CRF stulen i gbg

lelleB

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2003
Ort
umeå
Hoj
???
Nu har min bror råkat ut för det där dryga och tråkiga elendet. Hans crf stod i garage och var låst fast med abus kedja i ett vatten rör (källar garage), detta hände fredag natt (21/5) och han bor på lindholmen just brevid chalmers lindholmen om någaon har sett eller hört någe eller ser den tveka inte på att höra av dig!!!
Tel nr: 0706236022


CRF Motard
regnr: TZA 405
 

Gilgo

MES
Gick med
6 Mar 2003
Ort
...
Hoj
...
Det stod en falksskyltad CRF här idag. Alldeles i närheten av lindholmen. Tyvärr blev jag inte uppmärksammad på den här tråden innan han stack. Tog några kort med digitalkameran dock så man ser lite av ansiktet och hela hojen. Jag har ringt polisen här på hisingen och gett dom det falska reggnumret och vart han var så får vi se vad som händer. Dyker han upp igen kastar jag mig på luren så farbror blå kan komma hit och kolla honom.
 
Last edited:

Gilgo

MES
Gick med
6 Mar 2003
Ort
...
Hoj
...
En liten bild på hojen, föraren censurerad ifall det inte är den stulna. Tyvärr tagen genom ett fönster så kvaliteten är därefter.
 

Bifogat

  • crf.jpg
    crf.jpg
    112.4 KB · Visningar: 596

WP

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Hemma så klart
Hoj
Kanske en BMW
Gilgo skrev:
En liten bild på hojen, föraren censurerad ifall det inte är den stulna. Tyvärr tagen genom ett fönster så kvaliteten är därefter.


Lås och kedja kvar...
 

Bifogat

  • crf copy.jpg
    crf copy.jpg
    109.2 KB · Visningar: 479

lelleB

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2003
Ort
umeå
Hoj
???
Det är motarden på bilden som blev stulen och den åker nu under en falsk skylt om ser den se till att polisen får reda på det eller ring ovanstående nummer

Nytt regnr. KHU 417
 

Aee

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2003
Ort
Upplands Väsby / Stockholm
Hoj
Letar sf-projekt eller motard
lelleB skrev:
Det är motarden på bilden som blev stulen och den åker nu under en falsk skylt om ser den se till att polisen får reda på det eller ring ovanstående nummer

Nytt regnr. KHU 417
Hoppas att du/ni får tag på den JÄVELN!
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
lelleB skrev:
Det är motarden på bilden som blev stulen och den åker nu under en falsk skylt
Är du säker på det ? Dubbelkollar bara.

I sådanna fall kanske Giligo kan publicera bilder på förrövaren. Eller åtminstånde ge dig (lelleB) en bild på förrövaren.

Giligo du kan ju ifall du inte vill visa ansiktet så kan du ju åtminstånde visa en bild där hela skinnstället syns. Kanske underlättar lite i eftersökningarna.
 

Busgrabb

Kör hoj, ha skoj !
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K9
Kör han i den hjälmen :rolleyes:
I så fall blir det lätt att känna igen honom....ska hålla ögonen öppna.
 

Gilgo

MES
Gick med
6 Mar 2003
Ort
...
Hoj
...
Ägaren av den stulna hojen har fått alla bilder jag har i oredigerat skick. Anledningen till att ALLA inte fått den är att jag vill undvika att folk som vill puckla på honom gör det utifall han nu skulle vara oskyldig. Jag ser jättegärna att killen grips om han är skyldig, men samtidigt vill jag inte att någon oskyldig får stryk. Är han dock skyldig så förtjänar han lite stryk helt klart. Men tills 100%:ig fakta finns så ska man nog inte göra FÖR mycket.

nattvakten skrev:
Hur har det gått är det rätt hoj eller? har polisen gjort något?

Polisen sa att dom skulle hålla utkik iaf. Vet inte om ägaren har varit i kontakt med dom och fått reda på något mera. Jag håller korpgluggarna öppna här iaf ifall han dyker upp igen.
 

electronaut

Wooo Hooo!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
xr 650
Wiseguy skrev:
I sådanna fall kanske Giligo kan publicera bilder på förrövaren. Eller åtminstånde ge dig (lelleB) en bild på förrövaren.
QUOTE]

Gör inte det... kan bli grova böter (även om han är skyldig). Hände flashbacks chefsredaktör Jan Axelsson för några år sedan. Han "hängde ut" våldtäktsmän (ellelr var det pedofiler?) på internet och fick böta sisådär 100000kr.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
electronaut skrev:
Gör inte det... kan bli grova böter (även om han är skyldig). Hände flashbacks chefsredaktör Jan Axelsson för några år sedan. Han "hängde ut" våldtäktsmän (ellelr var det pedofiler?) på internet och fick böta sisådär 100000kr.
I Flashbacks fall så var det som så att JA (Det är ett brott mot PUL att namge personer utan deras tillstånd. Att skriva initialerna är däremot ok) hade publicerat en lista över Stockholms alla dömda våldtäktsmän i tidningen Flashback. En av våldtäktsmännen kände sig kränkt över att han hängdes ut för det brott han var dömd för och stämde Flashback. Han vann i tingsrätten.
Har för att beloppet blev 50 000+rättegångskostnader=80 000:-

Jag finner fortfarande det fallet väldigt konstigt. Personen i fråga är dömd i en svensk rättegång för att ha våldtagit en ung utvecklingstörd kvinna flertalet gånger. Det flashback gjorde var ju att publicera offentliga handlingar som dom fått i enlighet med med svensk lag från domstolen. Att våltäktsmannen känner sig kränkt över att allmänheten får reda på att han har gjort det han är dömd för finner jag rent av löjligt. Han är ju skyldig till brottet.

Hela fallet luktar rättshaveri på lång väg. Ifall det hade varit Aftonbladet eller Expressen som namngivit vederbörande så hade dom inte åkt på skadestånd.


Åter tillbaka till ursprungsämnet.
Under förutsättning att hojen är den stulna så tycker jag att det eventuellt skulle kunna vara bra att publicera bild på vederbörande. Vi måste dock veta att hojen verkligen är den stulna. Inga tveksamheter. Är det minsta tvekan = ingen bild på ansiktet.
Givetvis bör inte bilden publiceras direkt på sporthoj. Vi vill ju inte ge Sweedie problem. Den finns en massa andra ställen där man kan lägga upp bilder anonymt.
 

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Örebro
Hoj
zero
jag är inte så interesserad av om han får spö eller inte men jag vill veta om hojen är den stulna eller inte och om rätt kille har fått tillbaka den.
 

lelleB

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2003
Ort
umeå
Hoj
???
Den har inte kommit fram, men fortfarande finns det väll lite hopp kvar antar jag. Och det är väll på sin plats att tacka för all hjälp , och hoppas på fortsatt hjälp.
 

Lynx-D

Villhamckort.nu
Gick med
25 May 2004
Ort
Skärhamn
Hoj
Ingen :(
Stulen Honda CRF - Lindholmen - Göteborg

Hej.

Granne till han som blev av med hojen här. Vi har kollat på bilderna
och han är bergsäker på att det är hans hoj. Låset som hänger på
är också hans, om nu inte personen på bilden "råkat" köpa en identisk
hoj, slängt på regskylltar från en 85-års Suzuki GSX-R med körförbud
och "råkat" köpa exakt samma lås. Inte så troligt nej.

Gissar att ni är många som känner som vi. Ser ni hojjen så hör av er, ta
regnumret så kan vi kanske se om det är samma. Vill inte avslöja det här
eftersom det inte finns någon garanti för att det är rätt hoj.

Som sagt, jag är tacksam för all hjälp och observationer som kan
ges så att vi kan ringa in hojen. Den verkar iaf vara kvar i Göteborgsområdet
vid skrivandets stund, tror vi.

//Arg på asen som inte vet skillnad på "mitt" och "ditt".
 

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hisingen
Hoj
R1
Lynx-D skrev:
Hej.
.....
Som sagt, jag är tacksam för all hjälp och observationer som kan
ges så att vi kan ringa in hojen. Den verkar iaf vara kvar i Göteborgsområdet
vid skrivandets stund, tror vi.

//Arg på asen som inte vet skillnad på "mitt" och "ditt".

Kör rätt mycket inne i stan och ska hålla utkik!

Vad har sökningarna på det falska regnummret gett? Borde inte Gixxerägaren veta nåt?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top