podde skrev:Det sitter förmodligen fel CDI boxar på en del eller alla -04 vet inte riktigt?
Om d står följande nr på boxen är den FEL:
800.xx.xxx.200
RÄTT nr skall vara:
800.xx.xxx.300
ska själv få min box utbytt....
Vad betyder det att det är "fel" boxpodde skrev:Det sitter förmodligen fel CDI boxar på en del eller alla -04 vet inte riktigt?
800.xx.xxx.200
RÄTT nr skall vara:
800.xx.xxx.300
Vad är det som är fel då? Har du märkt att den nån gång gått dåligt eller så? Inte fan var den direkt svår att starta när jag försökte och el räfso tyckte ju den gick bra så vad grinar du överTom Byron skrev:800.39.031.200
Lucky me![]()
![]()
![]()
Idiotkörde hem på lunchen å spanade![]()
Supermoto skrev:Vad är det som är fel då? Har du märkt att den nån gång gått dåligt eller så? Inte fan var den direkt svår att starta när jag försökte och el räfso tyckte ju den gick bra så vad grinar du över![]()
Det här låter som ett påhopp och det är klart det är eftersom jag är så jämrans trött på mitt gips + att "NÅN" inte kom till mig och grillade + att jag har en GAMMAL hoj![]()
Näe, allvarligt talat. Vad är det som är fel på 200-boxarna? Inte fanken kan de skada hojarna iaf...
Oki, så dåliga CDI yttrar sig _troligen_ genom ryckig gång? Nåt annat? Absolut inget som skulle skada motorn kan vi väl slå fast...Tom Byron skrev:Nää, inte vet jag. Jag har ju pillat som faan med flottörnivån för det känns ju som någon trycker på bromsen när man typ sladdar eller slangar, dvs ligger på mellanvarv å gasar på lite, den "nyser" ju och har sig oxå i kurvorna på jämn gas.
Ringde till Husa nu å tänkte fråga om det å mina balansaxellager när det kan dyka upp, men de lunchar till ett![]()
GÖTTTom Byron skrev:Jag ringde å alla SKA få en ny cdi-box, de ballar tydligen ur och muppar sig så att de för skum tändföljd etc så att lager å dyl. skadas.
Så om man har en 200box och fått sin motor lagad så kör inte en meter förrän den nya boxen (300)e på plats för då kan det hända igen.
Det ska gått ut garantibullentin till alla åf
Värst schyssta snubben på Husa![]()
Supermoto skrev:Du vet ju inte så mkt![]()
CDI boxarna byts nu ut på 650cc -04 modellerna, det har visat sig att de med nuvarande programering kan tappa minnet och då tillfälligt gå tillbaks till en felaktig grundinställning på tändningen. Detta kan i enstaka fall ge extra påfrestningar på ramlagren.
Supermoto skrev:Fick just svar från officiellt håll...
Alltså en mjukvarubugg (fast det är ju aldrig fel i mjukvaran, det är hårdvaran som förstör)! Man kanske skulle försöka få anställning på Husaberg![]()
420 skrev:Så vad är kontentan av era utforskningar då?
Ska ALLA boxar bytas eller bara 200 serien?
Har 300 serien på min....
/Stefan
Var det därför din Husa "ryckte" ibland?podde skrev:Det sitter förmodligen fel CDI boxar på en del eller alla -04 vet inte riktigt?
800.xx.xxx.200
RÄTT nr skall vara:
800.xx.xxx.300
Talade om det med David (typ chef på Husaberg Scandinavia) igår när jag stod och tittade på en massa lyckligt lottade som provkörde FC450/550 och FE450/550 på Kägleborgs motorstadion. Jävla svin f.ö420 skrev:Så vad är kontentan av era utforskningar då?
Ska ALLA boxar bytas eller bara 200 serien?
Har 300 serien på min....
/Stefan
magi skrev:Vad in i 17 också!!
På min Husa stod det 800+++++++000. Alltså sista tre siffrorna slutade på 000. Vad är det för någon cdi box jag har fått på min hoj då? Någon? Vänligen Magnus.
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |