STCC/Veidec i TV3 - bra eller dåligt.

Är TV3 ett bättre eller sämre alternativ för Veidec än TV4

• Antal röstningar
    0

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
http://www.stcc.se/ht-php/nytt.php3?=&id=27393

Det låter ju för j-a bra men går det att tro på?

Jag måste ordna kabeltv!!! :huvet

Att jag tror att TV3 är bättre beror bara på att fyran gjorde det så j-a dåligt. Med tio sändningstimmar per race så måste det bli bättre även om det är på en skitkanal.

Last edited:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Sämre, för jag har inte TV3

Ärligt talat så var väl fyran ingen höjdare....men Viasat är ju ingen proffskanal heller så...jag vet inte...

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Nä det är svårt, men med samma produktionsbolag och en mer aktiv övervakning så låter det ju otäckt bra. Att på söndag kväll kunna se dagens tävling är ju fetegrymt. Man kanske skulle skaffa viasat....

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Har inte heller Tv3 för tillfället, men bevakningen på tv 4 var ju tammefan det sämsta skit jag någonsin sett!

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Chrille skrev:
http://www.stcc.se/ht-php/nytt.php3?=&id=27393

Det låter ju för j-a bra men går det att tro på?

Jag måste ordna kabeltv!!! :huvet

Att jag tror att TV3 är bättre beror bara på att fyran gjorde det så j-a dåligt. Med tio sändningstimmar per race så måste det bli bättre även om det är på en skitkanal.

Har TV3, men det är inte mycket där jag orkar titta på. Tror det är sämre helt enkelt.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Mattiaz skrev:
Har inte heller Tv3 för tillfället, men bevakningen på tv 4 var ju tammefan det sämsta skit jag någonsin sett!
Då har du inte sett Viasats program från norska rallymästerskapen, värmlands distriktsmästerskap i orientering osv, bevakade med en hemvideokamera (typ) va!? De är dåliga... Det här verkar vara en större satsning så det blir kanske bättre.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Ja, det kan ju egentligen inte bli mycket sämre än det var i somras med mera motor..
Kan avslöja så mycket att det egentligen inte har med fyran eller trean att göra om det blir en bra produktion eller inte. Det är prodbolag och antal pesetas man stoppar in som avgör det. Samt hur man bestämmer sig för att visa det som spelas in.
Men som att mera motor gjorde i somras, att visa tre skilda varv på samma förare, utan några vettiga kommentarer, så man inte fattade vad som hände i rejset var extremt pinsamt dåligt. Då var faktiskt viasats bevakning av exempelvis EM i somras bättre..

Packalén

Vill åka hoj
Gick med
6 Mar 2003
Nordkroken, Vargön, Vänersborg, Västra götaland, V
Hoj
Lillebrors räser
Ja, kanske bättre kanske inte.. Men hur många har Viasat sport?? O hur många svenssons sitter upp 22,30 o kollar på 1,5 vecka gammal hoj tävling. Det är ju ändå alla Svenssons som man vill sno från fotbollen..Det hela återstår att se.. Hoppas att det blir bättre än TV4.. Sämre kan det ju inte bli i alla fall.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Det som kan vara bra med trean, är att det kan bli bättre producerat, men det vet vi inte förrän vi ser första avsnittet. Det som är sämre med trean är att alla fortfarande inte har trean.
O andra sidan kommer trean paketeras in i markbunden digitaltv snart med boxer, om det inte redan gjorts i dagarna, vilket ändå gör att de flesta kan få in trean med ganska små medel.

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Bingo skrev:
Då har du inte sett Viasats program från norska rallymästerskapen, värmlands distriktsmästerskap i orientering osv, bevakade med en hemvideokamera (typ) va!? De är dåliga... Det här verkar vara en större satsning så det blir kanske bättre.

Tror inte jag vill se nån bevakning från Värmländska mästerskapen i Orientering heller hehe :gnissla Sopigare sport får man väl leta efter :dummer

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Som Chrille sa så tror jag att det blir bättre för det kan inte bli sämre!
Nu jävlar MÅSTE det finnas Eurosport o TV3 i nya lägenheten!

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
Så sant...det går inte att göra det sämre än det var under 2003, så all förändring är till det bättre.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Det är samma producent som ifjor! Dock kommer dom få mera sändningstid iår på tv3 vilket kommer göra att dom kan visa mer av racen och göra små reportage mm.

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Till er som inte har TV3, skaffa Boxer (marksänd digitaltv)! De kommer inom kort utöka kanalutbudet med bla TV3 :tummenupp

Vastrix

Påställd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800
Man kan ju hoppas på det bästa men som några tidigare nämnt så brukar Viasat sport inte hålla någon högre klass, tyvärr.
Viasat har ju precis startat tre sportkanaler för man tyckte att den gamla gav för lite sändningstid. Personligen hoppas jag på att man börjar visa mer kvalitativa reportage och det kan man ju hoppas att så blir fallet med STCC sändningarna.

Peno

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
ZX6R
Santo skrev:
Till er som inte har TV3, skaffa Boxer (marksänd digitaltv)! De kommer inom kort utöka kanalutbudet med bla TV3 :tummenupp

Tänkte just säga det. Från och med 30 april kommer 3:an i Boxers utbud, Grrrrrrraaaaatis!

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
skiter faktiskt i vilket, vill ha engelska eurosport bara.

peno, inte för att klaga alls men jag bjuder på en bättre avatar bild åt dig, så här på en fredag..

Bifogat

• dare.jpg
    dare.jpg
    10.8 KB · Visningar: 33
Last edited:

Peno

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
ZX6R
R2 skrev:
skiter faktiskt i vilket, vill ha engelska eurosport bara.

peno, inte för att klaga alls men jag bjuder på en bättre avatar bild åt dig, så här på en fredag..

Tackar och bockar. Är visst inte så haj på det häringa. :)

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
De hävdade ju att det skulle bli bättre när fyran tog över också så jag har inge större förtroende för de där stcc-herrarna som inte tänker längre än näsan räcker...jag tycker det skall tillbaka till johan thorén och svt för det funkade hyffsat iallafall...

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Hårding skrev:
De hävdade ju att det skulle bli bättre när fyran tog över också så jag har inge större förtroende för de där stcc-herrarna som inte tänker längre än näsan räcker...jag tycker det skall tillbaka till johan thorén och svt för det funkade hyffsat iallafall...

Det gäller att ha råd med det också.. SVT vill inte göra av med pengar, och att skrapa fram pengar till produktioner är ingen lätt business.

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...