Detta är ju skandal för f*n!

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Fick brev från trafikförsäkringsföreningen idag om att jag saknar trafikförsäkring och har gjort det i över en månad, och därför har jag nu en räkning på över 800kr.
Direkt ringde jag till dem och förklarade att jag har en helförsäkring på folksam som drar 169kr per månad direkt från mitt bankkonto.
Men tydligen har folksam inte kunnat dra de pengarna en månad och har därför sagt upp min försäkring.

Än så länge låter det vettigt, man kan ju inte ha en försäkring utan att betala.

Men det konstiga är att jag inte fått ett enda brev eller telefonsamtal från folksam om att min premie är obetald, altså har de sagt upp min försäkring utan min vetskap, och jag har kört runt på en hoj utan trafikförsäkring i över en månad. Tänk om jag hade krockat eller kört ihjäl någon, då hade hela mitt liv varit förstört, endast pga. att folksam inte behagade meddela mig om att de sagt upp min försäkring.

Får de göra så här??

Ska prata med banken idag och ringa folksam imorgon, och då skall jag ha en jävligt bra förklaring på detta.
 

KawaChris

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2004
Ort
sverige
Hoj
såld
trafikförsäkringsföreningen finns ju för precis sådana här grejer.. det skall vara omöjligt att köra utan trafikförsäkring. Tycker du ska be Folksam att betala de 800
 

smajlet

Medlem
Gick med
3 Apr 2004
Ort
Kode
Hoj
Ingen just nu
Om du har autogiro så kan det stå nåt om det i avtallsbroskyren som man brukar få med när man tecknar en försäkring och vill att pengarna skall dras ifrån ett bankkonto varje månad.

Det kan ju hända att de brytter försäkringen om de inte kan dra pengarna den aktuela månaden men så brukar det inte vara det brukar ju vara efter ett par månader som det kan ske. :rolleyes:
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
smajlet skrev:
Om du har autogiro så kan det stå nåt om det i avtallsbroskyren som man brukar få med när man tecknar en försäkring och vill att pengarna skall dras ifrån ett bankkonto varje månad.

Det kan ju hända att de brytter försäkringen om de inte kan dra pengarna den aktuela månaden men så brukar det inte vara det brukar ju vara efter ett par månader som det kan ske. :rolleyes:
:rolleyes: Njao, men nu var det efter bara en månads missad betalning, som jag inte hade en aning om och att de inte har vett att berätta att försäkringen är uppsagd heller :(
 

PMR

Med Sport R1:a igen.
Gick med
5 May 2003
Ort
malmö
Hoj
Påklädd R1:a
Stå på dig och bråka lite, brukar funka med. Tänk på att vara vänlig!!!! Om inget hjälper så ska du be att få tala med avdelningschefen. Kom alltid ihåg att skriva ner vad personen som du talar med heter! Jag är ganska säker på att de inte får säga upp försäkringen utan att ha meddelat dig.
 

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Ort
Skåne
Hoj
Hojlös :(
kaZmur skrev:
Fick brev från trafikförsäkringsföreningen idag om att jag saknar trafikförsäkring och har gjort det i över en månad, och därför har jag nu en räkning på över 800kr.
Direkt ringde jag till dem och förklarade att jag har en helförsäkring på folksam som drar 169kr per månad direkt från mitt bankkonto.
Men tydligen har folksam inte kunnat dra de pengarna en månad och har därför sagt upp min försäkring.

Än så länge låter det vettigt, man kan ju inte ha en försäkring utan att betala.

Men det konstiga är att jag inte fått ett enda brev eller telefonsamtal från folksam om att min premie är obetald, altså har de sagt upp min försäkring utan min vetskap, och jag har kört runt på en hoj utan trafikförsäkring i över en månad. Tänk om jag hade krockat eller kört ihjäl någon, då hade hela mitt liv varit förstört, endast pga. att folksam inte behagade meddela mig om att de sagt upp min försäkring.

Får de göra så här??

Ska prata med banken idag och ringa folksam imorgon, och då skall jag ha en jävligt bra förklaring på detta.



Åhhh fan jag som har åkt med dig med :3freak
 

smajlet

Medlem
Gick med
3 Apr 2004
Ort
Kode
Hoj
Ingen just nu
kaZmur skrev:
:rolleyes: Njao, men nu var det efter bara en månads missad betalning, som jag inte hade en aning om och att de inte har vett att berätta att försäkringen är uppsagd heller :(

Det är dåligt av F bolaget att inte medela på nåt sätt att försäkringen upphört. De kunde ju åtminstone skickat utt ett brev men det va la för dyrt! :confused:

Tänk bara om hojen blivit stulen! :mad:
 

The Svånk

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2004
Ort
Asås
Hoj
Highland sm *såld*. Gsxr1000
800 för en månad e så gott som gratis !!
Fick 1820 för 13 dagar :tummenner
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
bläh, ringde folksam idag och de tänker inte betala räkningen eller ta kontakt med trafikförsäkringsföreningen så dem tar hand om det. Så det blir till att ringa banken och tjata.
Tecknade ny försäkring hos folksam idag, höjd med 800kr per år :(
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top