Bankörning Mittsverige

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Grymt bra :tummenupp
Det är MXE-Christer som håller i det va ? Lika som i fjol ?

Vet du om det går att köra med oreggad racehoj iår ?

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
KennethN skrev:

OT: Visst var det du som var där och körde i lördags på NRS bandag...vi pratades vid. Jag körde den svarta 750gixxern som finns på min avatar.

EDIT: Nån annan som varännu snabbare med samma fråga...

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
En blå nia
cbjorkman skrev:
Jag körde förbi precis då han stod och ruskade av sig sanden :tungan

Jasså? Tur endå med hojen, lite skrap märken på bakkåpan, tanken, och kåpglaset var krashat, instrumentpanelen hade väll också fått sig en smäll, men lyset som han monterat in hade inte fått en enda smäll, blinkers var hela å allting =) Han är på mc klubben dygnet runt nu för att fixa till hojen tills på söndag, han skulle till karlskrona då :)

Hur såg vurpan ut då? han klarade sig ju helt utan skador, mjulk å fin eller? :tungan

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Lindahl skrev:
Hur såg vurpan ut då? han klarade sig ju helt utan skador, mjulk å fin eller? :tungan

Såg inte själva kraschen...hade inte hunnit ut på rakan då tror jag.

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Självklart var jag där :) Mittsverigebanan är andra hemmet nu sedan man köpte en till Fireblade och gjorde om till racehoj. Min avatar är tagen från en av bilderna från bandagen på www.n-r-s.se som Kenneth Wikman fotade.

cbjorkman skrev:
OT: Visst var det du som var där och körde i lördags på NRS bandag...vi pratades vid. Jag körde den svarta 750gixxern som finns på min avatar.

EDIT: Nån annan som varännu snabbare med samma fråga...

Quitte

?? ERF
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Lånad Gixxer + Demoto scooter
Fick vi nåt svar om oreggad racehoj funkar??? (alt. endast garageförsäkrad racehoj)

988R skrev:
Nu på Måndag 17/5 17:00- 20:00 pris 250:- sartar bankörningen licens behövs ej . Betalning & dylikt sker på plats. :yoparty

whisper

Ny medlem
Gick med
13 May 2004
Hoj
900
ingen bullergräns? Inga försäkringar som gäller! Inga regler. helt laglöst det passar mej. Bara köra som en galning.

GUZZ

Medlem
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1/2 Gixxer 750RR++Streetfighter .United 16/43 HP Lawn fighter
Mittsverige

KennethN skrev:

Ja det är MXE- Christer som har fixat måndags körningarna, skulle tro att ni får köra med orregade :confused: men det är bäst att kolla med han först.

Geiger

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
KTM RC8R
Hehehe, verkar inte vara så många som har nån större koll på läget där uppe i Norrland.

Jag antar att dom vill vara sig själva för sn stund?! :martialar

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Geiger skrev:
Hehehe, verkar inte vara så många som har nån större koll på läget där uppe i Norrland.

Jag antar att dom vill vara sig själva för sn stund?! :martialar

Hallå Geiger.. Nej vi vill inte vara för oss själva en stund, det är bara reklamen som säger så :) När kommer du upp och kör med oss ?
Hursomhelst... Nu har vi koll igen för jag har idag kollat med Mäster himself som håller i det hela ( MXE-Christer) och följande gäller..... INGENTING !!!
D.v.s på Måndagskörningarna är det inga förbokningar utan bara åka dit och betala och köra. Alla hojar är tydligen välkomna, reggade gathojar och oreggade RR-hojar. Alla kör på helt egen risk och inga försäkringar gäller. Inga krav kan ställas mot vare sig andra förare, arrangörer eller banägare. Detta innbär direkt att man måste visa extra mycket hänsyn när man är där och kör då. Det var svaret jag fick.

Last edited:

Quitte

?? ERF
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Lånad Gixxer + Demoto scooter
Jag har nyss kommit hem från däckkrängning i garaget...
Jag kommer iaf upp imorrn och provar föret!! :banana

Hoppas det blir lite restriktioner med "antal på banan" iaf, det kan väl bli hyffsade fartskillnader antar jag. Bra med lite luft då!

Ses där!

KennethN skrev:
Hallå Geiger.. Nej vi vill inte vara för oss själva en stund, det är bara reklamen som säger så :) När kommer du upp och kör med oss ?
Hursomhelst... Nu har vi koll igen för jag har idag kollat med Mäster himself som håller i det hela ( MXE-Christer) och följande gäller..... INGENTING !!!
D.v.s på Måndagskörningarna är det inga förbokningar utan bara åka dit och betala och köra. Alla hojar är tydligen välkomna, reggade gathojar och oreggade RR-hojar. Alla kör på helt egen risk och inga försäkringar gäller. Inga krav kan ställas mot vare sig andra förare, arrangörer eller banägare. Detta innbär direkt att man måste visa extra mycket hänsyn när man är där och kör då. Det var svaret jag fick.

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Vilka åkte då, jag var lite off. Tog tid mest hela tiden på Q, vart var ni? :)

Quitte skrev:
Jag har nyss kommit hem från däckkrängning i garaget...
Jag kommer iaf upp imorrn och provar föret!! :banana

Hoppas det blir lite restriktioner med "antal på banan" iaf, det kan väl bli hyffsade fartskillnader antar jag. Bra med lite luft då!

Ses där!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...