PMS gubbe

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Jag flyttade för ett par månader sedan till ett nytt boende, några av garagen används inte så jag lappade allas brevlådor med ett trevligt erbjudande om att jag gärna hyr deras plats, lättförtjänta pengar eftersom garaget ingår i hyran.

Ingen svarade och fortfarande står deras platser oanvända, då ställde jag mina 2 motorcyklar i cykelförrådet som för övrigt står helt tomt.

Idag så kom en av mina nya äldre grannarna över, istället för att presentera sig så börjar han att gorma om jag har tillstånd av styrelsen att parkera mina hojar där och att han minsan skulle kolla upp allt.

När jag tålmodigt förklarar att jag frågat om jag kunde hyra en plats av dom som inte använder sitt garage och gärna betalat för det oxå, så säger han att han känner till detta och flinar litet.

Samtalet avslutas med att han muttrar något om en anmälan och att jag ska minsan få se...

Ni som känner mig vet att jag respekterar folk av alla dess slag och kan hantera dom flesta situationer som uppstår med ett positivt bemötande... men denna gubbajävel ville jag bara slå på käften, han va oartig och trots att han visste varför jag hade hojarna där så ville han bara jävlas med mig.

/Förbannad för en gångs skull :mad:

Last edited:

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Va ska man säga.. det finns många idioter..
ibland tror man nästan att de blir tillfredställda av att jävlas med andra.. skriv en ny lapp om att du kommer använda de tomma garagen om ingen säger annat.. då får du nog ett jävla liv.. :rofl

willy

Alla sätt är bra, utom dem dåliga.
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Honda RS125-05, såld. Prototyp RSV Mille R
Jo sånna typer är ju alltid roligt att ha och göra med. hoppas det löser sig!

HanneZ

Guest
Mc-folk har tyvärr ofta ett dåligt rykte i andras ögon.

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Hatar folk som skapar ett liv genom att hacka och förstöra för andra. Stoppa bananer i gubbens avgasrör, eller ännu bättre i gubben hals.

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Gamla griniga grannar är en människoras som jag aldrig kommer att förstå mig på.... :dummer

HanneZ

Guest
OLJEKYLD GSXR skrev:
Hatar folk som skapar ett liv genom att hacka och förstöra för andra. Stoppa bananer i gubbens avgasrör, eller ännu bättre i gubben hals.
Mjo man vill ju gärna göra de, men förmodligen så jävlas dem bara ännu mer tillbakd

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
AleX skrev:
Va ska man säga.. det finns många idioter..
ibland tror man nästan att de blir tillfredställda av att jävlas med andra.. skriv en ny lapp om att du kommer använda de tomma garagen om ingen säger annat.. då får du nog ett jävla liv.. :rofl
Förmodligen så har han retat upp sig på att jag har tagit upp 1/5 del av det helt oanvända cykelförrådet.

Denna gubbe kommer inte att få det lätt kan jag lova, om han fortsätter på detta vis så har han snart fyrhjulspunktering och epoxilim i nyckelhålen :mad:

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
cykel med motor på borde väl få stå i ett cykelförråd??jag har min motard i cykelförrådet under säsongen o det har inte varit nåra problem.Såna där människor som bara missunnar andra utan att det egentligen har gett honom nåt problem blir man ju så trött på.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktmjacke skrev:
cykel med motor på borde väl få stå i ett cykelförråd??jag har min motard i cykelförrådet under säsongen o det har inte varit nåra problem.Såna där människor som bara missunnar andra utan att det egentligen har gett honom nåt problem blir man ju så trött på.
Förmodligen så fick han inte bli parkeringsvakt i sin ungdom eller nåt, jag blir vansinnig på folk som jävlas med andra som dom inte känner bara för att dom är avis eller nåt, cykelförrådet står i princip tomt :va

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
Du skulle ha sagt: är det för att du har så ful kärring som livet har gjort dig så jävlig?

Ja det är lustigt va mycket folk det finns som älskar att reta upp sig på andra. Det måste ju bottna i nån sorts avudsjuka/komplex.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Robban W skrev:
Du skulle ha sagt: är det för att du har så ful kärring som livet har gjort dig så jävlig?

Ja det är lustigt va mycket folk det finns som älskar att reta upp sig på andra. Det måste ju bottna i nån sorts avudsjuka/komplex.
Han hade faktisk en j-t ful kärring oxå, det kan ju förklara saken :tummenupp

HanneZ

Guest
GSXR1100R skrev:
Förmodligen så fick han inte bli parkeringsvakt i sin ungdom eller nåt, jag blir vansinnig på folk som jävlas med andra som dom inte känner bara för att dom är avis eller nåt, cykelförrådet står i princip tomt :va
Jag me, tror det är ett svenskt syndrom. Det känns som det, åtminstonde nedåt kontinenten så är det självklart att man hjälper varann, iallafall inte jävlas i onödan!

