MatteKholm
Stolt tröjjjjbärare.
Ja. Nu när vädret börjar bli VÄLDIGT skönt så kommer samtidigt en annan jobbig sak, nämligen pollen! Åker man hojj drar man i sig rätt mycket av skiten. Lider DU av detta?
MatteKholm skrev:Ja. Nu när vädret börjar bli VÄLDIGT skönt så kommer samtidigt en annan jobbig sak, nämligen pollen! Åker man hojj drar man i sig rätt mycket av skiten. Lider DU av detta?
ninja_1 skrev:Jobbigt som faan att nysa i hjälmen
KawaChris skrev:Dessutom är det en fysisk omöjlighet att inte blunda när man nyser
Polly skrev:MEN... I år kom räddningen!! En förstående läkare gav mig en cortisoninjektion som räcker flera månader! Inte så skönt att få det sakta injicerat i rumpmuskeln (cortisonet ligger där som en depå), men det var det värt flera gånger om.
Och jag är i princip helt symtomfri!!
loser skrev:Har kört Cortisonspruta 2 ggr, men tar det bara när jag måste. Nu var det ca 7 år sedan, så det kanske är dags igen. Cortison har jag hört skall vara så där halvbra för lederna om man tar det för ofta.
//D
Det var just det som hände mig! Fick värsta allergichocken och hade svårt å andas å hela ansiktet svullnade igen. Så jag fick cortison samt extra akutmedicin om det skulle hända igen trots sprutan. Men se till nu å fixa tid hos en läkare så du får hjälp!! Så där ska du inte behöva ha det!!watson skrev:JAG VILL OXÅ HA!!! Inte så roligt att vakna av att inte kunna andas pga. att de jävla träden ska släppa en massa skit!
/FW
Inte cortisonvarianten. Ca 350 spänn inkl läkarbesöken.Iceman1975 skrev:Dyra medeciner är det oxå...
mb skrev:Hmm... du har inget nejalternativ. Då är det ju svårt att se hur stor del av dom som röstar som är allergiska.
Är själv pollenallergiker, men det har blivit bättre sen jag flyttat till Norrland.
Japp. Håller helt med. Men jag måste ha en resa typ varannan eller var tredje vecka. :-(( Börjar ungefär vid skolslut och håller på ung till strax efter midsommar.Polly skrev:... MEN... I år kom räddningen!! En förstående läkare gav mig en cortisoninjektion som räcker flera månader! Inte så skönt att få det sakta injicerat i rumpmuskeln (cortisonet ligger där som en depå), men det var det värt flera gånger om.
Och jag är i princip helt symtomfri!!
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |