Nytt Arrow-system!

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
Efter 9 månaders väntan så sitter det äntligen ett arrow-system på hojen! Tröttnade på Oljedepån efter nästan 9 månaders väntan, så jag majlade Alphatechnics i Tyskland och beställde därifrån istället. Så efter drygt en vecka så får jag en lapp från posten och där ligger mitt nya system :banana Sen bar det av hem för påmontering, och efter det har det inte vart en lugn stund i mitt område :hihi Det gav en hel del effekt, skulle kunna uppskatta det till en 3-4 hkr. Kändes mest på mellan/höga varv, den reser sig mycket lättre än tidigare! O sen ljudet! :kär Kunde inte föreställa mig att det kunde vara så gött, låter nästan precis som min polares GasGas. Hans låter väl kanske lite lite grövre medans min låter lite ettrigare :tungan
Aja, har tagit några bilder också, ni får ursäkta att brorsans (min gamla) dt kom med på bilden :rofl

Bifogat

• Arrowsystemet.jpg
    Arrowsystemet.jpg
    110.4 KB · Visningar: 109
  • Arrowdämparen.jpg
    Arrowdämparen.jpg
    109.7 KB · Visningar: 88
  • Arrowdämparen2.jpg
    Arrowdämparen2.jpg
    107.7 KB · Visningar: 78
  • GG,-CRM,-DT.jpg
    GG,-CRM,-DT.jpg
    126.7 KB · Visningar: 177
  • GG,-CRM,-DT2.jpg
    GG,-CRM,-DT2.jpg
    118.1 KB · Visningar: 167

Mac

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Hojlös för tillfället =(
:kär :kär :kär *DREGGEL*

Fan nu blire till att spara pengar! Du får ta och spela in ljudet så man får höra hur det låter!

:Bugar :Bugar :Bugar

Poffer

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
Tackar tackar, sammanlagt gick det på 3000 spänn :brinnerup Men kan så här efteråt säga att det faktiskt var värt det, tro det eller ej. Men ljudet blir helt enormt gött! Så avundas man GasGas sm125 ljudet, så är ett arrow system att rekommendera :yoparty Kommer med största sannolikhet sälja systemet efter denna säsongen, så den som är intresserad kan ju höra av sig när det närmas sig hösten :)

Poffer

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
Itacha75 skrev:
Det finns inte till min kära DT!! :mad: :mad:
Var köpte du det?

Jag har iof sett en dt med arrow-system. Och angående vart jag köpte det så, vore det nog ett bra tillfälle att läsa mitt första inlägg igen :tummenupp

EDIT: Kanske bara är en arrowdämpare, min krök ser då iaf inte ut så.

Bifogat

• Arrow-dt.jpg
    Arrow-dt.jpg
    116.4 KB · Visningar: 116

frew

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2004
Hoj
st1100 -00
Fyxim skrev:
Du är vår CRM gud efter mig Poffer :tummenupp
vi får väll se.... min nya krök ligger hos mcvaruhuset i väntan på mig och ljud dämparen sitter redan på...
nu sköter sig oljedepån, dom fick hem det på sex veckor :tummenupp

frew

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2004
Hoj
st1100 -00
föresten är kröken behandlad på någevis? jag menar det är ju inte så snyggt om det börjar rosta och blomma upp efter ett par månader
jag ska måla min svart, stinker ju trimm som fan

Last edited:

Esquina

HV71 Svenska mästare 2004!!!
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Ingen längre
Fan va najs! Hade också velat köpt rör till min, något jag hade kunnat gjort också om jag inte tvingats köpa andra skittrista dyra delar till hojen!

Poffer

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
frew skrev:
vi får väll se.... min nya krök ligger hos mcvaruhuset i väntan på mig och ljud dämparen sitter redan på...
nu sköter sig oljedepån, dom fick hem det på sex veckor :tummenupp

Kom till Uddevalla så ska jag köra skiten av dig! :tummenupp Vem har beställt från Oljedepån då? Angående rost, sköter du den så ska den väl inte rosta upp. Är ju alltid svårt att hålla lilla böjen innan utblåset rostfritt, men under dom första åren ska det la förhoppningsvis gå. Angående trim-utseendet så är det ingenting mot vad ljudet är :D Vilken polis har kunskapen om det och bryr sig? Typ ingen :tungan

Last edited:

frew

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2004
Hoj
st1100 -00
mc varuhuset beställer in genom oljedepån, när jag ringde oljedepån hänvisade dom mig dit

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Poffer skrev:
Jag har iof sett en dt med arrow-system. Och angående vart jag köpte det så, vore det nog ett bra tillfälle att läsa mitt första inlägg igen :tummenupp

EDIT: Kanske bara är en arrowdämpare, min krök ser då iaf inte ut så.

En full adress tack!

Hittar ju inget utom små kodare och elektronik siter om man söker på Alphatechnics :huvet :huvet

Poffer

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
Itacha75 skrev:
En full adress tack!

Hittar ju inget utom små kodare och elektronik siter om man söker på Alphatechnics :huvet :huvet

http://www.alphatechnik.de Hur svårt var det att hitta den? :näsblod Jag googlade mig till den en gång i tiden :) Dom är väldigt trevliga att ha och göra med, så jag rekommenderar dom varmt! :tummenupp

Joker

Bra skit är bra skit..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 -09 Black/Gold Yeah Baby!
Vaffan Poffa!
Jag vet inte hur länge det var sen vi pratade om det där och den har inte kommit och du har redan fått det från ett annat företag, jävligt kasst av dom!! Och bra av dom andra!! :D

Aja, kul! :tummenupp

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...