Hej alla mc dårar.
Det är som så att jag i början på Augusti 2003 körde på bakhjulet på en väg i Halmstad och blev tagen av polisen.
Jag stannade och tänkte jag får väl ta mitt straff.
Polisen frågade om jag erkänner att jag gjort mig skyldig till ett
trafikbrott, jag sa att det gör jag inte.
Det blev rättegång och jag dömdes för vårdslöshet och 3.000 SEK i böter.
Ca 1 månad efter detta så kommer det ett brev från länsstyrelsen, det är en förfrågan om att de ska dra mitt körkort.
Dvs att de vill att jag ska skriva ett brev där jag förklarar varför jag inte vill att dom ska dra mitt körkort.
Jag fixar intyg o dyl från jobbet o berättar varför jag behöver mitt körkort, o att det var nog så kännbart med 3000 i böter.
I går så tröttnade jag på att vänta på ett besked, så jag ringde till Länsstyrelsen o ville veta vad dom kommit fram till.
Han sa att dom precis tagit beslut om att dra mitt kort i 4:a månader.
Eftersom man har läst en del på div forum hade jag en uppfattning om att straffet inte skulle bli så hårt som det blev.
Både böter och av med kortet så länge.
Visst om jag hade kört på fyllan, eller halvt haft ihjäl någon.
Men jag orsakade ju ingenting alls.
Nu behöver jag lite hjälp: har ni ev ngt material som jag ev kan använda mig av för att referera till vid en ev överklagan eller liknande?
Mvh Daniel
Det är som så att jag i början på Augusti 2003 körde på bakhjulet på en väg i Halmstad och blev tagen av polisen.
Jag stannade och tänkte jag får väl ta mitt straff.
Polisen frågade om jag erkänner att jag gjort mig skyldig till ett
trafikbrott, jag sa att det gör jag inte.
Det blev rättegång och jag dömdes för vårdslöshet och 3.000 SEK i böter.
Ca 1 månad efter detta så kommer det ett brev från länsstyrelsen, det är en förfrågan om att de ska dra mitt körkort.
Dvs att de vill att jag ska skriva ett brev där jag förklarar varför jag inte vill att dom ska dra mitt körkort.
Jag fixar intyg o dyl från jobbet o berättar varför jag behöver mitt körkort, o att det var nog så kännbart med 3000 i böter.
I går så tröttnade jag på att vänta på ett besked, så jag ringde till Länsstyrelsen o ville veta vad dom kommit fram till.
Han sa att dom precis tagit beslut om att dra mitt kort i 4:a månader.
Eftersom man har läst en del på div forum hade jag en uppfattning om att straffet inte skulle bli så hårt som det blev.
Både böter och av med kortet så länge.
Visst om jag hade kört på fyllan, eller halvt haft ihjäl någon.
Men jag orsakade ju ingenting alls.
Nu behöver jag lite hjälp: har ni ev ngt material som jag ev kan använda mig av för att referera till vid en ev överklagan eller liknande?
Mvh Daniel