Suzuki TL 1000 S eller Honda VTR 1000F

Gixxer

Full Throttle
Gick med
13 Apr 2003
Hoj
Aprilia Falco -00 , tidigare GSX-R 750, därför GIXXER
Vilken av dessa 2 modeller ska man välja. Fördelar resp nackdelar på dessa hojar ?

/Gixxer

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Hade jag stått i valet och kvalet hade det blivit en Aprilia Falco istället, mer mos i rovan än någon av ovannämnda och med bättre komponenter samt att det går att hitta en del till helt trimliga pengar.

Nu var det inte svaret på din fråga, men köper du en prilla så har du inte handlat dussinhoj!

PM:a om du har frågor kring denna, jag har ägt två Falcos! :tummenupp

All_to_slow

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2003
Hoj
Såld
Självklart hondan. sukkan hade många barnsjukdomar och är allmänt sämre i kvalité än hondan...

Last edited:

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Ingen, none, Kein.
Tror du får lika roligt på båda två.
Suzukin skall du inte köpa någon av de första modellerna på, den hade en kass konstruktion på bakdämparen som gjorde att dämpeffekten blev kass när dämparen blev varm.
Hyndan har jag inte hört något negativt om, känns liten och smal trots sin storlek, den har ju kylarna placerade på sidorna, det gör att hela paketet blir smalare.

Provkör! Det är det enda rätta!

//A.

Gixxer

Full Throttle
Gick med
13 Apr 2003
Hoj
:

Ok låter inte så bra med problem med TL, Men detta var väl bara på 97:eek:rna som hade lite barnsjukdomar, Hade väl även problem med någon termostat ?

Fler förslag vill jag ha!

All_to_slow

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2003
Hoj
Såld
En kompis hade en tlr och hade oxå massa problem med den så jag skulle inte vilja ha någon sukka twin....

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Ämnet har redan avhandlats här:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=31913&page=1&pp=20

F.ö. så är det samma stötdämpardämparkonstruktion på alla årsmodeller av TLS och endast 97-orna hade barnsjukdomar som skall vara garantiåtgärdade :7peta

Tror knappast heller att Falcon skulle ha mer mos än TLS, det är väl en "detunad" Mille-motor i den...

Provkör! :)

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
J-Bone skrev:
Ämnet har redan avhandlats här:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=31913&page=1&pp=20

F.ö. så är det samma stötdämpardämparkonstruktion på alla årsmodeller av TLS och endast 97-orna hade barnsjukdomar som skall vara garantiåtgärdade :7peta

Tror knappast heller att Falcon skulle ha mer mos än TLS, det är väl en "detunad" Mille-motor i den...

Provkör! :)
ähh du är ju hur partisk som helst, :D min falco drog jämt med polarens mille till 200:a iaf... den motorn går riktigt riktigt bra, och hojen har trevligare chassi än TLS... enligt mig iaf..

TL Johan

Socio 5356
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
Ducati Monster 1000Sie
Det handlar egentligen bara om tycke och smak.
Ut och provkör.
Jag tycker dock att TL:en låter maffigare med ett schysst slipon.
Och jag har inte haft några problem med min TL. Men om du tittar på en 97:a kolla då att alla garanti åtgärder är gjorda bla: termostaten styrdämpare etc.

Som sagt provkör och låt känslan avgöra.

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
Gixxer skrev:
Vilken av dessa 2 modeller ska man välja. Fördelar resp nackdelar på dessa hojar ?

/Gixxer

hondan går aldrig sönder.... :yoparty kan det vara värt...

kan ju lägga till lite mer än den värdelösa infon...

3500 problemfria mil.. inget större än några standard servningar gjorda, yup den körs ganska friskt och yup den kommer gå 3500 till :D

eller som någon så vänligt sa det.. hondas B20 motor :tungan

Last edited:

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Jo, Falcon är nog "bästa" paketet av dessa tre hojar skulle jag tro. Men hoj väljer man ju med hjärtat (jag iallafall) och för oss vanliga dödliga förare så är alla tre fullt tillräckliga. Så mitt råd blir ändå.... provkör!

JAG skulle ju tveklöst ha köpt en TLS! partisk?.... :rolleyes:

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
Gixxer skrev:

/Gixxer
Tjenare! Hoppa in på TL tråden så får du lite bättre info än bara: min polare hade en strulig tlr så därför ska du inte köpa den, eller 97an hade barnsjukdomar (vilka de på de flesta hojar är garantiåtgärdade). De flesta på TL-tråden kan ge dig en lite bättre och mer objektiv bild (min åsikt) om Tl:en men sen om den passar just dig är ju en annan fråga.
Vad du än väljer så ska den passa DIG o ingen annan sen om det blir en TL eller ducce eller what ever så blir det nog bra i slutändan :tummenupp .
Tack för ordet!

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
J-Bone skrev:
Jo, Falcon är nog "bästa" paketet av dessa tre hojar skulle jag tro. Men hoj väljer man ju med hjärtat (jag iallafall) och för oss vanliga dödliga förare så är alla tre fullt tillräckliga. Så mitt råd blir ändå.... provkör!

JAG skulle ju tveklöst ha köpt en TLS! partisk?.... :rolleyes:
jaja.... du vinner, provkör, testa, kläm och känn, alla tre är lite annorlunda mot varandra, Hondan är nog snällast, TLS skriker bus och Falcon är lite mitt emellan... skall dock påpekas att jag lämnade en kompis TLS bakom mig vid flera tillfällen, detta kan dock ha berott på föraren, han upplevde dock falcon som snabbare.

Falcons stora fördel är det välbalanserade chassit! samt att den har Brembos guldbromsar som standard vilka är ruggigt effektiva.

/F

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Chiefen skrev:
Tjenare! Hoppa in på TL tråden så får du lite bättre info än bara: min polare hade en strulig tlr så därför ska du inte köpa den, eller 97an hade barnsjukdomar (vilka de på de flesta hojar är garantiåtgärdade). De flesta på TL-tråden kan ge dig en lite bättre och mer objektiv bild (min åsikt) om Tl:en men sen om den passar just dig är ju en annan fråga.
Vad du än väljer så ska den passa DIG o ingen annan sen om det blir en TL eller ducce eller what ever så blir det nog bra i slutändan :tummenupp .
Tack för ordet!
För du en objektiv bild om du frågar TL-maffian så skall jag käka upp min mössa :D

//edit, skall sluta sabba din tråd nu, står valet mellan hyndan och suckan så gör det, tänkte bara påpeka om ytterligare en kombatant!

Gixxer

Full Throttle
Gick med
13 Apr 2003
Hoj
Försäkringen ?

Skiljer det mycket på dessa 3 hojar.

Kan någon som vet vilka garanti åtgärder TLS 97:an hade skriva dem så man vet vad som ska vara bytt.

Skiljer det något annars mellan 97-98an TLS ?

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
När jag hade Falcon hade susab en specialförsäkring på ca 5 papp om året helförsäkrat men den är borta nu, vet att folksam är billiga på prillor (ryktesvägen)

/F

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
Felix skrev:
För du en objektiv bild om du frågar TL-maffian så skall jag käka upp min mössa :D

//edit, skall sluta sabba din tråd nu, står valet mellan hyndan och suckan så gör det, tänkte bara påpeka om ytterligare en kombatant!

Hähä..nä det har du nog rätt i!
Men vad gäller de vanligaste felen så tror jag nog ändå att TL snubbarna är något bättre på att ha pejl på dem.

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Chiefen skrev:
Hähä..nä det har du nog rätt i!
Men vad gäller de vanligaste felen så tror jag nog ändå att TL snubbarna är något bättre på att ha pejl på dem.
Det är jag övertygad om, har själv enbart provkört en några mil så någon supererfarenhet av dem har jag inte.

TL är en trevlig hoj inte snack om den saken, men som vanligt går allt tyckande isär, fanns det en hoj som var bäst på allt hade alla haft den.

Gixxer blir nog nöjd oavsett vilken hoj han tar!

/F

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
Felix skrev:
Det är jag övertygad om, har själv enbart provkört en några mil så någon supererfarenhet av dem har jag inte.

TL är en trevlig hoj inte snack om den saken, men som vanligt går allt tyckande isär, fanns det en hoj som var bäst på allt hade alla haft den.

Gixxer blir nog nöjd oavsett vilken hoj han tar!

/F
Juppz helt klart! Båda hojjarna har sin charm..det är nog mer en smaksak som avgör..i alla fall var det så med mej! :fyllisar

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024