över flera av 250-sitsarna och tror att en hel del kan ändras till våren.
Men det är teamen som anmäler "provisional drivers", inte förarna.

hajen5

Litet skrapar nog Helmut
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Vi får hoppas som sagt. Men vore det hela världen om han åkte ur 250? Han säger ju själv (eller sade när han körde 500) att han egentligen är för stor för 250. Det kanske vore bra med en förändring för förändringens egen skull - trenden måste brytas helt enkelt. Kanske BSB? Det vore väl ingen prestigeförlust (om han nu skulle få en styrning)

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
hajen5 skrev:
...Det kanske vore bra med en förändring för förändringens egen skull - trenden måste brytas helt enkelt.

Nix. Förändring för förändringens egen skull är världens sämsta argument och det har och kommer att fortsätta bevisas om och om igen. Det används flitigt av populister. Vem minns inte när Ian Wachtmeister och Bert Karlsson skulle ge sig in i politiken med sitt bästa argument; Det behövs lite drag under galosherna. Det bästa är det som byggts på med små förändringar i många omgånar under lång tid.

hajen5

Litet skrapar nog Helmut
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Teddy skrev:
Nix. Förändring för förändringens egen skull är världens sämsta argument och det har och kommer att fortsätta bevisas om och om igen. Det används flitigt av populister. Vem minns inte när Ian Wachtmeister och Bert Karlsson skulle ge sig in i politiken med sitt bästa argument; Det behövs lite drag under galosherna. Det bästa är det som byggts på med små förändringar i många omgånar under lång tid.

Ojdå - kommer jag med världens sämsta argument? Inte bra - tur att det finns folkupplysare som kan rätta till.........

hajen5

Litet skrapar nog Helmut
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Oro skrev:
Jo, men nu är det väl inte bara Stiggy som slår på stora trumman? MotoGp sidan trummar väl också? :7peta

Sant, fast konstiga listor har vi ju sett på motogpsidan tidigare. Men som sagt, vi får hoppas att det är sant.

Marcus

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 2020
I gästboken på Aprilia Germany's hemsida kommenterar Dieter Stappert en fråga ang. Stiggy och maskinmaterial för -04 så här:

We have verbally agreed with Johan on the cooperation for 2004, and we have signed a pre-contract. There are still some guarantees missing, but both Johan and us are optimistic that this will all happen before Christmas. We shall be using production Aprilias RS with 2004-kits, and this material is certainly the best a team can get without entering into the costs for works-machinery - which is just too expensive for us ! Best regards, Dieter Stappert

Som sagt, hoppas att Johan kan knyta ihop det här!

hajen5

Litet skrapar nog Helmut
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Marcus skrev:
I gästboken på Aprilia Germany's hemsida kommenterar Dieter Stappert en fråga ang. Stiggy och maskinmaterial för -04 så här:

We have verbally agreed with Johan on the cooperation for 2004, and we have signed a pre-contract. There are still some guarantees missing, but both Johan and us are optimistic that this will all happen before Christmas. We shall be using production Aprilias RS with 2004-kits, and this material is certainly the best a team can get without entering into the costs for works-machinery - which is just too expensive for us ! Best regards, Dieter Stappert

Som sagt, hoppas att Johan kan knyta ihop det här!

En del mindre positiva Tyska skribenter i gästboken också. "ett slag rakt i ansiktet på Tyska fanns" att köra med Stigefelt. En annan hotar med att aldrig besöka hemsidan mer :rolleyes:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
hajen5 skrev:
En del mindre positiva Tyska skribenter i gästboken också. "ett slag rakt i ansiktet på Tyska fanns" att köra med Stigefelt. En annan hotar med att aldrig besöka hemsidan mer :rolleyes:

Det är väl fullt förståeligt. Det kryllar ju inte av tyskar i VM heller. Hur hade ni reagerat om ett svenskt 250 team körde VM och kontrakterade en tysk förare?

hajen5

Litet skrapar nog Helmut
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Chris Ash skrev:
Det är väl fullt förståeligt. Det kryllar ju inte av tyskar i VM heller. Hur hade ni reagerat om ett svenskt 250 team körde VM och kontrakterade en tysk förare?

Visst kan man förstå det. :rolleyes: -smilelyn var mest pga det något komiska hotet att inte besöka hemsidan mer.

Last edited:

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ett antal med och utan motor
hajen5 skrev:

Precis samma tugg som dök upp förra gången han var aktuell för tyskarna.
Har svårt för nationalromantiserande brösttoner, särskillt när det kommer från tyskar.

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
hajen5 skrev:
Ojdå - kommer jag med världens sämsta argument? Inte bra - tur att det finns folkupplysare som kan rätta till.........

Ojdå, ett ironiskt påhopp från Hajen 5. Nåja, det blir bara en halvmiss eftersom mitt riktiga namn är Bror Duktig. Det är som när du för ett ögonblick vrider på huvudet samtidigt som ett ivrigt barn viftar entusiastiskt med sina armar och slår hamburgaren ur din hand så den ljudlöst landar på det smutsiga golvet på Mc Donalds. På samma vis faller ironin i ditt inlägg platt till marken. Du står där med öppen mun, tom hand och stirrar uttryckslöst på hamburgaren på golvet.

Tror du mig inte? Kolla in min hemsida. Som du kan se på resultatet från mitt lydnadsprov är jag inget vidare på "platsliggande i grupp" men jag är en hejare på "Tandvising" och "Hopp över hinder".

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...