/ Hannes

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
HanneZ skrev:
Jag me, tror det är ett svenskt syndrom. Det känns som det, åtminstonde nedåt kontinenten så är det självklart att man hjälper varann, iallafall inte jävlas i onödan!

/ Hannes
Mina andra grannar har hälsat på mig och skakat hand, trevligt bemötande får man ju om man är trevlig till sättet, jag ska snacka med dom andra på gatan och se om PMS gubben har jävlats med andra förr.

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
GSXR1100R skrev:
Han hade faktisk en j-t ful kärring oxå, det kan ju förklara saken :tummenupp

När jag bodde inne i stan på södermalm så fick jag inte ha min hoj i cykelförådet.. Helskumt det där?

Men se iallafall till att det inte finns en droppe bensin i tanken på dina hojar, osv... För om det går vidare kommer dom dra upp brandrisken som orsak till förbudet!!

Jag sket i mitt "förbud", tycker alla byrokrater och civilpoliser kan brinna i helvetet...

Som när jag var nyinflyttad här där jag bor nu så fick jag en anonym lapp som påpekade att på gården fick jag inte stå med bilen, men under vintern har flertalet bilar stått parkerade under långa stunder... Att en grannjävel knackade på stup i kvarten för att påpeka att min katt var för ung för att springa på gården är en helt annan story... Och grannen som inte tyckte jag skulle få spela musik klockan 1400 är också en annan historia... =)

Grannskap är ett himla otyg!

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Att det genomgående är medelålders kvinnor som sitter hemma hela dagarna som är jävligast är ett fenomen...

Dom har helt enkelt inte mycket annat att hitta på än att jävlas och hitta på nya jävligheter...

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
GSXR1100R skrev:
Förmodligen så har han retat upp sig på att jag har tagit upp 1/5 del av det helt oanvända cykelförrådet.

Denna gubbe kommer inte att få det lätt kan jag lova, om han fortsätter på detta vis så har han snart fyrhjulspunktering och epoxilim i nyckelhålen :mad:

Inte för att vara sån nu men det lär inte bli bättre av det där... :(

CalleE

C is for cookie
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6N -06 "Elaka getingen"
Det är faktiskt ganska underhållande att arbeta som fastighetsskötare, många invecklade människor får man stå ut med.

Man märker snabbt varför vissa är som de är. Det fanns en stofil som var arbetslös, hade nog så varit hela livet, man fick reda på att han hade hoppat av skolan osv. Han klagade på allt, förmodligen var det ju den enda sociala kontakten han fick på hela dagarna när han fick gå och klaga på oss som arbetade där, för han betalade ju faktiskt min lön osv...

Det han klagade på var i första hand felparkerade bilar och tomgångskörning. Speciellt roligt var det därför att parkera traktorn med motorn igång när man sprang och gjorde annat, gärna under hans fönster, det hatade han mest av allt! Dvs man behövde ju kraften från traktorn till vissa redskap man skulle använda, så han kunde stå och skrika om sina tillkortakommanden medans man stod och arbetade.

Det gör alltså att man vis av erfarenheten kan konfrontera sådana där individer på ett bra sätt. För traktorn fungerade ju inte alltid som den skulle, och det visade sig rätt snabbt vilka som var villiga att hjälpa till. Någon herre på gården hade någon veteranbil han höll på att renovera, någon annan höll på med modellflyg. De blev nog lika störda av traktorn, men det var även de som klev fram och ville hjälpa till och reparera den när den bröt ihop. Den förra gubben kom ju bara och skrek att det var kul att den var trasig.

Så hur säger man då?
- Har du inget vettigare för dig än att vara detektiv?
- Vad får du i lön? Jag kanske skulle söka det jobbet jag också, du verkar ju vara en kul snubbe, så det är säkert socialt främjande också! (varning här, är han våldsam av dig så kan du få en smäll här, så den bör inte avfyras förrns du är i närheten av styrelsens ordförande eller någon annan arbetskollega.)

Det viktigaste är dock att inte fara ut i aggression utan att hålla sig lugn och sansad, inget retar mer!

Men som sagt, han hade nog inte fått nått på länge, dessutom verkar han ju inte ha några egna hobbys. Gå hem till honom någon dag och fråga om han vill lägga pussel eller nått. Det får honom på andra tankar och han kanske blir riktigt trevlig när han inser att livet faktiskt har glädjeämnen också!

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
AleX skrev:
Inte för att vara sån nu men det lär inte bli bättre av det där... :(
Om han tycker att det är kul att jävlas med mig så ska han få samma mynt tillbaka, jag har fanimej gjort allt jag kan för att få garage här, han har tydligen inte lärt sig folkvett trots att han är mer än 70 bast.

Jag kommer givetvis inte att paja hans bil eller nåt det vore ju rätt fegt av mig, däremot så ska han inte få chans att gnälla på mig mer.

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...