Snutar inom SH

Lidbrandt

utrustad
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
Kawa Ztusen
Poliser inom SH

Hur många poliser finns det som är registrerade....uppskattningsvis här på SH ?

Låt oss säga att några av oss här bestämmer sig för att snacka ihop sig, för att sedan ut och köra lite våghalsigt...då ser juh dom det.....och då...ehh jag börjar blir trött...

Förstår ni vad jag menar ?

Last edited:

Nalken

Gick med
10 Mar 2003
Hoj
CRF 450
Jag förstår vad du menar...
Man blir juh lite parnoid ibland..
Poliserna sitter säkert och spanar in våra färder :fatta!

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Finns väl nån enstaka... ett bättre svar än så får du nog inte..

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Är du i deras distrikt, så ja då kanske du blir extra förföljd, men kanske endast för att snacka.

Vet du "snut" låter inte så trevlig. Om jag vore polis skulle jag inte gillar att höra "kolla snuten"... tsk tsk! Så ifall du ska locka fram nån att ens svara på om de är polis, så använd rätt term.

Sen att de ska lägga ner tid att sätta fast nån via internet är föga troligt.

Och Ja, det finns några stycken poliser på SH.

Lidbrandt

utrustad
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
Kawa Ztusen
Swedie skrev:
Är du i deras distrikt, så ja då kanske du blir extra förföljd, men kanske endast för att snacka.

Vet du "snut" låter inte så trevlig. Om jag vore polis skulle jag inte gillar att höra "kolla snuten"... tsk tsk! Så ifall du ska locka fram nån att ens svara på om de är polis, så använd rätt term.

Sen att de ska lägga ner tid att sätta fast nån via internet är föga troligt.

Och Ja, det finns några stycken poliser på SH.

jaha...ok...snut var inte det ord jag egentligen ville använda...Men jag har en kompis som är polis....och han kallar sina "egna" för snutar men det är kanske lite olika.

Den största anledningen till min post var att mina polare i USA frågade mig om Polisen i mitt land (Sverige) var likadana som deras Poliser är.

Men jag menade inget illa nånstans...

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Finns väl minst en som utger sig för att vara det...

Men även om de skulle hitta nån info här av intresse för polismakten, så får de inte använda den (detta e sverige vettu, här har polisen ingen makt)

Lidbrandt

utrustad
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
Kawa Ztusen
kajlyl skrev:

Men även om de skulle hitta nån info här av intresse för polismakten, så får de inte använda den (detta e sverige vettu, här har polisen ingen makt)

jaha....

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Du kan ju berätta till kompisen din att polisen i sverige inte är i NÄRHETEN av hårdheten som USA poliserna har...

Finns ju ena riktiga yxskaft i svenska poliskåren, men vad jag menar är antalet poliser, och generellt vad de ser på att "jaga" och ta fast trafikbovarna.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
kajlyl skrev:

Dock kan de ju RÅKA stå längs den sträcka vi den tidpunkt man avtalat tidigare här på forumet...

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
kajlyl skrev:

Hört talas om fri bevisföring?

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
kawasaki zx7r -99
Tror faktiskt det finns "poliser" i snitt i varje forum faktiskt som håller koll.. jag tror dock dem inte hänger här så mycket nu på vintern men när sommaren kommer så blir dem säkerligen stammisar här för det är då alla träffar drar igång som mest osv osv...

Så jag skulle nästan kunna säga på rak arm att det finns poliser här inne också.

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
kawasaki zx7r -99
t-rex skrev:
Hört talas om fri bevisföring?

Bara en liten fråga t-rex. Vad jobbar du som? ( bortsett från denna tråden )

Eftersom jag måste erkänna att du är jävligt allmänbildad faktiskt och dessvärre ännu bättre på att argumentera... Så är du någon advokat eller något? hehe

Gonatt grabbar, vi höres imorgon igen! eller senare idag ( det är ny dag idag :yoparty )

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Alla poliser är ju inte trafiknerdar, domflesta är vanligt folk som också tycker om att gasa så varför skulle dom bry sig?. Det skulle förståss vara om någon av dessa förtorkade själar som bara pysslar med att trakasera folk s.k tafikpoliser skulle sitt här och glo på arbetstid när dom istället kunder vara ute i trafiken och verkligen hålla vår samhälle säker ifrån kriminella elemet såsom forkörare och ungar på trimmade moppar?. :arsele

Advance4Stroke

Law enforcement agent
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha Majesty Scooter :)
Gud vad paranoida ni är....

Det skulle nog vara i undantagsfalll som en polis sätter sig och söker information på denna sidan, iaf i arbetssyfte....

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Det finns väl poliser som gillar att köra sporthoj också. Dom har säkert varit inne på forumet och kikat lite då och då.
Sen tror jag inte att dom aktivt sitter och surfar i jobbet bara för att få reda på vissa aktiviteter. Dom surfar väl snarare här på sin fritid och av eget intresse.
Bara för att man har sporthoj behöver man ju inte köra olagligt ;)

Jorrd

Twins are number one
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
Röd Ducati 916 och blå minimoto (14E Kina hoj)
Wiseguy skrev:
Det finns väl poliser som gillar att köra sporthoj också. Dom har säkert varit inne på forumet och kikat lite då och då.
Sen tror jag inte att dom aktivt sitter och surfar i jobbet bara för att få reda på vissa aktiviteter. Dom surfar väl snarare här på sin fritid och av eget intresse.
Bara för att man har sporthoj behöver man ju inte köra olagligt ;)

Och bara för att man är Polis så behöver man inte hata att köra fort och aktivt.
Hel del utav mina polares föräldrar är Poliser och de lämnar jobbet på jobbet och är inte "hemma Poliser" även Poliser uppskattar motorer/motorsport, ett jobb är bara ett jobb.
:tummenupp

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Sen att det är poliser som läser för dom är hoj intresserade är en annan sak. Finns nog dom som sitter och läser på jobbet också.

Dom flesta poliser har inte ens Internet på sin dator på jobbet. Hög säkerhet.
Finns oftast speciella datorer dom får sätta sig vid för att få surfa.

Känner iaf en polis som är här och läser ibland. Som privatperson.

Last edited:

Proskin

Gick med
21 Aug 2003
Hoj
R1 - Rmz450
Skulle jag bli tagen av polisen av den anledningen att han/hon hade läst på Sh.com att jag skulle ut och köra snabbt eller nått så skulle jag personligen be den polisen dra åt helvete...

Det är fan det enda som är hårt i Sverige... Kör för fort och åk i fängelse. Men däremot kan du våldta någon och då tycker dom plötsligt synd om dig... Så jävla skadat....

//Score

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Den person som jag kör mest med på gata är Polis, dock inte trafikpolis - han kör värst av alla " som han utrycker sig; jag får väl ha en fritid som alla andra". Han har förövrigt beställt ny CBR1000 RR så det lär inte blir lungnare detta året.

Mvh//ZS

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
För min del är jag mer orolig för tjuvar, våldsmän och annat löst pack. Polisen har väl ingen anledning att förfölja någon?

Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen