A-torp frågor

Wow! Fy vad dåligt organiserat det verkar vara. Många som inte vet ett jota om hur det går till.

Jag fick iaf idag mina ID kort m.m. för SO serien.

Swedie skrev:
Wow! Fy vad dåligt organiserat det verkar vara. Många som inte vet ett jota om hur det går till.
Man lär sig :rolleyes: Förstår nervositeten men ta´t lugnt. Har det inte stått i IB eller kommit ut på rr.se alt MCE-listan finns ingen inbjudan. Lägg undan pengarna och pröjsa när inbjudan kommer, är arrangören sen (inte så ovanligt) så är det hans problem.
Vi vet ju när eventet ska ske...

Följande fick jag från ARC:

Code:
Svemo strular fortfarande med serieanmälan osv. Vi kan inte vänta på dem längre utan anmäl dig på din klubbs anm.bl eller hämta en från [url]www.svemo.se[/url]

Skickas till nedanstående adress.

Vi hoppas inbjudan kommer med i nästa vecka´s IB.

Sista anmälningsdag: 7 april (gäller båda).

Startavgift SM: 1.800:-
Träningsläger: 1.500:- för hela lägret eller 1.000:-/dag

Betalas in på pg: 920 93 42 - 6 (ARC´s) senast 7 april. Glöm inte uppge namn, adress, klass och startnr.

Med vänliga hälsningar

Ingelie Adolfsson
Administrator
Anderstorp Racing Club
Box 180
S-334 24 Anderstorp, Sweden
Phone: +46 371 161 70
Fax: +46 371 161 77
Email: [email]racing@arc.nu[/email]
Web: [url]www.arc.nu[/url]

Tidigare har alltid supportklasserna haft billigare startavgift, underligt om de kör "flat rate" på ARC?
Eller är jag ute och cyklar nu, snoret ligger som en kompakt fyllning i huvudet... :(

Last edited:
Torkel skrev:
Tidigare har alltid supportklasserna haft billigare startavgift, underligt om de kör "flat rate" på ARC?
Eller är jag ute och cyklar nu, snoret ligger som en kompakt fyllning i huvudet... :(
Gällde väl endast Rookie-VM. Annars brukar det väl kosta lika oavsett klass (undantaget 125 JR givetvis).

Fler frågor...
Måste man ha miljömatta på A-torp eller är asfalt där?
Brand släckare ett krav eller går det komma undan på nått sätt?
Jodfelsbrytare var hittar jag en sådan biligt?

ecce skrev:
Fler frågor...

Brandsläckare är ett krav bara för att de tycker det är kul, bensin brinner inte. Skit i att ta med någon.....

ecce skrev:
Fler frågor...

Brytfels-joddare finns på Olle Classon i sjön för en 100-ring :kär
/jorpes

ecce skrev:
Fler frågor...

Är en stor asfaltsdepå på Anderstorp så ingen miljömatta kommer att behövas användas där!

Har för mig att det ska vara en brandsläckare per team. Isf betyder d att om man delar tält med andra så behövs d bara en brandsläckare i d tältet?

Har grejat en släckare :tummenupp. Var inte meningen att dissa säkerheten men efter Jeep dunks förbudet så börjar jag undra vad Svemo håller på med.

argh! måste ja leta ny bensindunk oxå. O jag måste även köpa en brandsläckare. Börjar kosta rätt mycket nu :rolleyes:

Swedie skrev:
argh! måste ja leta ny bensindunk oxå. O jag måste även köpa en brandsläckare. Börjar kosta rätt mycket nu :rolleyes:
Som Stefan "Ipermoto" Olgarsson brukade säga: "En sofistikerad form av kapitalförstöring!" (eller nå't liknande) :D

Gulsnabbtrajja skrev:
Man lär sig :rolleyes: Förstår nervositeten men ta´t lugnt. Har det inte stått i IB eller kommit ut på rr.se alt MCE-listan finns ingen inbjudan. Lägg undan pengarna och pröjsa när inbjudan kommer, är arrangören sen (inte så ovanligt) så är det hans problem.
Vi vet ju när eventet ska ske...
Håller fullständigt me !!!
Finns ingen inbjudan i IB som är det officiella organet så kan
de inte begära varken straffavgift, eller anmälan i tid.
Det är visst svårt att skicka in inbjudan till IB. Inte en enda gång förra året var arr ute i god tid. :kocko

Axxexs skrev:
Är en stor asfaltsdepå på Anderstorp så ingen miljömatta kommer att behövas användas där!
Vem har sagt det? Miljömatta ska väl alltid användas? första gången jag stötte på mattan var i Finland och då var det asfaltsdepå och krav på miljömatta. Luff gillade tydligen konceptet och sa då att det skulle genomföras i hela SO-serien. Mao borde det vara miljömatta som gäller.

sepahewe skrev:
Följande fick jag från ARC:

Code:
Svemo strular fortfarande med serieanmälan osv. Vi kan inte vänta på dem längre utan anmäl dig på din klubbs anm.bl eller hämta en från [url]www.svemo.se[/url]

Skickas till nedanstående adress.

Vi hoppas inbjudan kommer med i nästa vecka´s IB.

Sista anmälningsdag: 7 april (gäller båda).

Startavgift SM: 1.800:-
Träningsläger: 1.500:- för hela lägret eller 1.000:-/dag

Betalas in på pg: 920 93 42 - 6 (ARC´s) senast 7 april. Glöm inte uppge namn, adress, klass och startnr.

Med vänliga hälsningar

Ingelie Adolfsson
Administrator
Anderstorp Racing Club
Box 180
S-334 24 Anderstorp, Sweden
Phone: +46 371 161 70
Fax: +46 371 161 77
Email: [email]racing@arc.nu[/email]
Web: [url]www.arc.nu[/url]
Ska vi behöva leta efter var hur när vi ska anmäla oss?
Börjar likna vilda western.

Gulsnabbtrajja skrev:
Vem har sagt det? Miljömatta ska väl alltid användas? första gången jag stötte på mattan var i Finland och då var det asfaltsdepå och krav på miljömatta. Luff gillade tydligen konceptet och sa då att det skulle genomföras i hela SO-serien. Mao borde det vara miljömatta som gäller.

Enligt SVEMOS protokoll 5-03 paragraf 6.5 " Miljömatta ska from 2004 användas i RR-depå på områden som inte är asfalt/betongbelagda."

http://www.svemo.se/protokoll/2003/road-nr5-03.pdf

Jag får det i alla fall inte det till att det behövs miljömatta om man står på asfalt/betongdepå! Inte heller att det ska va miljömatta under bilen eller att hela banan ska va klädd med sånt!? Eller e d också ett fall till för L*****t att "tolka" till nått annat?

ecce skrev:
Har grejat en släckare :tummenupp. Var inte meningen att dissa säkerheten men efter Jeep dunks förbudet så börjar jag undra vad Svemo håller på med.

Enligt svensklag så får man inte transportera bensin i jeepdunkar eller dyligt!
Då e de la ganska naturligt att inte tilllåta dom inom racingen, du måste ju forsla dit bränslet! :) Endast dunkar med skruvlock!

Mvh Mathias :yoparty

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back