Lugnare Stockholmstur på 1a Maj

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Nu har vi spikat 1a Maj som datum för åkningen, så ni får låta plakaten vila och ta ner de knutna nävarna, sjunga Internationalen går för sig om det görs med stängt visir. Samling sker som sagt lördagen 1a maj klockan 1200 på Shell i Tungelsta. Det blir ca 15 mil ungefär och fika i Nynäshamn vid halvtid. Tempot kommer ligga under det vanliga Benkar/Oljekyld-turtempot, däremot vill vi inte rekommendera övningskörning denna dag då det ändå kommer gå över hastighetsbegränsningen. Vi kommer ha tre turledare, jag, Benkar och Tom, vilket innebär att vi kommer ha lite avstånd mellan grupperna för att försöka hålla ihop oss så bra som möjligt och för att minimera risken att någon blir borttappad.
Vill även lägga in en brasklapp för vädret, vid regn eller alltför kylig väderlek (under +10 grader) så skjuter vi på rundan, vilket givetvis meddelas isåfall.
Så härmed önskas alla välkommna att åka hoj med oss, och hoppas på att även eventuella rejsputtar som vill åka med har respekt för tempot.

Ni som kan och vill detta datum kan skriva upp er i tråden här.
 
Last edited:

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Vad kul! Men, det lär va mycket fyllisar ute efter valborg.
Trist att dom som övningskör inte kan följa med ju! Jag som har prövotid blir ju också av med lappen om det går för fort, snackar vi 30+ här eller?
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Bikerbitch skrev:
Vad kul! Men, det lär va mycket fyllisar ute efter valborg.
Trist att dom som övningskör inte kan följa med ju! Jag som har prövotid blir ju också av med lappen om det går för fort, snackar vi 30+ här eller?

Mer än 30+ blir det inte, så ingen ska vara rädd för att förlora körkortet. I praktiken blir det ju ändå väldigt svårt för en polis att bevisa vem som körde för fort om det kommer 15 st på rad över tillåten hastighet.
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
smasseman skrev:
:va Karta eller vägbeskrivning någon ... :Bugar

Shellmacken i Tungelsta.. Ligger i korsningen "Södertäljevägen" och "Gamla Stockholmsvägen" (dvs strax bortom östra slutändan av "Slingerbulten" :tungan )

Kör man från Tokholm, ta Nynäsvägen (dvs 73:an) rakt söderut, passera Farsta och Trångsundavfarterna, sväng sedan av mot Länna/Lissma (Vid Willys, Bauhaus). Efter den långa högersvepande motorvägsavfarten, ta vänster. Efter att ha passerat rakt genom chikanen/rondellen vid det nya köpcentret, kör x antal km på 70-vägen tills du kommer till ännu en T-korsning. Ta vänster där och fortsätt på 90-vägen fram till första högern som dyker upp efter en lååång vänsterkurva som går svagt uppåt. Du kör nu genom Jordbro industriområde, se upp för fartguppen.... :7peta

Sedan kommer du fram till en ny t-korsning, ta höger, ut på en 2-filig sträcka som går ihop till en fil, därpå rakt fram genom en liten rondell som ligger strax vänster om CocaCola-fabriken. Det är nu enfiligt, sedan när det bli två filer, håll till höger, och så ANDRA in till höger. Sedan är det bara att hålla rakt fram, du passerar genom ett litet köpcentrum, dyker upp en Preem-mack på vänster sida, fortsätt bara rakt fram....

Blir till sist en 30-sträcka och nedförbacke, nya fartgupp att se upp för.... :7peta Sedan, så ligger Shellmacken rakt fram/snett vänster i korsningen, så syns vi alla där!

Slänger upp ett par kartor titta på också... :fakta

(Om man är sen/morgontrött, så går det ju köra Motorväg ända ner till Västerhaninge-avfarten också, men hur kul är DET... :rofl )

/B
 

Bifogat

  • startplats.jpg
    startplats.jpg
    118.9 KB · Visningar: 215
Last edited:

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
smasseman skrev:
:va Karta eller vägbeskrivning någon ... :Bugar
Vi kan göra sällskap annars, jag har kört till Tungelsta ett par gånger så jag borde hitta.

15 mil; Fika, kisspaus och bensträckare; 15 mil till. Det är väl så upplägget ser ut va? :rock
 

Nordman

In speed we trust. G.R.S/08
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Älta / Nacka / Stockholm
Hoj
Bandit 1216 -98, något ombyggd. 167 hk, 134Nm
OLJEKYLD GSXR skrev:
Ni som kan och vill detta datum kan skriva upp er i tråden här.

Jag är på! :tummenupp
Det blir nog ganska lagom med 15 mil innan jag måste tanka... :lol Är det dessutom lungt tempo så är det nog ingen fara! :hihi

1. Jugge_c
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Upplägget ser mer ut såhär, 8 mil, sen fika, därefter 8 mil till.
OBS, tänk nu på att kommer ni till mötesplatsen och ska tanka så kommer ni inte dit klockan 12, utan 1145 så ni hinner tanka och betala i lugn och ro. Alla bör vara fulltankade för det blir inget tillfälle till tankning längs vägen.
 

St.Anger

Lite bättre än andra
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Myrängen
Hoj
Honda cbr 954, Triumph Bonneville, Yamaha yzf250, Ural
1. Jugge_c
2. Hagbard
3. GibsonSG
4. Robban W om jag inte är bakis
5. StAnger
 

Annchua

Ängel
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
Såld.
Vad hände med den "Lugna" turen???

"nu har vi satt ett datum skriv upp er i den andra tråden ni som ska med"


Bara undrar, det börjar med en tur som ska gå i lugnt tempo o slutar med en 30+ runda..??
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
1. Jugge_c
2. Hagbard
3. GibsonSG
4. Robban W om jag inte är bakis
5. StAnger
6. RoLLER

Låter ju som en guldrunda det här!!!
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
benkar skrev:
Om man är sen/morgontrött, så går det ju köra Motorväg ända ner till Västerhaninge-avfarten också, men hur kul är DET... :rofl
/B

Nynäsvägen regerar!!! Men men... jag ska plåga mig igenom den där djävullusiska krok-varianten från helvetet den här gången. Måste lära mig att uppskatta när det svänger förr eller senare...
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Grrrr Smasseman, du tog bort mig från listan :fatta!

1. Jugge_c
2. Hagbard
3. GibsonSG
4. Robban W om jag inte är bakis
5. StAnger
6. RoLLER
6,5 smasseman
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
smasseman skrev:
:rodnar
Skulle bara kolla att du va vaken så här tidigt :arsele
:D

1. Jugge_c
2. Hagbard
3. GibsonSG
4. Robban W om jag inte är bakis
5. StAnger
6. RoLLER
7 smasseman

Hehe.... mig är det ordning och reda på vettu :rolleyes:
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top