Motorcykelvältning

Har du vält motorcyklar vid stillastående av klantighet?

• Antal röstningar
    0

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Kom att tänka på idag att jag av ren klantighet lyckats välta alla mina hittills ägda hojar vid stillastående (4 st, oftast garagehistorier). Dock har jag bara gjort det en gång på varje cykel. Kanske behövs en gång för att avskräcka...

Kan tänka mig att jag inte är den enda som är fumlig här. Fram med skräckhistorierna nu om när ni repat era älskingar :hihi

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Precis fått den och håller på att välta den över lillebrorsan :näsblod
Glad att man har en off roadare, annars hade det varit jobbigt :brinnerup

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
mb skrev:
Kom att tänka på idag att jag av ren klantighet lyckats välta alla mina hittills ägda hojar vid stillastående (4 st, oftast garagehistorier). Dock har jag bara gjort det en gång på varje cykel. Kanske behövs en gång för att avskräcka...

Kan tänka mig att jag inte är den enda som är fumlig här. Fram med skräckhistorierna nu om när ni repat era älskingar :hihi
´

hade min i en ganska trång bod förut, skulle flytta den frammåt nån dec, stod på fel sida, hade stödet på andra sidan, självklart åker ju stödet upp, å hojen far iväg när ja ska ställa tebax den på stödet, lyckas på nåt sätt dra till i hojen så den kommer över åt mitt hållistället, men står dumt å rammlar bakåt, å får hojen över mig. som tur var blev det inte nåra skador på hojen, ja fick lite ont i benet som ja klämde mot en pallbock bara..

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
Jag har aldrig vält, varför skulle man det?

EDIT: KTM:en har jag (givetvis) vält både i full fart och stillastående, det är en enduro :tummenupp

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Välte min hoj första veckan, då startrelät var paj och jag skulle putta igång den, sprang och hoppade upp på sidan, och jag tappar den i backen..dock inga skador förutom en lite böjd fotbroms och skrap på styret, kanske är därför som det sägs att nästan alla har en incident med första hojen, att man tappar den eller lägger ikul sig, därför är det bra om första hojen inte är ny...
:hihi

Tompaelias

Fd R1 åkare som nu mera åker enduro
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
R1 -01 *såld* nu YZF250 -05 *såld* Ktm 250 EXC-F -08 *såld* Ski-doo Mxz 600 Ho Sdi -06
Jodå jag har varit klantig och vält omkull min pärla..

Skulle vända i garaget och satt inte på hojen utan stod brevid och lyckades av någon anledning få övervikt till den sidan som inte jag stod på.. :mad:

De vart ett litet skrap märke på sidokåpan men de var ju så onödigt o jag har inte lackat om kåpan än heller så varje gång man ser de så blir man lite less.. :huvet

Så ifortsättningen så sitter jag på hojen när jag vänder..

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Har vält den nuvarande hojen 4 ggr, en gång i en rondell i 5km/h (blev prejad av en bil, men den välte iaf).

MEN! Eftersom jag är en av dom smartare sporthojsförarna så har jag krashpuckar på min hoj och eftersom jag har det så har jag inte en repa någonstans på hojen (iallafall inte orsakade av marksyning).

Frågan lyder: Ni som inte har krashpuckar, varför har ni inte det?

//jaG

TL Johan

Socio 5356
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
Ducati Monster 1000Sie
Jag råkade välta min GPZ 750 som jag hade för några år sedan.
Det var blött ute och jag skulle ha upp den på centralstödet. Den där grunkan man ska trampa till på var ju givetvis även den blöt. Och jag halkade till med foten, vilket resulterar i att hojen välter åt motsatt sida än vad jag står på. Inte lätt att hålla emot 240kilo bly som välter åt fel håll.

Lite skrapade motorkåpor och ett stukat självförtroende blev resultatet. :(

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Zeb_Macahan skrev:
Ni som inte har krashpuckar, varför har ni inte det?
Det skulle man fan skaffa. Om det finns till min? Iofs ryker väl backspeglar och sånt ändå.

Tompaelias

Fd R1 åkare som nu mera åker enduro
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
R1 -01 *såld* nu YZF250 -05 *såld* Ktm 250 EXC-F -08 *såld* Ski-doo Mxz 600 Ho Sdi -06
Zeb_Macahan skrev:

//jaG

Jag har de på min men de hjälpte inte den gången.. :(

HanneZ

Guest
Aldrig, fast ida va ja jävla sugen på att välta en jävla hd, idioten hade parkerat över två mc rutor, men ja trängde mig in o de va på håret att de gick

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Tycker det var orimligt många här som aldrig vält. Skulle resultatet se annorlunda ut om vi sorterade bort dom som inte haft hoj mer än ett par år tro?

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
För korta eller placerade på fel ställe.

Jag kan lägga min hoj i vilken vinkel som helst, den tar inte i marken mer än på ett ställe (krashpucken) + däcken. :fakta

backspeglar viker in sig!

//jaG

Tompaelias skrev:
Jag har de på min men de hjälpte inte den gången.. :(

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
Jag gjorde det igår. Hojen mer eller mindre hoppade på mig. Det sluttar en aning ner mot dörren där jag har LillGixxer parkerad, och ALLTID har jag ettans växel i när jag sitter av och fäller ner stödet för att kunna gå fram och öppna dörrarna. Den här gången måste jag ha fått kortslutning i hjärnan, för när jag ställer den på stödet rullar den framåt och välter över mig så jag blir fastklämd mot väggen. :näsblod (inga skador på hojen dock, den landade ju mjukt)

[is i sockan hjälper bra när man blitt påhoppad av en hoj]

Zeb_Macahan skrev:

//jaG

Därför att då går den inte in i genom dörren till rummet där jag har den parkerad.. :brinnerup

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Jag har kört (till och från iaf) sen 1979 och faktiskt aldrig vält
en parkerad båge, trots att jag ofta är en klant.
Dock har jag vält alla utom en rullande, tack och lov oftast i låg fart.
Sist förra sommar då våta löv på gräs ryckte undan framhjulet för
mig hemma på gården :huvet

Spinky Spendrup

Fylld med messmör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En fuling
Min förra hoj gick i backen samma dag som jag kom hem från verkstaden efter att ha fått en ny fin tank. Det är fantastiskt vad många svordomar man kan om man bara anstränger sig lite. :hihi

Annars är väl det jobbigaste att leda en hoj, det känns som de repelleras från mig. :dummer Jag sitter numera alltid på en hoj som ska förflyttas.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln