Övningskörnings Krasch!!

Mike the bike

#95 R 1000 / Team Gröön
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Ducati Monster S4R
Var ute och rastade hojen idag (övningskörning)

Kan börja med att tala om att den inte längre är slö, även om lite mer klös inte hade skadat.

Åkte ut till Torslanda gamla flygfält för att använda rakan till vad den en gång i tiden är byggd för, nämligen att flyga.

Och lyfte det gjorde jag flera gånger både frivilligt och ofrivilligt.

Problemet var när jag skulle stanna vid polaren som stod och väntade på sin tur.

Kommer fram och får ner farten, bromsarna tar nåt rent jävligt kan jag tala om för dem som inte vet.

Fanskapet flyger upp på framhjulet som slutar i att jag helt plötsligt bara ser blått, vilket givetvis var himmelen, när jag sen känner en brännande känsla i högerbenet. :notme

Och det var väl inte så konstigt då det låg 180 kg blå motorcykel och vilade sig på mitt så snart även det blåa ben. :fatta!

Tur för hojen att jag är så mjuk, men blinken gick åt hvete tillsammans med kåpan som sprack i fästet samt den undre kåpan som åkte på en skrapning.

Fan hojen som var helt ny. :huvet

Men man lever ju bara en gång och det var väl tur att benet var i vägen så att inget mer gick sönder.

/M

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77
Ajaj, tråkigt att höra men tur att det inte blev några värre skador på dig

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Mike the bike skrev:

Kan börja med att tala om att den inte längre är slö, även om lite mer klös inte hade skadat.

Åkte ut till Torslanda gamla flygfält för att använda rakan till vad den en gång i tiden är byggd för, nämligen att flyga.

Problemet var när jag skulle stanna vid polaren som stod och väntade på sin tur.

Kommer fram och får ner farten, bromsarna tar nåt rent jävligt kan jag tala om för dem som inte vet.

Fanskapet flyger upp på framhjulet som slutar i att jag helt plötsligt bara ser blått, vilket givetvis var himmelen, när jag sen känner en brännande känsla i högerbenet. :notme

Och det var väl inte så konstigt då det låg 180 kg blå motorcykel och vilade sig på mitt så snart även det blåa ben. :fatta!

Tur för hojen att jag är så mjuk, men blinken gick åt hvete tillsammans med kåpan som sprack i fästet samt den undre kåpan som åkte på en skrapning.

Men man lever ju bara en gång och det var väl tur att benet var i vägen så att inget mer gick sönder.

/M
Inte för att vara oförskämd men det är vil inga större problem om man tänker på din hojbudget?

Skönt att det inte slutade värre ändå.

Mike the bike

#95 R 1000 / Team Gröön
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Ducati Monster S4R
Beror på....

Beror på hur man ser det, nu har jag lagt så mycket pengar på RR cyklarna att jag knappt har råd å tanka den blå. :6surkart

kaZmur skrev:
Inte för att vara oförskämd men det är vil inga större problem om man tänker på din hojbudget?

Skönt att det inte slutade värre ändå.

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Mike the bike skrev:
Beror på hur man ser det, nu har jag lagt så mycket pengar på RR cyklarna att jag knappt har råd å tanka den blå. :6surkart
Haha, nej det har du rätt i :D

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
sc28 fighter (såld) - Nu med XL moppe (xr600r)
Mike the bike skrev:

/M

Tja!

Jag övningskrashade också idag. I låg fart dock, men lyckades skrapa mina nya målade kåpor :huvet :huvet
Har även jag lite ont i benet, känner på mig att det kommer vara svullet och blått imorgon, men vad gör man inte för att rädda försöka rädda hojen (la mig under) :hihi

Hoppas det inte var något allvarligt med benet....

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Rigge skrev:
Tråkigt med krasch.. Bromsar du så att du ser himlen?? Hur gör man då?

Styret viker sig och du ligger på rygg med hojen över benet o kollar upp bland molnen......

Mike the bike

#95 R 1000 / Team Gröön
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Ducati Monster S4R
En bra

Har haft lätt mc kort i 14 år och det räknas tydligen.

Betalar 17,500:- för hel/hel
hos Länet.

/M
johanrehn80 skrev:
Vad får man för försäkringspremie när man inte ens har körkort? på en ninja........

ÄR nyfiken!

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Själv då? "Bara" blåmärken?

Träningsvärk brukar väl komma efter någon dag...

johanrehn80

MUTTA MIXI ?
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Härligt hojlös
Mike the bike skrev:
Har haft lätt mc kort i 14 år och det räknas tydligen.

Betalar 17,500:- för hel/hel
hos Länet.

/M

Mysko, för när jag har kollat så uppger fbolaget det datum då mitt kk övergick från mellan till tungt som det datum from jag haft kk........man förlorar ju ett par år där.

Mike the bike

#95 R 1000 / Team Gröön
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Ducati Monster S4R
Hmm...

Kanske för att när jag tog mitt kort så fanns det bara 2 klasser.
var ju ett tag sen nu.

Men de räknar nog olika, TH skulle ha 27,000:- med 6000 i självrisk vilket är dubbelt upp mot min i länet.

/M

johanrehn80 skrev:
Mysko, för när jag har kollat så uppger fbolaget det datum då mitt kk övergick från mellan till tungt som det datum from jag haft kk........man förlorar ju ett par år där.

TheDude

Überposör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
King of the road
Tråkigt att höra, men det viktigaste är ju att du klarade dej! Hojen går alltid att fixa, men det gör tyvärr inte kroppen :)

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
twinner skrev:
Du har väl iaf försäkring?

Som förhoppnigsvis inte ska användas för en sån där skitgrej... :rolleyes:

OBS!! Inte menat att jag tycker det är "rätt åt", utan att vi med klass 7 hojar förmodligen kommer att få köra helt oförsäkrat till slut. :(

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning