IF ny ståndpunkt om Avrostningar

Bluegreengrey

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
SV650S med SHARK Helsystem (mullrar fint)
IF säger OK till gällande trafikförsäkring under April - Juni 2004 vid avrostning/fortbildning på inhängnat Tävlingsområde.

Vilka gäller detta för:
ENDAST MÄRKESFÖRSÄKRADE (Honda, Triumph, BMW)

Vilka arrangemang gäller detta för:
ENDAST MÄRKESARRANGEMANG (Honda, Triumph, BMW) och SMC ARRANGEMANG

Vart gäller trafikförsäkringen:
Överallt som avrostningen/fortbildningen hålles dvs även på Inhängnat Tävlingsområde.

NÄR gäller Trafikförsäkringen:
From April tom Juni 2004

Alltså inga övriga märken försäkrade hos IF än märkesförsäkrad Honda, Triumph, BMW, får åka på avrostning/fortbildning på inhängnat område 2004.

JAG har själv talat med Dan Falconer på IF (som är beslutsfattare i detta) idag 6/4-04
Hej,

Såsom produktansvarig på If inom motorfordonsförsäkring vill jag genom detta
mail bekräfta, att både Trafik- och kaskoförsäkringen är giltig fullt ut för
märkesförsäkrade motorcyklar av märkena BMW, Honda och Triumph vid s.k.
avrostningskurser även på "inhägnade tävlingsområden. Detta under
förutsättning att för märket aktuell märkesklubb, generalagent eller SMC är
arrangör/delarrangör för nämnda kurs. Detta särskilda åtagande gäller tom
den sista juni 2004.

Hälsningar
Dan Falconer

Last edited:

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Helt fantastiskt... Äntligen lyckas du få ut något ur IF, men då är det bara märkesförsäkringarna som gäller. Alla andra som behöver fortbilda sig då?! Är det bättre att dom skall utbilda sig bland bilar? Där gäller ju försäkringen.

Nu kan jag fram till maj månads slut åka på avrostningar och så småningom på Rörken efterssom jag har en Trajja. I början av juni är jag tvungen att sälja hojen till min far för att sedan köpa tillbaka den bara för att kunna byta försäkringsbolag. Är det bra?! :huvet
Hade IF varit snabbare med besked i denna fråga så hade jag inte behövt försäkra hojen hos dom i år. Jag hade en svag förhoppning om att dom skulle sansa sig. Kan det ha varit ett "smart" drag av dom att förhala det hela för att binda upp fler hojåkare? Försäkringsperioden är nämligen 1 mars 2004 - 1 mars 2005.

Bra jobbat Bluegreengrey.

Galne Dansken: Kom hem. Vi behöver dig! :D

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
en halv seger!

Galne Dansken skrev:
Kanske det är dagz att dra hem nu från Malaysia :D

Det där var en halv seger!!!

Heja alla som kämpar åt oss i försäkringsfrågan om avrostning/fortbildning!!!

Bluegreengrey

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
OBS jag har skrivit April - Maj och Dan Falconer Har skrivit tom sista Juni 2004. Jag har frågat honom om det är han som skrivit fel eller om han inte tänkte på att jag pratade om April - Maj. Tomas Sellden (konsult på IF) har nämligen skrivit i ett brev till någon på BMW klubben att det var April - Maj som gällde, därifrån har jag fått den intervallen.

Återkommer så fort jag fått svar på detta från Dan Falconer. Hoppas att DAN har rätt!

MVH Carola

Bluegreengrey

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
JoS skrev:
Helt fantastiskt... Äntligen lyckas du få ut något ur IF, men då är det bara märkesförsäkringarna som gäller. Alla andra som behöver fortbilda sig då?! Är det bättre att dom skall utbilda sig bland bilar? Där gäller ju försäkringen.

