GeEssKryssÄrr skrev:2666340Jag skulle också vilja veta svaret på den frågan !
Jaa, jag vet att det är en gammal tråd!
Jaa, jag har sökt men inte hittat!
Det lönar sig att fråga! Tack för snabbt svar!Steen skrev:2666348Går nog att bygla med ett motstånd står i service manualen vilket motstånd det är eller fyll den med silicon
Kan bryta vid mycket nerlägg. Inte bra.Mort skrev:2666376Varför vill man avaktivera den?
Ledsen att jag gjorde dig upprörd.Blå R1 skrev:2666383Han skrev ju det..
Där ser man, det har jag inte tänkt på, men det är klart, hänger man ut ordentligt blir det ju en del sidokrafter i hojen. Det gör ju saker onödigt spännande att bryta just då...GeEssKryssÄrr skrev:2666414Kan bryta vid mycket nerlägg. Inte bra.
Tycker min känns lite dö när jag ska ge på gas i kurvan, sen kommer den med ett ryck. Som gjort för en highsider. Fick tipset att steloperera sensorn. Ska visst vara ett ganska vanligt fel på Suzuki. Förmodligen det enda!Mort skrev:2666439Där ser man, det har jag inte tänkt på, men det är klart, hänger man ut ordentligt blir det ju en del sidokrafter i hojen. Det gör ju saker onödigt spännande att bryta just då...
Ska läggas in för operation ganska omgående men kan nog inte provköras förrän april.McFille skrev:2666486Jodu, låter troligt.
Återkom gärna och berätta om det löste ditt problem.
Vinkeln för att tippsensorn ska "lösa ut" borde vara betydligt mer än de ca 50 grader du kan luta hojen i en kurva.GeEssKryssÄrr skrev:2666471Tycker min känns lite dö när jag ska ge på gas i kurvan, sen kommer den med ett ryck. Som gjort för en highsider. Fick tipset att steloperera sensorn. Ska visst vara ett ganska vanligt fel på Suzuki. Förmodligen det enda!
GeEssKryssÄrr skrev:2666414Ledsen att jag gjorde dig upprörd.
Sitter med lite annat samtidigt så Bruno hann svara innan jag fick iväg min nästa fråga.
Sorry, ska försöka bättra mig.
ulf_lundin skrev:2666817För det är väl ändå ingen avancerad tröghetssensor, antar jag.
/u
GeEssKryssÄrr skrev:2666414Kan bryta vid mycket nerlägg. Inte bra.
samma på suzuki. vill ni veta hur långt ner ni kan luta hojen så starta den och luta.ozto skrev:2666915Hur kan den bryta vid nerlägg? Du har ju inga sidokrafter vid lerlägg hojen lutar ju!
På yamaha är det iaf så att, har en gång tilt over switchen brytit så måste man starta om hojen helt. Alltså av och sedan på med tändningen för att kunna starta igen.
Hur det är på suzuki vet ja inte men att den skulle bryta vid nerlägg verkar mycket konstigt med tanke på att den måste sitta kvar och fungera där vid tävling!
offtopic: var hittar jag en bra mekmanual till en 1000k5?
Bruno skrev:2667209samma på suzuki. vill ni veta hur långt ner ni kan luta hojen så starta den och luta.
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail
En dröm sedan många år har ... |
|
Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås
Foto: LEON Transportstyr... |
|
Aprilia RSV4 X ex3ma
Aprilia har presenterat RSV... |
|
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future
Europeiska investeringsbank... |
|
Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås
Transportstyrelsen har före... |
|
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |