[Film] Mer norska vägar.

rerell

?!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ja
Mitt andra filmredigeringsförsök, filmat och fotat i lördags. Var tyvärr tvungen att dra ner volymen ordentligt på motorljudet vid redigeringen eftersom någon klantskalle :rolleyes: hade glömt att täcka över mic'en på kameran, vilket resulterade i enormt mycket (och nästan bara) vindbrus.

Filmen hittar du HÄR. Det är den nedre, "Brokke-Suleskar".

ninja-mannen(c)

norrbagge
Gick med
23 Sep 2003
Hoj
`03 khi setteks636-r
Har du Mic-inngang på kameraet? Dersom dette er tilfelle kunne du hatt en ekstern mic(pakket i skumgummi/ullsokk selvfølgelig) montert bak ved termisene.

Hva med litt annen musikk? Kiss, AC/DC, Purex etc? Ser fram til filmene der du stikker av fra snuten på bakhjulet :hihi

Joshi

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2004
Hoj
Nada at the moment
rerell skrev:
Mitt andra filmredigeringsförsök, filmat och fotat i lördags. Var tyvärr tvungen att dra ner volymen ordentligt på motorljudet vid redigeringen eftersom någon klantskalle :rolleyes: hade glömt att täcka över mic'en på kameran, vilket resulterade i enormt mycket (och nästan bara) vindbrus.

Ahh njöt av de fina vyerna. Norge e fint att köra hoj i:)Förutom alla poliser
som jagar svenskar hehe. Vad gör du i norge?
Funderar själv på att studera i norge nästa år. Får se vart man hamnar.
Vart är det filmat någonstanns. Verkar vara rätt långt norrut?

rerell

?!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ja
Joshi skrev:
Ahh njöt av de fina vyerna. Norge e fint att köra hoj i:)Förutom alla poliser
som jagar svenskar hehe. Vad gör du i norge?
Funderar själv på att studera i norge nästa år. Får se vart man hamnar.
Vart är det filmat någonstanns. Verkar vara rätt långt norrut?

Jag bor här. Norsk fru... :tuttar
Det är inte speciellt långt norrut, men en bit upp över havet, s.a.s. Se på den bifogade kartan och hitta texten "ROGALAND" (långt ner). Det är filmat där N'et står ungefär. :)

Bifogat

• norge_580x400.png
    norge_580x400.png
    16.1 KB · Visningar: 346

rerell

?!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ja
ninja-mannen(c) skrev:
Har du Mic-inngang på kameraet? Dersom dette er tilfelle kunne du hatt en ekstern mic(pakket i skumgummi/ullsokk selvfølgelig) montert bak ved termisene.

Hva med litt annen musikk? Kiss, AC/DC, Purex etc? Ser fram til filmene der du stikker av fra snuten på bakhjulet :hihi
Extern mic kanske skulle vara bra ja... hmm... ska se på det. Det andra får du vänta lite till på. :D

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Det där ser kallt ut. Bra film!

303

Twin Wanker
Gick med
22 May 2003
Hoj
748R -02
Wow! :tummenupp Kanonfin bana, fast lite dåliga avåkningszoner.. :rolleyes:
Vad använder du för att montera kameran på? Är lite sugen på att skaffa nåt till min leksak..

rerell

?!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ja
303 skrev:
Wow! :tummenupp Kanonfin bana, fast lite dåliga avåkningszoner.. :rolleyes:
Vad använder du för att montera kameran på? Är lite sugen på att skaffa nåt till min leksak..
Har testat lite olika varianter, just nu använder jag detta, från sportbikecam.com:
748_sbc.jpg

Den andra filmen ("Ogge") på den sidan som jag länkade till är filmad med kameran ståendes på en ihopvikt liten handduk och fastspänd med ett par remmar till ramen. Det blir lika bra, bara mer omständigt att montera.

rougie

Smile you just got fucked 4 life!
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
1000RR Repsol Replica
Bodde 2år i Norge och jag tyckte vägarna var usla, hade hål stora nog att en liter hoj skulle kunna ramla ner och försvinna för gott.

Sen finns det ingen väggren, där vita linjen är börjar diket.

Men såklart kanske det bara var vägarna i trakterna där jag bodde som var dåliga.

rerell

?!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ja
Kalle_rs skrev:
Härlig film! men varför har du målat över vartals mätaren och hastighetsmätaren ???
Efter att ha varit punktmarkerad av det andra laget tidigare (men lyckats dribbla bort dom hittills) är det ingen vits att utmana ödet mer än nödvändigt genom att göra självmål, tänkte jag. Jag är säkert bara paranoid. :)

rerell

?!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ja
rougie skrev:
Bodde 2år i Norge och jag tyckte vägarna var usla, hade hål stora nog att en liter hoj skulle kunna ramla ner och försvinna för gott.

Sen finns det ingen väggren, där vita linjen är börjar diket.

Men såklart kanske det bara var vägarna i trakterna där jag bodde som var dåliga.
Jag saknar också den svenska vägrenen, men det är mest när jag sitter i bil och kör landsväg (och folk inte kan flytta sig). På MC upplever jag inte det som något stort problem.

Var i Norge bodde du?

rougie

Smile you just got fucked 4 life!
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
1000RR Repsol Replica
rerell skrev:
Jag saknar också den svenska vägrenen, men det är mest när jag sitter i bil och kör landsväg (och folk inte kan flytta sig). På MC upplever jag inte det som något stort problem.

Var i Norge bodde du?

Var väl som alla andra invaderande Svenskar i Oslo :tummenupp

Störde inte mig med väggrenen så mycket tyckte bara synd om folk som går på vägen.

Joshi

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2004
Hoj
Nada at the moment
Störigt att jag inte kan ha kamera fäste på min hoj. Min vind avisare sitter ivägen hehe :va Någon som kan ge tips?

rerell

?!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ja
Joshi skrev:
Störigt att jag inte kan ha kamera fäste på min hoj. Min vind avisare sitter ivägen hehe :va Någon som kan ge tips?
Kamera med analog videoingång + extern lins?

Last edited:

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
rerell skrev:

Riktigt bra film. Ser väldigt kul ut!, Fina bilder också.

:)

Vad heter låten i filmen?

Grrrooov

Medlem
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
GSX-R 1000 -06
DJ Sammy - Boys Of Summer [Green Court Remix]

Lyfter lite, finns denna film att ladda ner igen?

Har börjat fundera på norgeresa en vecka på sin höjd i sommar. Vet inte riktigt hur resan skulle se ut men något i stil med Vetlanda-Strömstad-Larvik-Kristiansand-Stavanger-Haugesund-Kongsberg-Oslo-Vetlanda

Jag har ingen aning om hur många mil den rundan skulle bli eller hur den ser ut ruttmässigt, tipsa gärna om alternativa vägar inom det området. Måndag-Fredag eller något sådant vore nog lagom tror jag. Färden kommer bli på en R1 från 00. Får se hur det kommer funka i så fall.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati