djnikej
Snabb(på pappret)
Finns det bättre än orginalbelägg? Bromsar är ju något som utvecklats otroligt sista åren!
djnikej skrev:Finns det bättre än orginalbelägg? Bromsar är ju något som utvecklats otroligt sista åren!
Lasker skrev:Carbon lorraine sbk3 är kanonbra klossar för hård gatkörning tycker jag
Daytona Peter skrev:Var köper man dessa?
djnikej skrev:Det bästa kanske är att enbart montera stunna slangar och köra med orginalbeläggen!
Instämmer, Yamahas original-belägg är bra, men SBK3 är ett strå vassare.Lasker skrev:Carbon lorraine sbk3 är kanonbra klossar för hård gatkörning tycker jag
Nä ett "racing HH extra allt" behöver inte vara bättre för gatbruk då det kräver mer temperatur för att fungera optimalt har du för låg temperatur på bromsarna blir de betydligt sämre än orginal.aRWe skrev:Fick förklarat för mig från "over there" att EBC:s HH belägg skulle vara bättre än orginal.
aLcATRAZ skrev:Jag vill bara uppmärksamma er om att HH belägg och andra sintrade, icke-organiska belägg käkar upp bromsskivorna. En bromsskiva till kawan kostar 2700kr/st och det är billigt jämfört med suzuki som tar 5000kr/st...
Jag tänker köpa avancerade organiska belägg nästa gång...typ kevlar eller liknande.
/a
Zeb_Macahan skrev:Eller original kanske...?
//jaG
aLcATRAZ skrev:Original känns osäkert. Jag är inte hundra på om jag har original men de som jag har, har lyckats käka skivorna bra och gjort ganska grova ojämnheter i dem. Beläggen slits ingenting heller. Tydliga tecken på sintrade belägg. Så jag vill inte ta chansen med original. Tror de kostar mer också...
Köper nog EBC's Kevlar-belägg, verkar helt okejj. Pris och prestandamässigt.
Jag vill byta belägg i framtiden, inte skivor....
/a
Zeb_Macahan skrev:Men tänker du till ett slag nu (jag säger inte att du inte har gjort det och det är inget personangrepp ) så säljer nog inte (ta suzuki som exempel) belägg som käkar upp skivorna som originalreservdel. Om dom gör det och skivan tar stryk av det så går man helt enkelt och reklamerar dom. Min förra 750 gick med originalbelägg sedan ny och hade alltid enormt bra bromsar och skivorna slets ingenting överhuvudtaget fram tills den dagen jag sålde den vid 3500 mil.
Originalbelägg är i dom allra flesta fall bäst, dom är konstuerade för just den hojen som du kör runt på..
det är ju lördag..
//jaG
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |