årets sämsta dag!

elfuego

Elfuego håller stumt!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
stockholm
Hoj
R1:a -00
Allt var perfekt. En ny införskaffad r1:a stod ( står) i garaget. Jag monterade strypningarna ( har bara mellan kort) i torsdags, funkade skitbra. Skulle bara besiktiga och sen var allt klart. Till och med vädret skulle bli bra i helgen. :) . Sen ringde farsan och berättade att från och med årsmodell -00 får inte r1or strypas till 25Kw. Tydligen är det så att från år 2000 står det i papprena att r-ettorna endast finns i utförandet 110 Kw. Därmed är det omöjligt att regga om dom till 25Kw. :mad: FAN! FAN! FAN!
Så nu står jag här med en ny köpt hoj som jag inte får köra förns om 1 1/2 år. Känns typ ganska tungt. Man skulle ha tjackat en 99:a. Helt klart värsta dagen detta år!
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Kan du inte regga in den som amatörbyggt fordon då?
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Taskigt! Men det är nog inte så svårt att byta en 00 mot en 99.... men ganska tråkigt.
 

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jakobstad, Finland
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
elfuego skrev:
Allt var perfekt. En ny införskaffad r1:a stod ( står) i garaget. Jag monterade strypningarna ( har bara mellan kort) i torsdags, funkade skitbra. Skulle bara besiktiga och sen var allt klart. Till och med vädret skulle bli bra i helgen. :) . Sen ringde farsan och berättade att från och med årsmodell -00 får inte r1or strypas till 25Kw. Tydligen är det så att från år 2000 står det i papprena att r-ettorna endast finns i utförandet 110 Kw. Därmed är det omöjligt att regga om dom till 25Kw. :mad: FAN! FAN! FAN!
Så nu står jag här med en ny köpt hoj som jag inte får köra förns om 1 1/2 år. Känns typ ganska tungt. Man skulle ha tjackat en 99:a. Helt klart värsta dagen detta år!

Byt den till en SV, du behöver kanske inte ut med så mycket i mellan! :tummenupp


;)
 
Last edited:

gixxer_chrille

Sugen på att köra hoj igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Ale kommun
Hoj
Vatten hoj...SEA-DOO RXT.
Men vem f*n bestämmer det då? Att inte årsmod. 00 får strypas, och vad skiljer sig en 99 mot en 00 isåfall? :confused:
 

elfuego

Elfuego håller stumt!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
stockholm
Hoj
R1:a -00
Mattiaz skrev:
Hmmm... impulsköp ?

Och försäkringen står på dig förstår jag :confused:

Nerå det var ett genomtänkt köp. Jag hade ju en zx-7r innan men jag kunde inte ungå att jag gillar rettor ännu mer. Så jag ringde Mc-kompaniet och kollade att strypning fanns att beställa. Och eftersom jag hade hört talas om mellanklassregade rettor innan så sålde jag min ninja och köpte en retta i stället. Sen gick det som det gick. Men jag ska nog lösa det här på nå sätt. Den ska igenom besiktningen. Så är det bara, skam den som ger sig!
 

KGA

Spriten räddade mig från idrotten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
Såld
Råkade ut för exakt samma sak när jag hade mellankort.Köpte en ny Kawasaki ER 5 som jag ströp vilket inte var godkänt.Tog då kontakt med generalagenten för Kawasaki i sverige och fick då hjälp med att få den godkänd.Ska egentligen inte gå sa dom till mig men regeln hade kommit det året så besiktningsmannen var inte insatt i ämnet.Kanske värt ett försök i alla fall :confused:
 

gixxer_chrille

Sugen på att köra hoj igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Ale kommun
Hoj
Vatten hoj...SEA-DOO RXT.
Hagster skrev:
Eu-dirketiv (stavning?), cpskadat om man frågar mig.

AHHHHH! Va´skönt att man är 28 år alltså o slippa tänka på sånt skit, och att Tone Dingsgårds motion avslogs så att jag ett tag till kan sadla min plastraket. :D
 

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimmerby
Hoj
Kawa GPZ900T
Hagster skrev:
Eu-dirketiv (stavning?), cpskadat om man frågar mig.
Direktiv..
Det bästa jag sett hittills av EU. Underbart om vi i framtiden slipper "strypta" R-ettor i händerna på nybörjare som inte äger sina maskiner.
OBS! Ett rent generellt uttalande som inte ska ses som en anklagelse gentemot den här trådens skapare. :hej
 

Relapse

I'm on a lonely road
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R 600
Ugluk skrev:
Direktiv..
Det bästa jag sett hittills av EU. Underbart om vi i framtiden slipper "strypta" R-ettor i händerna på nybörjare som inte äger sina maskiner.
OBS! Ett rent generellt uttalande som inte ska ses som en anklagelse gentemot den här trådens skapare. :hej

Amen!
 

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
FZR 1000T -91
Ugluk skrev:
Direktiv..
Det bästa jag sett hittills av EU. Underbart om vi i framtiden slipper "strypta" R-ettor i händerna på nybörjare som inte äger sina maskiner.
OBS! Ett rent generellt uttalande som inte ska ses som en anklagelse gentemot den här trådens skapare. :hej

Hmm. Så har jag inte tänkt tidigare. Skitbra ju. :)


Men hur blir det då om man ska köra upp för mellankort?
Då finns det ju inga att tillgå... över 375 kubik och ostrypt max 25kW, hur många fixar det?
 

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimmerby
Hoj
Kawa GPZ900T
John skrev:
Hmm. Så har jag inte tänkt tidigare. Skitbra ju. :)


Men hur blir det då om man ska köra upp för mellankort?
Då finns det ju inga att tillgå... över 375 kubik och ostrypt max 25kW, hur många fixar det?
Det är väl inga problem om motorcykeln finns från generalagent i strypt version? Det begränsar ju bara mellanklasshojarna till en rimlig storleksklass, som 5-600cc?
 

RG500-Johannes

Telefonstolpe vs Johannes 1-0
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RG500 "Aim and squirt" + Aprilia SXV550 "Slide and burn"
Med risk för att förolämpa folk så... ...en mellanklassstrypt R1? Vettigt...?

IRONI PÅ/
Jag funderar på att bygga en turbohoj som jag ska strypa också. Eller så kanske jag ska strunta i min Öhlinare bak och bara sätta dit ett stumt stag istället. /IRONI AV.

Det finns verkligen bara ett enda skäl till att köpa en R1 och strypa ned den till 25kW, och det är att man är en posör. Inga andra vettiga argument finns för något sådant.

Att strypa en R1 till 25kW är som att ha hemmabiostereo för 50000:- och när man ska titta på DVD-rullen så använder man en svartvit 14" TV att titta på.

IMNSHO,

/J
 

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jakobstad, Finland
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
RG500-Johannes skrev:
Med risk för att förolämpa folk så... ...en mellanklassstrypt R1? Vettigt...?

IRONI PÅ/
Jag funderar på att bygga en turbohoj som jag ska strypa också. Eller så kanske jag ska strunta i min Öhlinare bak och bara sätta dit ett stumt stag istället. /IRONI AV.

Det finns verkligen bara ett enda skäl till att köpa en R1 och strypa ned den till 25kW, och det är att man är en posör. Inga andra vettiga argument finns för något sådant.

Att strypa en R1 till 25kW är som att ha hemmabiostereo för 50000:- och när man ska titta på DVD-rullen så använder man en svartvit 14" TV att titta på.

IMNSHO,

/J

Håller helt med.
En 25kW's Retta kan dessutom inte va direkt nån skönhet att köra.
 
Last edited:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
elfuego skrev:
Allt var perfekt. En ny införskaffad r1:a stod ( står) i garaget. Jag monterade strypningarna ( har bara mellan kort) i torsdags, funkade skitbra. Skulle bara besiktiga och sen var allt klart. Till och med vädret skulle bli bra i helgen. :) . Sen ringde farsan och berättade att från och med årsmodell -00 får inte r1or strypas till 25Kw. Tydligen är det så att från år 2000 står det i papprena att r-ettorna endast finns i utförandet 110 Kw. Därmed är det omöjligt att regga om dom till 25Kw. :mad: FAN! FAN! FAN!
Så nu står jag här med en ny köpt hoj som jag inte får köra förns om 1 1/2 år. Känns typ ganska tungt. Man skulle ha tjackat en 99:a. Helt klart värsta dagen detta år!

Kör med den i alla fall.
Tror du jag har 80kW i min?
mellankort i 1 månad till.........

750RR
 

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Piteå
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
elfuego skrev:
Allt var perfekt. En ny införskaffad r1:a stod ( står) i garaget. Jag monterade strypningarna ( har bara mellan kort) i torsdags, funkade skitbra. Skulle bara besiktiga och sen var allt klart. Till och med vädret skulle bli bra i helgen. :) . Sen ringde farsan och berättade att från och med årsmodell -00 får inte r1or strypas till 25Kw. Tydligen är det så att från år 2000 står det i papprena att r-ettorna endast finns i utförandet 110 Kw. Därmed är det omöjligt att regga om dom till 25Kw. :mad: FAN! FAN! FAN!
Så nu står jag här med en ny köpt hoj som jag inte får köra förns om 1 1/2 år. Känns typ ganska tungt. Man skulle ha tjackat en 99:a. Helt klart värsta dagen detta år!

Då får du ju övningsköra i 1 1/2 år själv då, det är ju inte så tråkigt.......
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top