Nu kan jag fram till maj månads slut åka på avrostningar och så småningom på Rörken efterssom jag har en Trajja. I början av juni är jag tvungen att sälja hojen till min far för att sedan köpa tillbaka den bara för att kunna byta försäkringsbolag. Är det bra?! :huvet
Hade IF varit snabbare med besked i denna fråga så hade jag inte behövt försäkra hojen hos dom i år. Jag hade en svag förhoppning om att dom skulle sansa sig. Kan det ha varit ett "smart" drag av dom att förhala det hela för att binda upp fler hojåkare? Försäkringsperioden är nämligen 1 mars 2004 - 1 mars 2005.

Bra jobbat Bluegreengrey.

kanske kan du hävda att du tycker att de har gjort för stora förändringar i sina avtal, för att de ska kunna tvinga dig kvar. Prova ring Maria på SMC Riks i den frågan hon kanske kan hjälpa dig! det stod ju inte i foldern att det var begränsad tid!! Avrostning numera fortbildning är väl inte synonymt med vår eller? Prova och ligg på som ett argt BI om detta så kanske du lyckas.

Hur försäkringsåret sträcker sig beror på när man tecknade sin försäkring jag köpte min i Aug och har därför aug - aug.

Vad det gäller alla andra så verkade det på Dan F som att de inte hade budget för att skicka ut mera förändringar för året och därför får övriga märken klara sig utan avrostning/fortbildning i år typ. Om jag fattade honom rätt. För han svarade på min fråga om det bara var Märkesåkare som behövde avrosta sig, att han naturligtvis tyckte att alla skulle behöva det oavsett märke på hoj.

Last edited:

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Bluegreengrey skrev:
Hur försäkringsåret sträcker sig beror på när man tecknade sin försäkring jag köpte min i Aug och har därför aug - aug.
Icke med IF Trajja-försäkring iaf. Den gäller från den 1 mars. Om jag köper en ny Trajja och ställer på den 1 februari så kommer jag betala 1 månads försäkring. Sedan binder man om försäkringen på 1 år från mars månad. :död

Penguin skrev:
Ja, om du tar förnuftet till fånga och säljer hojen i förmån för en annan, mer landsvägsanpassad maskin. :7peta
Du skulle bli glad då va? Puss på dig! :D

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Inga som helst problem att få IF att avskuta din försäkring i förtid pga de nya idiotiska reglerna.
Jag gjorde helt enkelt klart för dem att jag kommer byta bolag oavsett om de hjälper till eller inte så vips så var försäkringen borta....
De kan om de vill

Bluegreengrey

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Hej,

Sista juni 2004 gäller.

Hälsningar
Dan

Så då var det Utrett det är sista Juni 2004 som gäller så då fick Märkesförsäkrade ytterligare en månad då utifrån mitt första felaktiga påstående.

MVH

Carola

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Huumm...

Märkesklubb anger han.. Undrar om Svenska DUCATI Klubben kvalificerar.. Men förmodligen inte, eftersom han skriver ut namnen

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Aprilia Mille 2K
Då kan man köra avrostning, man varför inte hela säsongen?
Men det är skönt att ljuset i tunneln inte är ett tåg.

Bra jobbat Bluegreengrey :Bugar

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
JoS skrev:

:D Ja ä tillbax och har koll på Bågesundsvägen igen :fyllisar

Glöm inte att kontakta ditt försäkringsbolag och teckna en försäkring mott "Den Komplett Galne Dansken"

:Bugar

ConfuseD

Numera Körkortslös.
Gick med
6 Jun 2003
Hoj
R1 -01
Jävla hor if,, tror dom att dom får ner försäkringskostnaderna genom att förbjuda avrostningskörning,, då får man väl köra av sig på allmän väg istället. Är det nån som vet nåt bolag där man kan teckna trafikförsäkring som gäller på bana för en dag som man kan ha paralellt med sin vanliga försäkring??

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
ConfuseD skrev:
Jävla hor if,, tror dom att dom får ner försäkringskostnaderna genom att förbjuda avrostningskörning,, då får man väl köra av sig på allmän väg istället. Är det nån som vet nåt bolag där man kan teckna trafikförsäkring som gäller på bana för en dag som man kan ha paralellt med sin vanliga försäkring??

Trafikförsäkringen är knuten till fordonet och kan troligtvis endast tecknas hos ett bolag, inte två.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping