Plötsligt så händer det...

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
Igår var en mycket bra dag. Till en början. I bilen på väg till jobbet satt jag o skrattade högt för mig själv så att t.o.m. mitt ressällskap Ronia (hund) tittade fundersamt på mig. Jag var faktiskt lite förundrad själv, men är man lättroad så är man.. :banana

Jag har varit sjukskriven så gott som hela hösten och vintern, men trots det har jag påbörjat en ny provanställning som det visat sig att jag stormtrivs med (trots knappt tre veckor här). Jag letar medryttare till min häst som jag inte kan rida eller får såld utan större framgångar :5sure , likaså letar jag lägenhet o lyckas inte heller där. :6surkart Men ja har bara tänkt det ordnar sig, skit samma. Jag tar det helt enkelt som det kommer. :)

Sen plötsligt händer det. Jag ser att det åkt ner ett kuvert mellan hundkorgen och ytterdörren. "Tierps Tingsrätt" står det med stora röda bokstäver, just där tror jag att mitt hjärta stannar. :eek:
"Ansökan om stämning" och "stämning med kallelse". Bli av med körkortet är verkligen något av det jag fasar för allra mest. Just nu ser det ut som att det är på väg att bli verklighet. :(

Krama mig nån? :rolleyes:

Oj herregud. *kram*.

Hoppas allting ordnar sig... det verkar som om du med råge fått din beskärda del av strul...

Självklart ska du få en stor kram.
Hoppas innerligt att allt löser sig.

gladh

Stor bamsekram på dig!!

Varför har dom stämt dig? drar dom inte bara körkortet :va
Eller har du sysslat med någonting mer på fritiden :rolleyes:

Det går nog bra, det brukar ju sällan bli mer än ett par månader, då borde du få tillbaka det innan sommaren :tummenupp

Ett tips kan ju alltid vara att be arbetsgivaren att skriva ett tårdrypande intyg om hur mycket du behöver körkortet och lämna in.
Lycka till
Henrik

Freppa skrev:
Gruppkram på dig!!!!

Vad har du gjort för att förtjäna (eller inte) detta?

Jag blev stoppad (nästintill prejad) av farbror blå eftersom jag inte körde tillräckligt fort. För hade jag kört tillräckligt fort hade jag ju inte blivit stoppad.. :va Fast de påstår givetvis motsatsen. Själv förstår jag ingenting. Man måste väl kunna svänga för att köra fort? och VART ligger Tierp?.. :rolleyes:

Inte nog med att du kan bli av med körkortet i tre månader, hur mycket böter kommer du få? 5000kr ?
Stackare.

Anneli skrev:
Jag blev stoppad (nästintill prejad) av farbror blå eftersom jag inte körde tillräckligt fort. För hade jag kört tillräckligt fort hade jag ju inte blivit stoppad.. :va Fast de påstår givetvis motsatsen. Själv förstår jag ingenting. Man måste väl kunna svänga för att köra fort? och VART ligger Tierp?.. :rolleyes:
Du får försöka se det positivt. Får du kortet indraget nu så kanske du har det tillbaka lagom till sommaren och under tiden kan du ju fixa iordning hojen.

berggren_martin skrev:
Du får försöka se det positivt. Får du kortet indraget nu så kanske du har det tillbaka lagom till sommaren och under tiden kan du ju fixa iordning hojen.

Indraget nu?.. det tog ju ett halvår innan jag ens blev uppringd och förhörd.. :va

*KJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAMIZ* :)

Konstigt att dom inte tog det på plats? Då hade du ju haft det tillbaka by now...

/ Anders

Anneli skrev:
hum? ja fattar inget? Bli av med körkortet för att man köra för långsamt? Svänga för o köra fort?

Först nu... :va .. hmm får en nästan att börja undra om de faktiskt planerat in detta lagom till MC-säsongens början. Taskigt... du körde ju faktiskt lugnast..

:krama

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...