Akta små harar

per.b79

mycket vill ha mer
Gick med
30 Oct 2003
Ort
norrtälje
Hoj
Söker billig R1a -02
Min granne var ute å gled idag med sin sambo där bak.
Plötsligt så skuttar en hare fram å dom hinner inte väja, så nu ligger gumman på sjukan med brytet ben och han med brytet nyckelben.
Vet inte ricktigt vart jag vill komma med detta, för man kan ju inte tänka på sådanna saker helatiden när man e ute å glider.
Men ha det i åtanke att även harar som e så små att man knapt ser dom kan ställa till olyckor...
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Råkade ut för samma sak för 3-4 veckor sen, men det var en fasan. Motorcykeln och allvädersstället blev srkot när jag välte men själv fick jag som tur var bara några blåmärken
 

per.b79

mycket vill ha mer
Gick med
30 Oct 2003
Ort
norrtälje
Hoj
Söker billig R1a -02
Snacka om tur i oturen

JesperN skrev:
Råkade ut för samma sak för 3-4 veckor sen, men det var en fasan. Motorcykeln och allvädersstället blev srkot när jag välte men själv fick jag som tur var bara några blåmärken
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Det som var riktigt tråkigt var att jag precis fått mcn mellanresgistrerad så det var tredje gången jag var ute och körde med den. Samma sak med stället, rent nytt.
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Småvilt är absolut inget att leka med, särskilt inte när man skjutsar. Vinglade själv till lite på en grusväg vid skjutsning igår bara för en sten... Vet inte vad jag vill ha sagt med det riktigt, men det behövs inga stora obstakler för att få en hoj på diskurs.
 

sp33dy

Svärmorsdrömmen.
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Bohuslän
Hoj
WR450, DB7
En hare sprang in i mitt framhjul i vintras... ca 80-90km/h. Som tur var träffade haren så att jag inte tappade balansen och gick i backen. Otur för haren dock.
 

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Ort
u
Hoj
suzuki + ktm
En gråsparv (eller annan liknande fågel) träffade min framblinker en gång (synd bara att jag inte såg vart fågeln tog vägen. :(

Här om veckan så lyckades jag precis bromsa för att inte sätta en igelkott i fram däcket, de är snabbare än man tror de små liven!

Ett rådjur sprang även upp på vägen men hoppade ner när jag tutade. Annars så har det varit lugnt på djur fronten!
 

Sugar

Twin addict
Gick med
19 Oct 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SP1
Silwer skrev:
en fasan har jag med kört på, skärmen gick sönder men för övrigt hände inget, lite vingel kanske.

Hur lyckas man med det! Har alldrig sett en vild fasan! Förutom på skansen kanske, räknas det? Ps, fasaner är jättestora!
 

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Ort
Bromma
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
Sugar skrev:
Hur lyckas man med det! Har alldrig sett en vild fasan! Förutom på skansen kanske, räknas det? Ps, fasaner är jättestora!

Åk till Bålsta. Däromkring finns det MASSOR, dom föder upp såna däromkring.

När jag låg i lumpen så var vi ute på patrull med bilen och fick en fasan i grillen. Polarn gick ut och bröt nacken på den. Den var hel i övrigt så vi slaktade, flådde o grillade den :hihi

Gott :tummenupp
 

Mago

I am Sofa King
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
Kavasaki ZX-7R -97 *såld*
Sugar skrev:
Hur lyckas man med det! Har alldrig sett en vild fasan! Förutom på skansen kanske, räknas det? Ps, fasaner är jättestora!

"Jättestora", njaaa :) Du tänker kanske på fel slags fågel?
En fasan är ungefär lika stor som en vanlig höna+ lite längre stjärtfjädrar.

*Edit: Du tänker inte på struts? ;) Eller lite mer troligt, Påfågel? :)
 

Mcbudet

Legend
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
XT600E -95 ,KTM 450smr , Africa twin
Jag har lyckat kalra mig från att klippa djur med hojen! men oberäkliga fotgängare har man lyckats plocka...
 

VEGA

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2004
Ort
Gbg/Hbg
Hoj
gixxer
jag stötte en gång på ett gäng älgar som stod mitt på vägen, det var i mörker så lite svårt att upptäcka dom.
körde mellan dom, en på vänster sida och tre på höger om jag inte minns fel...
 

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
West
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Silwer skrev:
en fasan har jag med kört på, skärmen gick sönder men för övrigt hände inget, lite vingel kanske.

Vad tusan ni ska göra allt för att inte köra på dem!!!! :mattias
Finns ju tyvärr knappt några kvar i landet efter moderniseringen inom jordbruket :gnissla
Dvs inga att jaga :4skrika
 

IRON MAN

Daniel-#99 Rookie600
Gick med
24 Mar 2003
Ort
GÖTEBORG
Hoj
R6 SuperSport
Själv så knäade jag ett rådjur i pannan förra sommaren.
jag klarade mig fint men rådjuret åt jag upp i en gryta med potatis. :tummenupp
 

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Granne med September
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
IRON MAN skrev:
Själv så knäade jag ett rådjur i pannan förra sommaren.
jag klarade mig fint men rådjuret åt jag upp i en gryta med potatis. :tummenupp
Jag körde på ett rådjur i 130 blås. Var väl inte så spännande att plocka det. Vaknade upp av att jag låg och kravla på marken rakt mot en bil. Som tur var såg han mig, var väl inte så jättelätt att se med svart skinnställ kl 2 på natten. Men det funka! :död
 

per.b79

mycket vill ha mer
Gick med
30 Oct 2003
Ort
norrtälje
Hoj
Söker billig R1a -02
Haren kom in i fram hjulet på någe vänster, gumman flög av och han försökte hålla kvar hojen men åkte ner i diket efter ett par meter.

UrbanTiger skrev:
Bromsade han omkull eller ? Låter lite konstigt om du mosat över en hare och det skulle vält hojen på rak väg. Kanske det var en kurva :va
Låg bakom en hoj en gång som manglade en grävling som han inte ens såg och hojen skuttade till som fan men den höll sig upprätt av gyrokraften.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top