TomK
hela världen är min rejsingbana
Nytt besök hos Cycle Center och injustering av fuggen. Det visade sig dock inte behövas justeringar, annat än ett varv ut extra på blandningsskruven. Den gick lite åt det feta hållet, men så var det lågt lufttryck idag och det kompenseras sedan när det är högtrycksväder.
Förgasare: Mikuni TM40 huvudmunstycke 150, lågfart 30, nålen i position 4 (näst högsta läget). Acc.pumpen urkopplad, därav dippen i det låga varvregistret. Motortrim: 105mm cylinder, originalslag från 620:n (ger 658cc), portad och planad topp, 32mm avgasventiler, race-kam, ombalansering av veven. Motorn har gått ca 15-20 mil efter trimning, så den är inte inkörd fullt ut och lär kunna lossna lite till.
Bra injusterad förgasare från början (efter avstrypningskörningen), men man ser att vridkurvan skulle kunna fortsätta hålla i lite längre och effekten öka ytterligare och toppa kanske 2.000 rpm högre - ifall man går upp till en större förgasare. En bra 42mm fugge får bli nästa grej, om jag tar mig an motorn (chassit kommer dock först nu). De gamla kurvorna från 620:n ligger under som jämförelse. Skillnaden är en massa stålar och tid
Maxvrid = 67,9 Nm vid 6.000 rpm
Maxeffekt = 62,5 hk vid 7.000 rpm
Förgasare: Mikuni TM40 huvudmunstycke 150, lågfart 30, nålen i position 4 (näst högsta läget). Acc.pumpen urkopplad, därav dippen i det låga varvregistret. Motortrim: 105mm cylinder, originalslag från 620:n (ger 658cc), portad och planad topp, 32mm avgasventiler, race-kam, ombalansering av veven. Motorn har gått ca 15-20 mil efter trimning, så den är inte inkörd fullt ut och lär kunna lossna lite till.
Bra injusterad förgasare från början (efter avstrypningskörningen), men man ser att vridkurvan skulle kunna fortsätta hålla i lite längre och effekten öka ytterligare och toppa kanske 2.000 rpm högre - ifall man går upp till en större förgasare. En bra 42mm fugge får bli nästa grej, om jag tar mig an motorn (chassit kommer dock först nu). De gamla kurvorna från 620:n ligger under som jämförelse. Skillnaden är en massa stålar och tid
Maxvrid = 67,9 Nm vid 6.000 rpm
Maxeffekt = 62,5 hk vid 7.000 rpm