podde skrev:Det sitter förmodligen fel CDI boxar på en del eller alla -04 vet inte riktigt?
Om d står följande nr på boxen är den FEL:
800.xx.xxx.200
RÄTT nr skall vara:
800.xx.xxx.300
ska själv få min box utbytt....
Vad betyder det att det är "fel" boxpodde skrev:Det sitter förmodligen fel CDI boxar på en del eller alla -04 vet inte riktigt?
800.xx.xxx.200
RÄTT nr skall vara:
800.xx.xxx.300
Vad är det som är fel då? Har du märkt att den nån gång gått dåligt eller så? Inte fan var den direkt svår att starta när jag försökte och el räfso tyckte ju den gick bra så vad grinar du överTom Byron skrev:800.39.031.200
Lucky me
Idiotkörde hem på lunchen å spanade
Supermoto skrev:Vad är det som är fel då? Har du märkt att den nån gång gått dåligt eller så? Inte fan var den direkt svår att starta när jag försökte och el räfso tyckte ju den gick bra så vad grinar du över
Det här låter som ett påhopp och det är klart det är eftersom jag är så jämrans trött på mitt gips + att "NÅN" inte kom till mig och grillade + att jag har en GAMMAL hoj
Näe, allvarligt talat. Vad är det som är fel på 200-boxarna? Inte fanken kan de skada hojarna iaf...
Oki, så dåliga CDI yttrar sig _troligen_ genom ryckig gång? Nåt annat? Absolut inget som skulle skada motorn kan vi väl slå fast...Tom Byron skrev:Nää, inte vet jag. Jag har ju pillat som faan med flottörnivån för det känns ju som någon trycker på bromsen när man typ sladdar eller slangar, dvs ligger på mellanvarv å gasar på lite, den "nyser" ju och har sig oxå i kurvorna på jämn gas.
Ringde till Husa nu å tänkte fråga om det å mina balansaxellager när det kan dyka upp, men de lunchar till ett
GÖTTTom Byron skrev:Jag ringde å alla SKA få en ny cdi-box, de ballar tydligen ur och muppar sig så att de för skum tändföljd etc så att lager å dyl. skadas.
Så om man har en 200box och fått sin motor lagad så kör inte en meter förrän den nya boxen (300)e på plats för då kan det hända igen.
Det ska gått ut garantibullentin till alla åf
Värst schyssta snubben på Husa
Supermoto skrev:Du vet ju inte så mkt
CDI boxarna byts nu ut på 650cc -04 modellerna, det har visat sig att de med nuvarande programering kan tappa minnet och då tillfälligt gå tillbaks till en felaktig grundinställning på tändningen. Detta kan i enstaka fall ge extra påfrestningar på ramlagren.
Supermoto skrev:Fick just svar från officiellt håll...
Alltså en mjukvarubugg (fast det är ju aldrig fel i mjukvaran, det är hårdvaran som förstör)! Man kanske skulle försöka få anställning på Husaberg
420 skrev:Så vad är kontentan av era utforskningar då?
Ska ALLA boxar bytas eller bara 200 serien?
Har 300 serien på min....
/Stefan
Var det därför din Husa "ryckte" ibland?podde skrev:Det sitter förmodligen fel CDI boxar på en del eller alla -04 vet inte riktigt?
800.xx.xxx.200
RÄTT nr skall vara:
800.xx.xxx.300
Talade om det med David (typ chef på Husaberg Scandinavia) igår när jag stod och tittade på en massa lyckligt lottade som provkörde FC450/550 och FE450/550 på Kägleborgs motorstadion. Jävla svin f.ö . Vad jag kunde förstå på honom skulle ALLA bytas men det kanske är så att det bara är 200-boxarna om det är de som är dåliga. Fick dessutom en bättre förklaring på problemet. I många fall på de hojar som ramlagren skurit på är det en kombination av felaktiga shimsningen och CDI-boxen.420 skrev:Så vad är kontentan av era utforskningar då?
Ska ALLA boxar bytas eller bara 200 serien?
Har 300 serien på min....
/Stefan
magi skrev:Vad in i 17 också!!
På min Husa stod det 800+++++++000. Alltså sista tre siffrorna slutade på 000. Vad är det för någon cdi box jag har fått på min hoj då? Någon? Vänligen Magnus.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|