Äntligen kom skrället till sin rättmätige ägare (även om Nordgren inte tycker man ska ha så fin hoj om man inte kan köra alla race.. )
Danskarna var morgontidiga värre och kl. 06:30 lastades hojen av och in i garaget. En hel hög med roliga prylar följde med, i varierande skick men det viktigaste såg väldigt bra ut vilket ju är trevligt. Hem igen för frukost och en lååång väntan på att damen ska bli färdig så att vi kan åka in till stan.
Först titta, sedan skruva på kåporna vilket ju gick bra även om de behöver lagas lite varstans. Skvalpade lite i tanken så då tänkte jag prova att starta upp den. Första problemet var att det inte fanns någon soppaslang att sätta på soppakranen. Efter lite telefonhjälp av Fredde W. så löste det sig och jag hittade en slang som jag kunde montera mellan tank och bränslefiltret. Dränera förgasarna litegrann och sedan ut i snålblåsten och springa. Raceläge på växxellådan, ursnygg koppling som snurrar så fint när den är i friläge och rasslar härligt. Första löpturen var resultatlös men redan på andra börja det låta om motorn. Bra med motion så jag fortsätter och vid fjärde försöket så startar den på en cylinder! Nästa vända så tänder den på båda och jag får för första gången varva den lite grann. Tjuvstopp pga ovana vid växellådan, ny löptur och nu startar den hur lätt som helst.
LYCKA! Vem ska man ringa? Eftersom Filip är skyldig till att jag fått för mig att jag ska ha en 250 så ringer jag honom och varvar lite i luren, desssutom har han inte fått ihop sin hoj och behöver en spark i arslet.
Dagen avslutas med att ena förgasaren flödar så jag får smaka på lite tvåtaktsblandad rejssoppa eftersom bakre luftboxen får tömmas mha hävertslangande. Ganska gott. Skruva av förgasaren och sedan avbryta eftersom sambon var klar med sina ärenden.
Om jagblev sugen på att prova ordentligt? Bajsar björnen (inte Bj.O.rn) i skogen? Har påven en lustig mössa?
Nåväl här är lite bilder på åket.
1. Med kåporna på. Åhhh!
2. Andra sidan. Ahhhh!
3. Framifrån. Mums!
4. Utan sina vackra kläder. Ohhhh!
Danskarna var morgontidiga värre och kl. 06:30 lastades hojen av och in i garaget. En hel hög med roliga prylar följde med, i varierande skick men det viktigaste såg väldigt bra ut vilket ju är trevligt. Hem igen för frukost och en lååång väntan på att damen ska bli färdig så att vi kan åka in till stan.
Först titta, sedan skruva på kåporna vilket ju gick bra även om de behöver lagas lite varstans. Skvalpade lite i tanken så då tänkte jag prova att starta upp den. Första problemet var att det inte fanns någon soppaslang att sätta på soppakranen. Efter lite telefonhjälp av Fredde W. så löste det sig och jag hittade en slang som jag kunde montera mellan tank och bränslefiltret. Dränera förgasarna litegrann och sedan ut i snålblåsten och springa. Raceläge på växxellådan, ursnygg koppling som snurrar så fint när den är i friläge och rasslar härligt. Första löpturen var resultatlös men redan på andra börja det låta om motorn. Bra med motion så jag fortsätter och vid fjärde försöket så startar den på en cylinder! Nästa vända så tänder den på båda och jag får för första gången varva den lite grann. Tjuvstopp pga ovana vid växellådan, ny löptur och nu startar den hur lätt som helst.
LYCKA! Vem ska man ringa? Eftersom Filip är skyldig till att jag fått för mig att jag ska ha en 250 så ringer jag honom och varvar lite i luren, desssutom har han inte fått ihop sin hoj och behöver en spark i arslet.
Dagen avslutas med att ena förgasaren flödar så jag får smaka på lite tvåtaktsblandad rejssoppa eftersom bakre luftboxen får tömmas mha hävertslangande. Ganska gott. Skruva av förgasaren och sedan avbryta eftersom sambon var klar med sina ärenden.
Om jagblev sugen på att prova ordentligt? Bajsar björnen (inte Bj.O.rn) i skogen? Har påven en lustig mössa?
Nåväl här är lite bilder på åket.
1. Med kåporna på. Åhhh!
2. Andra sidan. Ahhhh!
3. Framifrån. Mums!
4. Utan sina vackra kläder. Ohhhh!
Bifogat
Last edited: